זו הסיבה שאבו מאזן תיכף יפסיק החרם על החתן והשליח היהודים

רמאללה מתעלמת ממשל טראמפ ואף החרימה את ועידת בחריי,. אבל הכתף הקרה מצד מדינות ערב ומצבה הרעוע של כלכלת הרשות - הביאו את הפלשתינים לחשב מסלול מחדש • בכיר פלשתיני: "הועברו מסרים ליישור ההדורים עם ארה"ב והצדדים הציגו גישה חיובית" 
חרדים 10
ו' תמוז התשע"ט / 09.07.2019 10:46

האם הלחץ של ממשל טראמפ על רמאללה השפיע? הפלשתינים ‘מחשבים מסלול מחדש’ בכל הנוגע ל’עסקת המאה’ של הממשל האמריקני. כך מפרסם הבוקר (שלישי) הכתב לענייני ערבים של ‘ישראל היום’ – דניאל סריוטי.

לפי הדיווח, גורם בכיר ברמאללה גילה כי לאחרונה הועברו מסרים הדדים בין רמאללה לוושינגטון כדי ליישר את ההדורים ולהפסיק את החרם שהטיל אבו מאזן על הנשיא טראמפ, ונציגיו – חתנו ויועצו הקרוב של טראמפ ג’ארד קושנר, והשליח המיוחד לאזור ג’ייסון גרינבלאט.

לדברי הגורם, משלחת של בכירים מרמאללה, בראשות ראש מנגנוני הביטחון, מאג’ד פראג’, צפויה לצאת בקרוב לוושינגטון לדיונים בכירים אמריקנים, וכי מגעים חשאיים ושיחות בעניין נערכו לאחרונה בין מקרוביו של טראמפ למקורבי אבו מאזן.

מה הביא את הפלשתינים לשנות גישה? אחת הסיבות היא האכזבה ממדינות ערב, שהסכימו להשתתף בוועידת בחריין, למרות ההפצרות של אבו מאזן להחרימה.

לדברי הבכיר הפלשתיני, ברמאללה ראו בהשתתפות “בגידה בסוגייה הפלשתינית”. בהתחשב בכך שאחת ממטרות הוועידה הייתה להפיל על אבו מאזן לחדול מהחרם, נראה שהמהלך הצליח.

סיבה נוספת היא, ההערכה ברמאללה שהפן המדיני בתכנית המאה יוצג לאחר הבחירות והקמת ממשלה בישראל, והפלשתינים מעוניינים לייצב עד אז את היחסים מול הנשיא טראמפ ואנשיו.

גם מצבה הכלכלי החמור של הרשות תורם את חלקו וברמאללה בהחלט מעוניינים בחידוש הסיוע האמריקני, מה גם שברשות גוברת ההערכה שטראמפ עשוי לזכות בכהונה שנייה בבחירות 2020.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות