האם פינדרוס יאלץ לפנות את מקומו בכנסת בגלל 6 קולות?

עמית הלוי, מקום 36 ברשימת הליכוד, מנהל מאז פרסום תוצאות האמת של הבחירות לכנסת ה-21 מאבק לשינוי התוצאה על חשבון יהדות התורה • היום הוא הגיש לבית המשפט המחוזי בירושלים מסמך המוכיח את טענותיו • מבדיקת 81 קלפיות עלה: הליכוד זכאי למנדט נוסף בהפרש של 6 קולות
חרדים 10
ד' תמוז התשע"ט / 07.07.2019 16:59

עמית הלוי, מקום 36 ברשימת הליכוד, המנהל מאז פרסום תוצאות האמת של בחירות 2019 מאבק נגד התוצאות, טוען היום (ראשון) כי בדיקתו העלתה ממצאים חד-משמעיים: הליכוד זכאי למנדט נוסף בבחירות על חשבון יהדות התורה.

לפי דיווח של אבישי גרינצייג ב’מעריב’, הלוי הגיש לבית המשפט המחוזי בירושלים מסמך המציג את תוצאות הבדיקה של 81 קלפיות – ואם נשיא בית המשפט יאמץ את תוצאות הבדיקה, הלוי ייכנס לכנסת על חשבונו של ח”כ יצחק זאב פינדרוס.

למנדט נוסף, כדאי להזכיר, ישנה גם משמעות כלכלית, שכן היא מהווה תוספת של כמיליון וחצי שקלים לתקציב הבחירות המפלגתי.

הלוי ערער לבית המשפט המחוזי, באמצעות עו”ד שמחה רוטמן, נגד ועדת הבחירות, וטען כי לליכוד מגיע מנדט נוסף בעקבות גילוי טעויות בספירת הקולות במספר קלפיות.

אלא שלאחר הגשת העתירה, פעל יו”ר ועדת הבחירות, שופט העליון חנן מלצר, כדי לשכנע את בית המשפט לדחות את הערעור על הסף.

נשיא בית המשפט המחוזי, אהרן פרקש, לא קיבל את עמדת השופט מלצר, ואיפשר ליהדות התורה ולעמית הלוי לעיין בגיליונות הספירה של 50 קלפיות לפי בחירתם, בטרם יכריע בפרשה.

בסופו של דבר, עמית הלוי הסתפק בעיון מחודש בגיליונות הספירה של 31 קלפיות, ואילו יהדות התורה ביקשה לעיין בכל 50 הקלפיות האפשריות.

ב’מעריב’ דווח, כי  מתוך המסמך שהגיש הלוי לבית המשפט היום עולה, כי הבדיקה המחודשת גילתה – למרבה ההפתעה – כי מתוך 50 הקלפיות שיהדות התורה ביקשה לפתוח מחדש, התברר כי  דווקא הליכוד הוא שהרוויח וקיבל 5 קולות נוספים, ואילו יהדות התורה קיבלה 2 קולות נוספים בלבד.

כמו כן, בבדיקת 31 הקלפיות שהלוי ביקש לעיין בהן, נמצאו 27 קולות נוספים לליכוד, ואילו יהדות התורה לא מקבלת בהן אף לא קול אחד נוסף.

מהתוצאה הסופית יוצא, איפוא, כי הליכוד זכאי למנדט נוסף בהפרש זעום של 6 קולות על פני יהדות התורה.

כעת יצטרך בית המשפט המחוזי להכריע בסוגיה.

גרנצייג, הכתב המשפטי של ‘מעריב’ מציין, כי אם לא יישלף שפן חדש ומפתיע מן הכובע, ח”כ פינדרוס ייאלץ לפנות את מקומו לטובת הלוי.

מוועדת הבחירות המרכזית טרם נמסרה תגובה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות