צרות: ‘מגה איחוד בימין’ יקבל 19 מנדטים. אבל בלי ליברמן יש רק 56

סקר 'ישראל היום' באמצעות 'מאגר מוחות' מספק למחנה הימין סיבה לדאגה: איחוד של כל המפלגות הקטנות יקבל 19 מנדטים, אבל אין קואליציה • איחוד של הקטנות בשמאל מעניק לגוש הימין 60 מנדטים, ללא ליברמן
אריה ריבקינד
ב' תמוז התשע"ט / 05.07.2019 02:45

נתניהו ומחנה הימין יאבדו את השלטון? מסקר ‘ישראל היום’, שנערך באמצעות מכון מאגר מוחות בהנהלת פרופ’ יצחק כץ, עולה כי ללא אביגדור ליברמן, שנותר לשון מאזניים, גוש הימין לא מצליח לעבור את סף 61 המנדטים – ועומד על 56 בלבד.

ואלה תוצאות הסקר:

הליכוד מקבל 31 מנדטים; כחול לבן – 30; הרשימה הערבית המשותפת – 9; העבודה בראשות עמיר פרץ עולה בשני מנדטים – ל-8; מרצ בראשות ניצן הורוביץ עולה ל־6 מנדטים; ומפלגתו של אהוד ברק מקבלת 4 בלבד.

איחוד מפלגות הימין מקבל בסקר 8 מנדטים, ש”ס  רק 6 ויהדות התורה – 7. הימין החדש של נפתלי בנט 4 מנדטים בלבד.

לפי הסקר, גוש השמאל-ערבים מקבל 57, בעוד גוש הימין רק 56.

ליברמן, שכאמור כבר לא נמנה עוד על גוש הימין, מקבל 7 מנדטים בסקר.

החדשות הטובות, מבחינת נתניהו, טמונות בתוצאות השאלה הבוחנת את מידת ההתאמה לראשות הממשלה: הוא מוביל בפער גדול עם 35%; אחריו – יו”ר כחול לבן בני גנץ, שמקבל 22%; אהוד ברק מדשדש אחריהם, עם 12% בלבד.

חיבור בשמאל מזניק את הימין

הסקר בדק תרחישים שונים בנוגע לאיחודים וחיבורים אפשריים.

לפי הסקר, אם העבודה היתה מתחברת עם מפלגתו של אהוד ברק, וכן עם מרצ לריצה ברשימה משותפת – חיבור כזה היה יכול לקבל 19 מנדטים. הנפגעת העיקרית היתה כחול לבן, אשר היתה זוכה ל־26 מנדטים בלבד.

שאר המפלגות היו נותרות כמעט ללא שינוי. במפת הגושים במקרה כזה גוש השמאל-ערבים היה מקבל 53, וגוש הימין היה מקבל 60 מנדטים. עדיין לא מספיק, ללא ליברמן, שמקבל 7 מנדטים.

אולם הדרמה האמיתית נרשמת כאשר בוחנים איחוד בקרב כלל מפלגות הימין. הסקר בחן כיצד היתה נראית מפת המנדטים לו התאחדו הבית היהודי, האיחוד הלאומי, עוצמה יהודית, הימין החדש וזהות. התוצאה המפתיעה: 19 מנדטים.

במקרה כזה, הליכוד היה נפגע וזוכה ל־25 מנדטים, והיה נוצר תיקו 57 בין הגושים, משום לימין אין את המנדטים של ליברמן, שמקבל רק 6.

ליברמן הודיע כי לא יישב עם החרדים, וכי בכוונתו לפעול לממשלת ליכוד־כחול לבן־ישראל ביתנו בלבד.

בסקר זה הוא נותר על מספר גבוה של מנדטים לעומת מצבו הנוכחי, וזאת למרות שנטש את גוש הימין ואינו מתחייב להמליץ על נתניהו לראשות הממשלה.

הסקר נערך בקרב 507 נשאלים, שהם מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל. טעות הדגימה בו היא 4.3%.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בחירות
    06/07/2019 12:33
    בתי
  1. בשום פנים ואופן לא להכניס את
    ליברמן האיום. להעניש אותו בצורה קשה