הרב פרץ התנער, בנט תקף – והרב שלמה אבינר דווקא מרוצה מהסערה

יו"ר הבית היהודי מתנער מדברי הרב שלמה אבינר ש"נשים לא צריכות להיות בפוליטיקה” - ומבהיר: "הדברים הם איזה סימון למשהו עליון שרבנים מסמנים" • בנט: "אמירותיו גורמות לחילול ה'" • איש תקשורת חרדי: אתה לא יכול לצאת בצורה תוקפנית כזו נגד מי שנאמן לדברי הרב קוק המקוריים
אריה ריבקינד
א' תמוז התשע"ט / 04.07.2019 19:08

מפלגת הבית היהודי התנערה אחר הצהרים (חמישי) מההתבטאויות של הרב שלמה אבינר, מחשובי הרבנים של הציונות הדתית, שהצהיר בריאיון לירון דקל וברוך קרא ברשת ב’, כי היה מעדיף שמפלגת הבית היהודי תאבד מנדטים מאשר שאיילת שקד תעמוד בראשה, משום ש”נשים לא צריכות להיות בפוליטיקה”.

מהמפלגה נמסר: ”הציונות הדתית מורכבת מגוונים ומתפיסות שונות אבל בשעת מבחן אנו יודעים להיות תחת מפלגה אחת. אנו מאמינים שלנשים יש מקום חשוב בעשייה הישראלית.

“הבית היהודי היא המפלגה הראשונה שבנתה פורום נשים משמעותי המצמיח נשים מנהיגות וכ-45% ממתפקדי הבית היהודי הן נשים. כמו כן, במפלגה יש שריון לנשים על מנת לקדם ייצוג הולם וראוי בכנסת”.

שר החינוך הרב רפי פרץ אמר על דבריו של הרב אבינר: “יש לי הערכה וכבוד עצום אליו. הדברים שלו הם איזה סימון למשהו עליון שרבנים מסמנים. בבית היהודי יש מקום לנשים ויש להן מקום גם בעשייה הציבורית”.

מוקדם יותר הגיב שר החינוך לשעבר, נפתלי בנט, על דבריו של הרב אבינר: “אם למישהו היה ספק למה צריך את הימין החדש, הנה התשובה. האמירות הללו מייצגות אחוז זעום בציונות הדתית וגורמות לחילול השם. מקומן של הנשים בפוליטיקה ובכל תחומי החברה אינו מוטל בספק”.

נפתלי בנט. צילום: Marc Israel Sellem/POOL

ח”כ לשעבר שולי מועלם רפאלי מתחה גם היא ביקורת: “שמעתי את דבריו של הרב אבינר והתפלאתי. העולם נברא בשלמות. הוא שלם כשנותנים מקום לנשים וגברים, מקשיבים לקולות נשיים וגבריים ופועלים להביא לידי ביטוי את הכוחות של נשים וגברים”.

לדבריה, “המהפכה הפמיניסטית הגדולה ביותר בשני העשורים האחרונים היא מהפיכת לימוד התורה לנשים. כיום הנהגה של נשים בכלל ונשים דתיות בפרט, במרחב הציבורי היא מובנית מאליה”.

הפרשן הפוליטי עמית סגל הגיב: “ב-2012 הרב אבינר קבע שמצווה להצביע לבנט ושקד, בקול קורא שהגיע בפקס לביתה התל אביבי. זוכר זאת כי הייתי שם בפגישת רקע ותהיתי מה יעשו החרד״לים מול מועמדת אישה כשהפקס החל לטרטר. ב-2015 הוא הודיע שאסור להצביע בנט, שוב בשם ההלכה.

“ב-2019 כששקד מתחרה על הראשות מול מקורביו, פתאום אסור להצביע לשקד ונשים לא מתאימות לפוליטיקה. לגיטימי שרבנים יביעו את עמדתם הפוליטית, אך אנא – שלא יעטפו זאת בכסות הלכתית. לגיטימי גם שרבנים יביעו עמדה הלכתית, אך רצוי שזו תהיה עקבית ולא תשרת מטרה פוליטית.

“מה השתנה בעולם ההלכה בשבע השנים האחרונות? פשוט מאוד: מול שקד לא מתמודד אורלב אלא רב חרד״לי”.

הרב אבינר הגיב הערב על הסערה בתוכנית ‘ערב ערב’ ב’כאן חדשות’: “אני שמח שאומרים שאני אומר דברים חשוכים. זו מחמאה גדולה כי אני מדבר מה שאני חושב ולא כדי למצוא חן בעיני אנשים. יש לנו חזון וצריך לקדם אותו”.

הרב קוק זצ”ל. צילום: ארכיון בית הרב

יצוין, כי הראי”ה קוק זצ”ל התנגד בשעתו לבחירת נשים ואף התנגד למתן זכות בחירה לנשים.

באחד ממכתביו כתב: “על כן חובתנו הקדושה היא, כי בראשית הצעד לאיזה צביון מדיני חברתי שלנו יהיה ניכר כראוי חותם התום והטוהר התנכ”י הממוזג בחיינו מדורות עולם, וזה יובלט דוקא במה שנמנע מהחדוש האירופי הזר לרוח התנ”ך והמסרת הלאומית הנובעת ממנו, שהוא הסתבכותה של האשה בבחירות ובחיים הצבוריים ההומים ורועשים בהמון”.

איש תקשורת חרדי אומר לחרדים 10: “גם אם יבוא אי-מי ויטען שהעולם השתנה וגם הרב קוק היה משנה את דעתו – ועובדה היא שלא יוצאים נגד הצבעה של נשים – אתה לא יכול לצאת בצורה תוקפנית כזו, כפי שבנט למשל עשה, נגד מי שנאמן לדברי הרב קוק המקוריים”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הרב אבינר צדיק וצודק.
    04/07/2019 22:47
    אורית
  1. זוהי דעתם של גדולי הדור, לצערינו הרב פרץ ואח’ הופכים עורם פתאום..
    אסור למכור את התורה וערכיה בשביל הבחירות.

  2. דברי הרב אבינר
    05/07/2019 12:11
    משה בו נון
  3. הרב אמר דבר חכם, אך אולי לא היה חכם לומר אותו.

  4. הציונות הקלוקלת
    07/07/2019 00:04
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. פרץ,בנט,שקד,ועוד מרעין בישין !! לאיזו רמת סחי ומאוס הגעתם, אני לא מצליח להבין באיזו מכונת מסטיקים מצאו אתכם, אני מאד מקוה שתיעלמו לכם בבחירות הקרובות לגמרי, לא ישארו ניצנים של המפלגה חסרת החמלה הזו שדורסת כל העת והפטרון דואג לרסן אותם ולהביא למימדיהם האמיתיים רק הוא יודע לרמוס ולחנך אתכם, ועל פיו ישק דבר !! עבדים נרצעים אין לכם אישיות בגרוש, מחזיקים אתכם בביצים, ובכל פעם שתעשו טעות ביבי ילחץ שם חזק, וחביתה לא תצא משם, אלא זעקות הכאב המוצדקות שלכם לכאורה עבדים של סחי סחי סחי ומאוס זה רק מיקי !!!!!