הרב שלמה אבינר אמר ש”נשים לא צריכות להיות בפוליטיקה” והותקף

הרב שלמה אבינר אמר בראיון כי "המערבולת המסובכת של הפוליטיקה היא לא זירה בשביל התפקיד הנשי" - וגרר מתקפות • עודד פורר: "דרדור המערכת לכיוון של מדינת הלכה חשוכה, שמפלה נשים" • לפיד קפץ: "פנאטים דתיים ושוביניסטים לא צריכים להיות בפוליטיקה. וגם לא ברבנות"
חרדים 10
א' תמוז התשע"ט / 04.07.2019 11:19

ראש ישיבת עטרת ירושלים, הרב שלמה אבינר, אמר הבוקר (חמישי) בראיון לרשת ב’, כי נשים לא צריכות להיות בפוליטיקה – וגרר מתקפות מצד המערכת הפוליטית.

בריאיון לירון דקל וברוך קרא אמר הרב אבינר, מחשובי הרבנים של הציונות הדתית: “עדיף לאבד מנדטים גם אם איילת שקד תביא יותר, נשים לא צריכות להיות בפוליטיקה”.

הרב אבינר חתום יחד עם רבנים נוספים על גילוי דעת שמשמעותו היא שאינם רוצים לראות את איילת שקד בראשות הבית היהודי. “היא דגולה מאוד, אבל איש איש על מקומו. אנחנו חושבים שצריך מפלגה דתית. צריך אנשים שכל חייהם זו התורה”.

כשנשאל האם עדיף לאבד מנדטים גם אם איילת שקד מביאה יותר מנדטים – ענה בחיוב.

על השאלה אם היה מדובר באישה דתית, השיב: “זה לא בסדר, המערבולת המסובכת של הפוליטיקה היא לא זירה בשביל התפקיד הנשי”.

בעקבות הדברים התעוררה, כאמור, סערה.

חבר הכנסת עודד פורר מישראל ביתנו אמר: “אותו הרב שקובע שרפלקסולוגיה ורפואה אלטרנטיבית הן כישוף, הוא אחד הרבנים שמסמנים את התופעה החמורה של ההקצנה ודרדור המערכת לכיוון של מדינת הלכה חשוכה, שמפלה נשים, שמבטלת מקצועות מוכרים ומתחילה בציד מכשפות”.

מספר 2 בכחול לבן יאיר לפיד צייץ בחשבון הטוויטר שלו: “פנאטים דתיים ושוביניסטים לא צריכים להיות בפוליטיקה. וגם לא ברבנות למען האמת”.

שר החינוך לשעבר, נפתלי בנט אמר: “אם למישהו היה ספק למה צריך את הימין החדש, הנה התשובה. האמירות הללו מייצגות אחוז זעום בציונות הדתית וגורמות לחילול השם. מקומן של הנשים בפוליטיקה ובכל תחומי החברה אינו מוטל בספק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הרב שלמה אבינר
    05/07/2019 12:14
    משה בו נון
  1. הרב אמר דבר חכם, אך אולי לא היה חכם לומר את זה.