הקצין הבכיר נעלב מידיעה בעיתון והודיע לכוכבי על פרישה מיידית

'ברוך' באגף המודיעין של צה"ל: ראש חטיבת המבצעים המיוחדים מתכוון לפרוש בעוד פחות מחודש, בעקבות משבר מול הרמטכ"ל אביב כוכבי • הבעיה: לא ברור מי יחליף אותו בתפקיד
חרדים 10
א' תמוז התשע"ט / 04.07.2019 10:26

משבר באגף המודיעין: ראש חטיבת המבצעים המיוחדים המכהן, תא”ל ג’, מי שהיה בעבר מפקד סיירת מטכ”ל, הודיע לרמטכ”ל אביב כוכבי כי הוא מתפטר. כך דווח הבוקר (חמישי) ב’ידיעות אחרונות’.

הקצין הבכיר הודיע כי יסיים את תפקידו באופן מיידי – ב-1 באוגוסט, ולא יחכה עד חודש מרץ בשנה הבאה, כפי שנקבע מלכתחילה.

הסיבה להחלטה החריגה היא הדיווח ב’ידיעות’ לפני כחודשיים, לפיו כוכבי פנה לקודמו בתפקיד של ג’ – תא”ל א’, שהשתחרר לפני שלוש שנים מצה”ל, וביקש ממנו לחזור לתפקיד, כדי לשקם את המערך לאחר הפעולה המיוחסת לצה”ל בחאן יונס, בה נהרג סא”ל מ’ ז”ל.

תא”ל ג’ גילה על הפנייה דרך הפרסום בתקשורת, זעם וביקש הסברים מהרמטכ”ל.

למקורביו אמר ג’, כי הוא רואה בכך “הדחה בשידור חי”.

לפי הדיווח, המשבר באגף חריף במיוחד משום שג’ פורש בשעה שתא”ל א’, שהתבקש לחזור לשירות, עדיין לא נתן תשובה חיובית כי הוא נעתר לחזור לצבא.

לתא”ל א’ יש שורה של תנאים, בעיקר בנוגע לנוהלי העבודה מול הרמטכ”ל ואפשרויות הקידום שלו להתמודדות על ראשות אגף המודיעין בהמשך הדרך.

תגובת דובר צה”ל:

תא”ל ג׳ הינו מפקד ולוחם רב זכויות שתרם רבות לביטחון המדינה לאורך כל שנות שירותו, בתפקידי מפתח בשדה ובמערך המבצעים המיוחדים בצהל. במשך כ-30 שנות שרותו השתתף בעשרות מבצעים מיוחדים עליהם גם זכו היחידות תחת פיקודו לציונים לשבח ולהערכה רבה.

באשר למועד הסיום עצמו, הקצין ביקש לסיים את תפקידו בראשית חודש אוגוסט לאחר שישלים כשלוש שנות פיקוד על המערך. בקשתו אושרה ובימים הקרובים ימונה לו מחליף.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הפרסום וההתפטרות
    07/07/2019 08:15
    יוסי
  1. יוסי יהושע הכתב מסביר את גודל המשבר אבל לא קולט שהוא הוא הגורם. הייתי מציע לו להוסיף ל”מקצוע” > קצת אחריות ועוד טיפה כן, “ואהבת לרעך”