נתניהו וגנץ-לפיד נחלשים, החרדיות מאבדות מנדטים, ליברמן מזנק

העבודה עם עמיר פרץ מתחזקת • בשאלת 'המועמד המתאים ביותר להיות ראש ממשלה' נתניהו מוביל בגדול בשני הסקרים • בסקר חדשות 13: 43% מהנשאלים השיבו כי ממשלת אחדות של הליכוד וכחול לבן ללא חרדים היא האפשרות העדיפה ביותר • וכמה קרוב אהוד ברק לאחוז החסימה?
חרדים 10
א' תמוז התשע"ט / 03.07.2019 21:09

חודשיים וחצי לבחירות: מסקר ראשון שבוצע על ידי מכון מדגם, בראשות מנו גבע, ופורסם הערב (רביעי) במהדורה המרכזית של חדשות 12 עולים נתונים שמצביעים על שינויים קלים, אך משמעותיים.

מהסקר עולה כי מפת הגושים משתנה מעט, כאשר ליברמן מתחזק ב-4 מנדטים וברק מתקרב לסף אחוז החסימה.

השאלה הראשונה שנשאלו המרואיינים היא אם הבחירות היו מתקיימות היום, עבור איזו רשימה היית מצביע?

על פי התוצאות הליכוד-כולנו מתמקמים במקום הראשון עם 32 מנדטים, בעוד כחול לבן עם 31 מנדטים.

הרשימה המשותפת מגיעה למקום השלישי עם 12 מנדטים, ישראל ביתנו מתחזקת ל-9 מנדטים והעבודה מתחזקת ועולה ב-2 מנדטים ל-8.

המפלגות החרדיות מאבדות שני מנדטים: ש”ס עם 7 מנדטים ויהדות התורה גם כן עם 7 מנדטים.

איחוד מפלגות הימין עם 5 מנדטים, הימין החדש גם עם 5 מנדטים ומרצ מקבלת 4 מנדטים בלבד.

למרות השמות המרשימים וההד התקשורתי סביב הקמת המפלגה – על פי הסקר מפלגתו של אהוד ברק לא עוברת את אחוז החסימה והיא עומדת על 3% וגם מפלגת זהות לא עוברת את אחוז החסימה עם 2.1%.

מנתוני הסקר עולה כי הגוש הימני עדיין מוביל על גוש השמאל עם 56 מנדטים מול 43 של גוש השמאל. המפלגות שלא נכללו בספירה של מפת הגושים הן הרשימה המשותפת עם 12 מנדטים וישראל ביתנו עם 9 – שנכון לרגע זה לא ניתן לדעת על מי ימליצו לאחר הבחירות ולכן הן לא נספרות כחלק מאף גוש.

בשאלה מי מבין האישים הבאים, בני גנץ או בנימין נתניהו – הכי מתאים לתפקיד ראש הממשלה? זוכה ראש הממשלה בנימין נתניהו ב-40% ואחריו עם 30% ממוקם יו”ר כחול לבן, בני גנץ. 21% מהנשאלים אמרו שאף אחד מהם אינו מתאים ו-9% השיבו: “לא יודע”.

כשנשאלו המרואיינים מי הכי מתאים לתפקיד ראש הממשלה, בנימין נתניהו או אהוד ברק – נתניהו עולה באחוז עם 41% ורחוק אחריו אהוד ברק מגיע רק ל-16%.

34% השיבו כי אף אחד מהם לא מתאים להיות ראש הממשלה הבא של מדינת ישראל ו-9% השיבו – לא יודע.

הסקר, שבוצע על ידי מנו גבע ממכון מדגם, נערך בקרב 600 מרואיינים במדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה.

יהדות התורה  רק 6

מסקר חדשות 13 שפורסם הערב  עולה כי אם הבחירות היו מתקיימות היום, גוש הימין היה גובר על גוש השמאל-ערבים עם 65 מנדטים, בעוד הגוש המתחרה היה מקבל 55 מנדטים בלבד.

זאת, בניגוד לסקר הקודם שחזה 61 מנדטים לגוש המרכז-שמאל.

הליכוד-כולנו זוכה ל-31 מנדטים, ומפלגת כחול לבן מקבלת בסקר 29 מנדטים – ירידה מהסקר הקודם שבהן זכו המפלגות ל-32 מנדטים כל אחת.

לאחר הפריימריז לראשות העבודה, שבהן ניצח עמיר פרץ, מתחזקת המפלגה ומקבלת 7 מנדטים, זאת בעוד מפלגתו של אהוד ברק מקבל אותו מספר מנדטים כמו בסקר הקודם – 6.

הרשימה הערבית המשותפת בראשות איימן עודה מקבלת 9 מנדטים, ישראל ביתנו – 8, ש”ס – 7, יהדות התורה – 6.

לפי הסקר, הימין החדש נכנסת לכנסת עם 5 מנדטים, וכך גם מפלגת זהות של משה פייגלין שמקבלת ב-4 מנדטים. מרצ זוכה בסקר ל-4 מנדטים, ואיחוד מפלגות הימין מקבלת 4 בלבד.

עוד עולה מהסקר כי כמעט מחצית מהציבור (46%) סבור שבנימין נתניהו הוא המועמד המתאים ביותר להיות ראש ממשלה. 24% סבורים שבני גנץ מתאים לתפקיד, בעוד 10% בלבד אמרו כי לדעתם ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, מתאים לכהן שוב בתפקיד.

בתוך כך, 43% מהנשאלים השיבו כי ממשלת אחדות של הליכוד וכחול לבן ללא חרדים היא האפשרות העדיפה ביותר להרכבת ממשלה.

21% סברו כי ממשלה של הליכוד והחרדים בלבד, הממשלה המסורתית שהרכיב עד כה בנימין נתניהו, תהיה האפשרות העדיפה ביותר. זאת בעוד 16% בלבד השיבו כי ממשלת אחדות של הליכוד וכחול לבן ללא חרדים היא הממשלה העדיפה בעיניהם.

לדעת 6% מהציבור ממשלת מרכז שמאל עם החרדים היא העדיפה מבין האפשרויות, ו-15% השיבו כי אינם יודעים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ליברמן
    04/07/2019 01:35
    בוני
  1. אביגדור ליברמן לא מזנק לשום מקום זה הכל שקרים של התקשורת כמו שהיה עים פגליו שלא עבר את אחוז החסימה