יולי אדלשטיין הרים ידיים – ולפיד מיד קפץ והסית שוב נגד החרדים

יו"ר הכנסת הודיע בטוויטר כי יוזמתו לבטל את הבחירות לכנסת ה-22 - נכשלה: "לא כל הגורמים שיתפו פעולה" • לפיד: "רוצה לחסוך הרבה יותר מיליארדים יולי? בוא נקים ממשלת אחדות בלי ביבי שלא תכנע לסחטנים"
אריה ריבקינד
ל' סיון התשע"ט / 03.07.2019 15:25

יו”ר הכנסת, ח”כ יולי אדלשטיין, הודיע היום (רביעי) בטוויטר כי יוזמתו לבטל את הבחירות לכנסת ה-22 נכשלה.

“בימים האחרונים ביקשתי לקדם עבורכם, אזרחי ישראל, את ביטול הבחירות המיותרות הללו ולחסוך לכם מיליארדים”, צייץ אדלשטיין. “לצערי, לא כל הגורמים שיתפו פעולה ולכן לא נוכל לבטל את הבחירות”.

ח”כ יאיר לפיד הגיב לו: “אתה רוצה לחסוך הרבה יותר מיליארדים יולי? בוא נקים ממשלת אחדות בלי ביבי שלא תכנע לסחטנים”.

היוזמה לבטל את פיזור הכנסת נולדה לפני כשלושה שבועות, כאשר גורמים בכירים בליכוד החלו לדבר עליה זה עם זה – וחלקם גם עם ראש הממשלה.

אולם ההחלטה להתחיל לבדוק את ההיתכנות ברמה המשפטית נשענה על סקר שנערך לבקשת הליכוד, ובוצע על ידי הסוקר רפי סמית בהשתתפות כ-600 בני אדם.

מהסקר עלה, באופן חד משמעי, כי רוב מכריע של הציבור מעוניין בהקמת ממשלת אחדות:  69% מהנשאלים השיבו בחיוב לשאלה: “במידה וניתן היה לבטל את הבחירות ולהקים באופן מיידי ממשלת אחדות לאומית רחבה, האם אתה בעד או נגד?”

78% ממצביעי הליכוד בבחירות האחרונות תמכו ביוזמה, ו-70% ממצביעי כחול לבן. רק 22% ממצביעי שתי המפלגות התנגדו לרעיון.

לפני שבוע אמר אדלשטיין: “לא הייתי יוזם את המהלך הזה אלמלא הייתי בטוח שהוא אפשרי”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לפיד
    04/07/2019 22:18
    בתי
  1. שלא תזכה לראות את היום הזה
    אחדות בלי נתניהו בסוף יהיה
    אחדות בלי גדול מזרעי העמלק אוכל השרצים

  2. כאתר חרדי
    05/07/2019 07:40
    יוסל
  3. הייתי במקומכם, בכל פעם שמישהו משקר, כותב הערה:”מדבר שקר תרחק”. יולי אדלשטיין הצביע לפני חמישה שבועות בלבד, בשלוש קריאות, שבכל אחת מהן יכול היה לחזור בו, בעד פיזור הכנסת. כך היתה נמנעת הסאגה הזאת, שעכשיו גורמת לו לעשות צחוק מעצמו ומהחוק. “למען אזרחי ישראל”? יש להוסיף, כאמור: “הערת המערכת:מדבר שקר תרחק”.