23 עצורים שוחררו • הפלג מחמיא לעצמו: ‘ראו מחאה שקטה ואצילית’

תלמיד ישיבה בן 16 שהשתתף בהפגנה ונפגע פרש משטרתי צפוי להשתחרר היום מבית החולים • הועדה להצלת עולם התורה: "שום כח, מעצרים פרשים או מים באושים לא יוכלו לה למחאה ולא יעצרו אותה"
חיים טוויל
ל' סיון התשע"ט / 03.07.2019 11:12

23 מפגיני ‘הפלג הירושלמי’ שנעצרו אמש (שלישי) לאחר שהפרו את הסדר בכניסה לירושלים – שוחררו.

במקביל, תלמיד ישיבה בן 16 שהשתתף בהפגנה ונפגע מפגיעת פרש משטרתי צפוי להשתחרר היום מבית החולים ‘שערי צדק’, שם אושפז.

ההפגנה התקיימה במחאה על מעצר העריק דניאל כיטוב, תלמיד ישיבת ‘מאירת שמועה’ באשדוד ובנו של חבר המועצה בעיריית בית שמש מלאכי כי טוב.

כיטוב עוכב שלשום בלילה לבדיקה שגרתית של משטרת התנועה, זוהה כ’עריק’ – לאחר שלא התייצב בלשכות הגיוס – והועבר לידי המשטרה הצבאית.

בית הדין הצבאי פסק לו 20 ימי מאסר.

מהועדה להצלת עולם התורה של הפלג נמסר אמש: “חוק הגיוס הנורא, שבגינו יצאו שוב לבחירות – בגיבוי הנציגים החרדים, הוא זה שביסודו הביא את אלפי בני ישיבה לא לשתף פעולה עם החוק, ולא להתייצב בלשכות הגיוס – כהוראת גדולי ישראל, עד שיוחזר חוק תורתו אומנותו, והוא הגורם הישיר למעצרו הנפשע של אסיר עולם התורה מקדש שם שמים הבה”ח דניאל כיטוב נ”י.

“הועדה מדגישה כי אלפי החרדים שהשתתפו במחאה מעידים כאלף עדים על ציבור איכותי ויקר האמון על שמירת משמרת הקודש, וכי בהוראת גדולי הדור שליט”א בלבד תוכרע המחאה, ושום כח, מעצרים פרשים או מים באושים לא יוכלו לה למחאה ולא יעצרו אותה.

“מכאן קוראת הועדה להצלת עולם התורה לשחרר מייידית את אסיר עולם התורה, ומדגישה כי כל בית ישראל ראו בחוש את מחאתם השקטה והאצילית, עם שירי קודש ותפילות המוניות, שניסו לגדעם בכח הזרועה ועם מעצרים, מול מחאות אלימות אחרות שהתקיימו ושהתקבלו בכפפות של משי”.

 

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אשריכם ואשרי חלקכם הציונים הארורים מבינים רק הפגנות
    03/07/2019 14:55
    חמודי
  1. ועם כל זאת הפגנות בחו”ל מול האו”ם ומול שגרירויות ישראל שוות יותר צריך להלחם בהם עד שיכנעו בכח פיזי לא מנצחים הנשק המשוכלל שלהם לא שוה מול בלונים ועפיפונים

  2. לחסום כביש זה לא אצילי אלא ברבריות
    04/07/2019 01:53
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. זה נכון שאפשר גם יותר, אבל לחסום כביש זה מזיק וברבריות שאין לו מחילה