“אחד היפים שראיתי”: 100 משפחות בקיבוץ מירב זכו במקווה חלומי

עלות השיפוץ: כ-450,000 • השר לשירותי דת ח"כ יצחק וקנין: "זהו אחד מהמקוואות היפים והמהודרים שראיתי • יו"ר המועצה הדתית:" על המקווה של קיבוץ מירב ניתן לומר תורה מפוארת בכלי מפואר"
אבי כץ
ל' סיון התשע"ט / 03.07.2019 00:24

בשורה לתושבי קיבוץ מירב שבעמק המעיינות: מקווה מהודר ומפואר נפתח בקיבוץ, ויישרת את 100 המשפחות המתגוררת בקיבוץ ויספק עבורם מענה מהודר ואיכותי.

“על המקווה של קיבוץ מירב ניתן לומר תורה מפוארת בכלי מפואר”, אומר ראש המועצה הדתית עמק המעיינות, מנחם יוסף. “במקווה קיימים כל ההידורים והשיטות”.

המקווה הוקם בסיוע המשרד לשירותי דת – שבימים אלו מעניק תקציבים במיליוני שקלים לשיפוץ ובניה של מקוואות – תושבי קיבוץ מירב והמרכז הארצי לטהרת המשפחה – ועלות שיפוצו נאמדת בכ-450,000 שקלים.

דבי אייפרמן, מנהלת אגף מבני דת במשרד לשירותי דת: “בימים אלו אנו נערכים לחלק את תמיכות המשרד לשיפוץ ובניה של מקוואות נוספים לשנת 2019. הסכומים עומדים על מיליוני שקלים”.

אירוע חנוכת המקווה התקיים היום (שלישי) במעמד השר לשירותי דת הרב יצחק וקנין, מנכ”ל המשרד לשירותי דת עו”ד עודד פלוס, נציגי המועצה האזורית עמק המעיינות, תושבי קיבוץ מירב, רבנים ואישי ציבור.

שמרית רווק, מעצבת הפנים של המקווה, שהיא גם תושבת הקיבוץ מירב: “העיצוב המיוחד של המקווה הוא ניסיון עדין להציע זווית ראיה נוספת מול ה’מקובל והסטנדרטי’. עיצוב שאינו תלוי באופנה או סגנון בר חלוף”.

השר לשירותי דת יצחק וקנין אמר: “בפרק הזמן הקצר שאני נמצא בתפקידי אני זוכה לחנוך מקוואות ברחבי הארץ, אולם המקווה הזה הוא אחד היפים והמהודרים שראיתי עד כה”.

יו”ר המועצה הדתית, מנחם יוסף אמר: “מדובר במקווה מהודר בכשרותו ומיוחד בעיצובו. בור הטבילה נעשה מטיח מיוחד שעומד בקריטריונים הלכתיים קפדניים ומחמירים. העיצוב משרה אווירה של ימי קדם. אני מבקש להודות למשרד לשירותי דת על הסיוע. לתושבי הקיבוץ מירב שנרתמו לסייע בממונם, ולרב חיים לוי מארגון המרכז הארצי לטהרת המשפחה על הסיוע וההכוונה הלכתית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות