לפיד מחקה את ליברמן: “אם ביבי ינצח אנחנו בדרך למדינת הלכה”

מספר 2 ברשימת 'כחול לבן' על נתניהו: "הוא צריך ללכת הביתה, לא רק כי יש לי משהו איתו או בגלל כתבי האישום, אלא כי הוא ראש ממשלה גרוע"
אריה ריבקינד
כ"ט סיון התשע"ט / 02.07.2019 11:58

מספר 2 ברשימת ‘כחול לבן’, ח”כ יאיר לפיד, תקף בכנס הרצליה את ראש הממשלה בנימין נתניהו – והחל מסית נגד החרדים כמו ליברמן.

לפיד פתח: “יש משפט שאני שומע בשבועות האחרונים: ‘אל תהיו מפלגת רק לא ביבי’. אני יכול, אתם לא תקשיבו. את מי אנחנו מרמים? זה לשחק בנדמה לי. אם רוצים כלכלה הגונת וחינוך, צריך להחליף את השלטון. זה לא מי צודק, אלא למי יש כוח לממש את התוכניות שלו, לי או לסמוטריץ’ וליצמן.

“אני לא רוצה להישמע טוב, אני רוצה לנצח. זה שחור או לבן. אם ביבי יישאר אנחנו בדרך למדינת הלכה, לא תהיה פה דמוקרטיה. אם הוא ינצח נהיה מדינה שאומרת למעמד הביניים: ‘תביאו את הכסף ותשתקו’. הליכודניקים אוהבים מסורת, לא כפייה דתית. הם מאמינים במה שאנחנו מאמינים.

“כל מה שהם מאמינים בו נמכר, לביבי יש שלושה כתבי אישום. העסקה שהוא מציע לשותפים היא – תוציאו אותי מהכלא, תנו לי חסינות, ותקבלו מה שאתם רוצים. לא ניפרד מהפלסטינים לעולם, הכסף ימשיך לזרום, ולא חשוב כמה חמור היה המצב הכלכלי. הוא יעלה מסים למעמד הביניים, וייתן לשותפים. בדרך הכל יתפרק: המשטרה, בית המשפט”.

לפיד טען: “נתניהו הגיע למסקנה שאם תמשיך להיות פה דמוקרטיה הוא ילך לכלא, אז הוא לא רוצה דמוקרטיה. אם לראש ממשלה לא אכפת לפרק את המדינה, הוא ראש ממשלה גרוע. הוא לא היה כזה, היום הוא כזה.

“הוא לא רק דיבר, אלא גם עשה. הוא קנה המון תקשורת שהחלה לדבר בשבילו. השקר יותר מעניין מהאמת, אנשים אוהבים תאוריות קונספירציה, וביבי סיפק להם כאלה. המטרה הייתה לוודא שביום שיוגשו כתבי האישום הבוחרים שלו יחשבו שמדובר ברדיפה. אז הוא החל לטפטף להם שאסור להאמין לאף אחד. אם רוצים דמוקרטיה הוא צריך ללכת הביתה. בגלל שהוא הפך לראש ממשלה גרוע. זה מה שקורה אחרי הרבה יותר מדי שנים בתפקיד”.

לפיד המשיך: “כשאמרתי ‘קרה לו משהו’, אנשים צחקו. אבל היום אף אחד לא צוחק. אפילו שרים ומקורבים לו אומרים את זה. ישראל היא מדינה מופלאה. היא ממשיכה לתפקד למרות שראש הממשלה הפסיק לעשות את העבודה שלו. זה לא יכול להימשך.

“במקום להתמודד עם בעיות הוא פיתח נטיעה להיעלם בכל פעם שבה הוא מריח כישלון. כשיש הצלחה – הוא מכנס מסיבת עיתונאים. השאלה הנכונה היא לא מה אנחנו מציעים – זה כבר פורסם. השאלה הנכונה היא מה מניע אותנו. התשובה היא שאנחנו רוצים שהילדים שלנו לא יברחו לניו יורק”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אדם חלש
    02/07/2019 13:15
    יוסי
  1. טמבל