נס ההצלה של הרבי מליובאוויטש מהנאצים • סדרת סרטונים נדירה

ביום כ"ח סיון תש"א-1941 הגיעו הרבי מליובאוויטש זצ"ל ורעייתו הרבנית ע"ה אל חופי ארה"ב - ובכך בא אל סיומו מבצע הצלתם מידי הנאצים במלחמת העולם השניה • חברת JEM - חברת המדיה החב"דית, הפיקה סדרת סרטונים המתארת את השתלשלות האירועים, עד להצלה
חרדים 10
כ"ח סיון התשע"ט / 01.07.2019 15:01

חברת JEM – חברת המדיה החב”דית, הפיקה סדרת סרטונים המתארת את השתלשלות המאורעות שהובילו ליום כ”ח סיון תש”א-1941 – יום ההצלה של הרבי מליובאוויטש זצ”ל וזוגתו הרבנית ע”ה מידי הנאצים במלחמת העולם השניה.

חרדים 10 מגיש את הסדרה:

פרק ראשון: מתוך ורשה הבוערת. הצלתו של הרבי הקודם, הריי”צ מליובאוויטש זצ”ל  – חותנו של הרבי – מאירופה הבוערת בשנת ת”ש-1940.

פרק שני: המלחמה מגיעה לצרפת. כאשר הנאצים פולשים גם לצרפת, הסכנה לחיי הרבי מליובאוויטש והרבנית, כמו לעוד אלפי-אלפי יהודים נוספים – הופכת מוחשית. הם מוכרחים להגר משם, ובמהירות.

פרק שלישיבעיר ניס. הנאצים כובשים את פריז; יהודים רבים נמלטים מהרדיפה האנטישמית אל דרום צרפת.

פרק רביעי – היא”ס מסייע. היא”ס – ארגון סיוע לפליטים יהודיים, נחלץ לעזרה. הם נוטלים על עצמם את הטיפול בתיק ההגירה של הרבי והרבנית.

פרק חמישי – אתגר הכרטיסים. לאחר שהשיגו את כל המסמכים הרשמיים הנדרשים, עמד בפני הרבי והרבנית אתגר אחרון: להשיג כרטיסי נסיעה לאמריקה.

פרק שישי – שואה באירופה. על הזוועות שהתרחשו בשואה האיומה באירופה ודברי הרבי לניצולים, ומסעם של הרבי והרבנית לארצות הברית.

פרק שביעי – חוף מבטחים. ביום כ”ח סיון – הגיעו הרבי והרבנית לחוף מבטחים בארצות הברית. על תלמידי הישיבה שנשלחו לקבל את פניהם, זכרונות הנוכחים במעמד המרגש ועוד.

פרק שמיני – התחלה חדשה. לראשונה מאז היווסדה, מרכז החסידות של ליובאוויטש היה בארץ חופשית, בה ניתן לשמור על היהדות בלי לחשוש מאף אחד; מאז הגיעו של הרבי למרכז חב”ד העולמי-770, ניתן היה להבחין בתנופה חדשה.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות