צפו: הנשיא טראמפ עשה היום דבר ששום נשיא אמריקני לא עשה לפניו

טראמפ חצה את הקו באזור המפורז בין קוריאה הדרומית וקוריאה הצפונית - אל השטח השייך לצפון קוריאה, ונפגש עם הרודן קים ג'ונג און: "חיבבנו זה את זה מהרגע הראשון"
נתן פרל
כ"ז סיון התשע"ט / 30.06.2019 11:24

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ורודן צפון קוריאה קים ג’ונג און נפגשו הבוקר (ראשון) באזור המפורז בין קוריאה הדרומית וקוריאה הצפונית.

טראמפ חצה את הגבול אל השטח השייך לצפון קוריאה – לעברו של קים, שהגיע לקראתו, לחץ את ידו ואמר: “לא ציפיתי לראות אותך כאן”.

בכך הפך טראמפ לנשיא האמריקני הראשון בהיסטוריה שעושה זאת.

לאחר מכן חצו השניים את הגבול בחזרה לאזור המפורז, שם קיימו פגישה סגורה.

בהצהרות לתקשורת הודה טראמפ לקים על שהגיע לפגישה והזמין אותו לביקור בבית הלבן: “זה כבוד עצום להיות כאן אתם שומעים את הקול הזה? אף אחד לא שומע את הקול הזה. הוא לא מכנס מסיבות עיתונאים. אם לא היית מגיע היית גורם לי להיראות רע מאוד. הצלחנו להביא להתקדמות רצינית. קורים דברים חיוביים. חיבבנו זה את זה מהרגע הראשון. זהו רגע מיוחד והיסטורי”.

קים אמר: “אנו רוצים ליצור עתיד חדש. זה מהלך אמיץ”.

קודם לפגישה, במהלך הביקור במחנה הצבאי במקום, סיפר הנשיא טראמפ כיצד נולדה היוזמה למפגש הספונטני: “אתמול חשבתי על רעיון – אולי אתקשר ליו”ר קים, שיבוא לומר שלום. לא נתתי לו התראה ארוכה מדי. אנחנו מעריכים זה את זה, אולי גם מחבבים זה את זה. אפגוש אותו בעוד 4 דקות”.

טראמפ הגיע לאזור המפורז יחד עם הנשיא הדרום קוריאני, מון ג’יאה-אין – ואמר:  “פעם היה פה סכסוך אדיר והמון מוות. עכשיו מאוד שליו כאן. אחרי הפסגה הראשונה שלנו הסכנה חלפה לגמרי. כעת זה עולם שונה לחלוטין, ואני אומר זאת שוב לאנשים שאומרים שלא השגנו דבר. השגנו כל כך הרבה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות