שקד: ‘יתכן שאהיה ראש הממשלה השנייה בישראל. זו בהחלט אופציה’

איילת שקד בראיון ראשון לעופר חדד בחדשות 12: "אני קשורה לציונות הדתית, היה לי קשה באופן אישי העזיבה אבל הרעיון היה נכון. נעשה מה שאפשר כדי שקולות הימין לא ילכו לפח"
חרדים 10
כ"ז סיון התשע"ט / 30.06.2019 00:46

שלושה חודשים אחרי: איילת שקד העניקה הערב (שבת) ראיון ראשון לעופר חדד בחדשות 12 – והתייחסה לכישלון בבחירות ועל הטעויות שעשו במהלך הקמפיין.

“לא האמנו למה שקרה, יחסית למצבנו בסקרים, חשבנו שהמצב יותר טוב ואמרנו נבוא באווירה חיובית ואופטימית, כמובן שזו היית טענות בדיעבד”, אמרה שקד. “היו כמה טעויות ובסוג של נס ניתן לנו מועד ב’, אז אני מקווה מאוד שבמועד ב’ לא ניכשל”.

היא הוסיפה: “עשינו שורה של טעויות, גם הקמפיין שלעצמו היה לא נכון, הקמפיין הספציפי על תיקים, ביטחון ובג”ץ – היה אפשר לעשות את זה אחרת”.

על נטישת הבית היהודי אמרה:  “אני קשורה לציונות הדתית, היה לי קשה באופן אישי העזיבה של המפלגה. אבל הרעיון היה נכון, יש מקום למפלגה של חילונים ודתיים ובכך להגדיל את הגוש. המטרה שלנו הייתה טובה, במבחן התוצאה לא הצלחנו, נעשה מה שאפשר כדי שקולות הימין לא ילכו לפח”.

אך המכה של הכישלון עם מפלגתה הימין החדש לא הייתה האחרונה בשרשרת, כשבתחילת החודש נתניהו החליט לפטר אותה ואת בנט. “אני חושבת שזו טעות של ראש הממשלה, אבל זו זכותו. נכנסתי למשרד המשפטים וניערתי אבק”.

“אני מאוד רוצה לחזור לשם”, הבהירה השרה לשעבר, “אבל זה תלוי בציבור. יש לי עוד הרבה מה לעשות במשרד הזה, יש המון עבודה צריך לתקן ולשפר.

“כשאני נכנסתי לתפקיד גם אני חששתי, הזהירו אותי שיתפרו לי תיק. בעבר זה יכול היה לקרות, צריך להגיד את האמת, היום זה בוודאות לא משהו שיעשו. אביחי מנדלבליט ושי ניצן הם אנשי מקצוע ישרים”.

כעת שקד מתמקדת במטרה אחת: ללמוד מטעות הבחירות ולהציל כמה שיותר קולות בימין. “כל מנהיגי הימין מדברים אחד עם השני. אני מדברת גם עם בנט, אבל תתאזרו בסבלנות עוד שבוע שבועיים עד לסגירת הרשימות”.

ראשות ממשלה זה תפקיד שבהחלט נראה כי עיניה של שקד נשואות אליו.

“בעתיד הכל פתוח”, אומרת באופטימיות, “בעידן שאחרי נתניהו, בנט מתאים להיות ראש ממשלה. אני חושבת שגם אני יכולה לעשות את זה בעוד כמה שנים. יכול להיות שאהיה ראש הממשלה השנייה של ישראל. בעתיד זו בהחלט אופציה”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא יאומן, היא לא עשתה שום דבר משמעותי
    30/06/2019 08:43
    שאול א.
  1. הפתרון של בית המשפט העליון מחייב שינוי בד.נ.א שלו ולא הוספת כמה שופטים שחושבים אחרת. כי אותם מנטרלים.
    בפועל, שקד לא עשתה כלום. ולכן לא ברור לי מה עשו ממנה. אפשר לחשוב שהמציאו איזו גאונה פוליטית. היא עוד אחת מיני רבים ורבות שבאו עם כוונות טובות, אבל לא שינו מאומה. ועם תוצאה כזאת, לא ברור לי מה הופך אותה לפוטנציאל לראשות ממשלה.
    אילו היתה בה הבנה פוליטית, היא לא היתה נגררת אחרי בנט להרפתקה חסרת בסיס ויסוד.

  2. איילת שקד
    30/06/2019 17:39
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. עדיף שתמצאי פסיכולוג כדי שהוא יוכל להחזיר אותך למציאות. הפכת להיות לגמרי פסיכוטית
    אקחי קצת כדו

    ת חיה בחלומות. את ראש הממשלה
    לכי

  4. שחנית ברמות שאי אפשר לתאר
    30/06/2019 19:32
    אני
  5. עוד אחת שחושבת שכל העולם סובב סביבה.
    אין לה דום דרך, שום אידולוגיה !