ביבי: “רוב העם רוצה אותי כרה”מ” • ומדוע הוא שוקל ללמוד איטלקית?

נתניהו בפורום 'ישראל היום' בירושלים: "שיתוף פעולה עוצמתי בין ישראל לארה"ב, לא היה כזה מעולם. אם ישראל לא הייתה כאן, המזרח התיכון היה קורס" • "נמנע מאיראן פצצה גרעינית"
אריה ריבקינד
כ"ה סיון התשע"ט / 28.06.2019 00:10

ראש הממשלה בנימין נתניהו סיפר הערב (חמישי), בוועידת ‘ישראל היום’ בירושלים, כי שיתוף הפעולה הביטחוני והמודיעין בין ארה”ב לישראל נמצא בעלייה מתמדת, והגיע להיקפים שישראל לא ידעה מעולם.

“אנחנו כל הזמן בנתיב של עליה ושיתוף הפעולה המודיעיני והמבצעי בתחומי ההגנה והביטחון כל הזמן במסלול עליה, ובעוצמה אדירה בשנה האחרונה. יש כאן שיתוף פעולה שלא היה מעולם ולדעתי זו רק ההתחלה”.

נתניהו פירט מעט: ”ישראל לא רק מקבלת מודיעין, אלא גם נותנת לאמריקה מודיעין, שאין שני לו בעולם. זו תרומה אדירה והופכת אותה לבת-ברית.

”אנחנו לא מחפשים חיילים בשטח ולא מבקשים שאמריקה תילחם עבורנו. אתה מכיר עוד בת ברית שאומרת שהיא לא רוצה שילחמו את מלחמתה? ישראל היא בת הברית הכי טובה שיש לארה”ב ויוצרת טכנולוגיות שעוזרת בתחום הממשלתי ובתחומים אחרים – כל תחום”.

לדבריו, אם ישראל לא היתה במזרח התיכון, האזור כולו היה קורס. ”חשוב שהאזור לא יקרוס, אני חושב שאם ישראל פה זה מבטיח את שלום האזור, והאזור נשאר פרו-אמריקני ובטוח מפני איראן והכוחות האיסלאמיסטיים. זו המציאות שגוברת כל הזמן. הייתי רוצה שהיחסים ימשכו כמו שהם ואולי גם יוסדרו – שהברית תוסדר כך שהברית תעמוד בפני השינויים בעתיד”.

על איראן והאיום הנשקף ממנה אמר נתניהו: “מה שקורה עם איראן זה שהיא קיבלה מתנה ענקית בהסכם הגרעין שנתן לה דרך חופשית, פתוחה ומובטחת להגיע לארסנל גרעיני תוך כמה שנים – והיא יכולה עוד כמה שנים להעשיר אורניום שזה הליבה של פצצות גרעין. תמורת הקפאה זמנית של העשרה לפצצה אחת, היא קיבלה הזדמנות להעשיר מאה פצצות ולהפוך למעצמה גרעינית עולמית.

”היא קיבלה מאות מיליארדי דולרים מיד עבור הויתור הזה. שתי מתנות. ההנחה של חותמי ההסכם הייתה שזה שווה את זה כי אם איראן תקבל את הכסף היא תמתן את ההתנהגות שלה באזור.

“מה שקרה זה שההיפך הגמור התרחש: איראן השתמשה בכסף כדלק למכונת הלחימה שלה. אני התנגדתי כמובן להסכם הגרעין הזה. זה לא היה פשוט ללכת לקונגרס האמריקני…”

נתניהו סיפר כי לקראת סיום כהונתו הנשיא ברק אובמה, הוא שוחח עם שלושה מועמדים לנשיאות ואמר להם שארה”ב חייבת לפרוש מהסכם הגרעין שנחתם ב-2015. ”טראמפ אמר לי שזה ההסכם הכי גרוע בעולם. הסכם עלוב.

”טראמפ ניצח ועזב את ההסכם והטיל סנקציות קשות ואני רוצה לשבח אותו ואת הממשל שלו, שמיוצג פה על-ידי שלושה דיפלומטים מצוינים – פרידמן, גרינבלט, וניקי היילי.

“זו קבוצה מדהימה. השינוי המהותי הוא לא רק בהכרה בירושלים והכרה בגולן והעברת השגרירות. השינוי הלא פחות היסטורי הוא ההחלטה לעזוב את ההסכם עם איראן. כשטראמפ אמר את זה, איראן ניסתה לעשות שני דברים – ניסו לבנות את עצמם צבאית בסוריה – אנחנו מסרבים לקבל זאת ועושים מה שצריך כדי למנוע זאת. אנחנו נלחמים באיראן בסוריה.

“טראמפ פועל נגד איראן כלכלית, והמשטר סובל ומנסה להשתמש בשליחים כדי לעשות דברים במפרץ ואולי להסלים את המצב בסוריה. ההחלטה של הנשיא לשים עוד סנקציות היו נכונות וההחלטה שלי להילחם בבניה האיראנית בסוריה גם נכונה, צריך להתמיד בלחץ ולא להרפות”.

נתניהו הוסיף: “כל הסתכלות אובייקטיבית מלמדת שחזרה להסכם תפגע בארה”ב ובאינטרסים שלה. כאשר הערבים והישראלים מסכימים על משהו כדאי לשים לב – איראן היא האיום המרכזי ביותר לשלום העולמי היום וזה ממשיך. אסור לחזור להסכם כי זה יתן לאיראן נשק גרעיני. אני כראש ממשלה, לא אתן לאיראן לקבל נשק גרעיני. אני גאה מאוד בשינוי שאנחנו עושים עם ארה”ב וביחסים טובים עם רוסיה. ישראל במצב שהיא יכולה לדבר עם שתיהן.

”אני מחפש ‘אזור הסכמה’ בסוריה – כי כולנו מסכימים שצריך להוציא את איראן מסוריה, רק חלוקים על איך עושים את זה”.

נתניהו התייחס, בין היתר, גם למצב הפוליטי בישראל ואמר: “העם יחליט את מי הוא רוצה לראות בהנהגתו, ולמעשה העם בדיוק החליט. העם החליט שהוא רוצה אותי כראש ממשלה. המפלגות רצו עם ההבטחה הזאת. השיטה שלנו משתנה. אני שוקל ללמוד איטלקית. אפילו איטליה הפסיקה לעשות בחירות כל הזמן… נקווה שהפוליטיקאים יעשו מה שהעם רוצה, כי זה בדרך כלל מוביל לממשלה הכי טובה”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מי אוהב את ביבי??
    28/06/2019 18:49
    ע
  1. חלולי המוח,הטיפשים,העניים

  2. חשבון פשוט
    29/06/2019 00:24
    קוקי6
  3. 1. 35 מנדטים הם רק 29.1666%
    2. כנראה שבתוך ה29.666% ישנם מספר שרים וחכים שלא כל כך רוצים שתהיה ראש ממשלה אבל לא מעיזים לאמר לך זאת.
    3. כל המפלגות הקטנות רוצות יותר בטובת עצמן מאשר בטובתך. הן מבינות שכרגע רק אתה תצרף אותן לממשלה.והן יודעות שאתה תלוי בהן ולכן הן סוחטות אותך. לא מתאים לך ולגאוניות שלך להגיע למסקנה שרוב העם אוהב אותך. קצת צניעות

  4. שתוף פעולה עם ממשלת ארה"ב או עים טראמפ?
    03/01/2020 14:35
    אלה
  5. יחסים עם ארצות הברית היום בכלל לא מזהירים, קונגרס נגד נתניהו ומדיניות שלו חד משמעית, וממשל אמריקאי הוא נגד טראמפ בצורה חדה וגם נגד מדיניות של ביביבצורה נחרצת, אבל לשקר ולבלבל מוח למעריציו שום עבדה ואף מסמך לא משנה-הם מכשבים לנתניהו כמה לשיר בשפה זרה, מילים ומשמעות לא משנה, רק מנגינה ערבה לאוזנהם, שהתמקרו גנטית במשך דורת לתעמולה ושטיפת מוח פרמיטיבת שלו.