תסריט הזוי: שתי הגדולות שוקלות לבטל הבחירות I בכחולבן מכחישים

הפרשן עמית סגל מדווח כי גורמים בשתי המפלגות הגדולות בודקים, ביחד ולחוד, את האפשרות לבטל את החוק לפיזור הכנסת, ולהמשיך עם הכנסת הנוכחית, בלי בחירות • משמעות המהלך: ממשלת אחדות בין הליכוד וכחול לבן • אבל במפלגה של גנץ מכחישים
חרדים 10
כ' סיון התשע"ט / 23.06.2019 20:32

גורמים בשתי המפלגות הגדולות – הליכוד וכחול לבן – בודקים, ביחד ולחוד, את האפשרות לבטל את החוק לפיזור הכנסת, ולהמשיך בכנסת הנוכחית בלי צורך ללכת לבחירות בספטמבר. כך דווח הערב (ראשון) הפרשן הפוליטי עמית סגל בחדשות 12.

על פי החוק, נדרשת הצבעתם של 80 חברי כנסת בעד ביטול פיזור הכנסת, ואו-אז החוק שעבר לפני שלושה שבועות מתבטל ואיתו מערכת הבחירות כולה.

לפי פרשנותו של סגל, ייעודה הסופי של תכנית זו היא ממשלת אחדות של הליכוד עם כחול לבן, כשגישושים ברוח זו כבר היו ביום פיזור הכנסת.

אז שלל אמנם לפיד את התכנית על הסף, אבל רוב צמרת כחול לבן הייתה – ועודנה מוכנה לשקול שותפות עם נתניהו בנסיבות מסוימות.

יצוין, כי אם תרקום התכנית עור וגידים, עדיין חסרים שישה קולות, שכן לליכוד ולכחול לבן וכולנו יש 74 ח”כים – אם כי החוק בעניין זה – עדיין מעורפל.

סגל מציין עוד, מיכל רוזנבוים, מי שהייתה מועמדת מטעם הליכוד למבקר המדינה, מקיימת שיחות בין הליכוד, כחול לבן והעבודה עם פרשנות עוד יותר מקלה, לפיה גם 61 חברי כנסת מספיקים כדי למנוע בחירות.

סגל מדגיש, כי גם נתניהו וגם גנץ לא מעורבים במגעים, כאשר ההיגיון לכך ברור.

אז האם ליוזמה סיכוי להבשיל? לא ברור, אולם מהעובדה שכבר שבועיים בשתי המפלגות הגדולות דמויות דומיננטיות עוסקות בה, אפשר להבין עד כמה הם מבינים שיש להם הרבה מה להפסיד בבחירות האלה.

מכחול לבן נמסר בתגובה: “יש רק אפשרות אחת לביטול הבחירות – נתניהו יתפנה לטפל בענייניו המשפטים וכחול לבן תוביל ממשלה רחבה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    סמוטריץ בקבינט - מספר ההרוגים יהיה בשמיים
    25/06/2019 06:52
    נועם
  1. הוא ידאג שמשפחתו הקרובה תהיה מוגנת ולא תשרת וישלח את החילונים ואת אנשי המגזר הדתי לאומי למלחמות דת משיחיות מטורפות וככל שמספר הקורבנות יהיה גבוה יותר הוא יהיה מאושר יותר. מי המטורף ששם את סמוטריץ בקבינט? האם אין מי שיעצור את הטירוף וההתדרדרות למלחמה אזורית קשה?