כך נלכדו בני זוג שסחטו קשישים: המתינו לסוחטת בבית – והתנפלו

על פי החשד בעל ואישה מחולון התחזו לחברת טלמרקטינג, וגבו עשרות אלפי שקלים מקשישים באזור המרכז • באחד המקרים נהגה החשודה לאסוף את הקשישה מביתה וללוות אותה לכספומטים • נגד השניים יוגש היום כתב אישום
חיים טוויל
כ' סיון התשע"ט / 23.06.2019 10:17

בעל ואישה מחולון, שנעצרו על ידי המשטרה, עומדים בפני כתב אישום לאחר שסחטו באיומים קשישים באזור המרכז.

מחקירת הפרשה עולה, כי החשודים פעלו בשיטתיות נגד מספר קורבנות, וגבו מהם עשרות אלפי שקלים במזומן, תוך התחזות לחברת טלמרקטינג ואיומים בנקיטת הליכי הוצאה לפועל.

ביום חמישי הוגשה נגדם הצהרת תובע והבוקר (ראשון) בכוונת הפרקליטות להגיש נגדם כתב אישום ובקשת הארכת מעצר.

החקירה בפרשה החלה לפני כחודש, כשהתקבלה במשטרה תלונה מקשישה בת 85 מקיבוץ באזור השרון. מתלונת הקשישה עלה, כי מספר אנשים יצרו עימה קשר באופן בו התחזו לחברת טלמרקטינג וסחטו ממנה באיומים סכום של עשרות אלפי שקלים במזומן.

אותם חשודים איימו על הקשישה כי אם לא תשלם את ה”חוב”, ייקחו לה את הבית ויפתחו נגדה תיק בהוצאה לפועל.

חקירה אינטנסיבית וממוקדת של חוקרי המשטרה העלתה, כי במהלך חודש מאי השנה, הגיעה לביתה של הקשישה חשודה והציגה עצמה כנציגת אותה חברת טלמרקטינג. החשודה הסיעה את הקשישה ברכבה, במספר הזדמנויות, לכספומטים שונים ברחבי ראש העין לצורך משיכת הכספים.

באחד המועדים בהם הגיעה החשודה לבית הקשישה, המתינו לה בני משפחתה של הקשישה, התעמתו איתה ואף הצליחו לקחת ממנה את הטלפון ‘המבצעי’ שלה, אשר שימש אותה במהלך מעשי הסחיטה שלה.

בני המשפחה התקשרו למשטרה ותוך זמן קצר שוטרים הגיעו ועצרו את החשודה, בת 34 מחולון.

עם התפתחות החקירה, הצליחו החוקרים לאסוף ראיות ולקשור גם את בעלה של החשודה, בן 37 מחולון, למעשים.

לפי החשד, גם הוא סחט באיומים מתלונן נוסף – מרמלה, ומתיעוד ממצלמות האבטחה ניתן לראות כי הבעל נפגש עמו בקניון עזריאלי לצורך בדיקת האפשרות של העברת כספים נוספים בתמורה לכך שיסדר לו את התיק בביטוח לאומי.

עוד התברר כי החשודה הונתה וסחטה את המתלונן מרמלה יחד עם בעלה וכן הונתה מתלונן נוסף. שני המתלוננים, בני 71 מרמלה, הונו בשיטה דומה.

לפני 10 ימים נעצר חשוד נוסף בפרשה, בן 55 מבת ים, אשר לפי החשד סחט באיומים קשישה אשר סעדה את בעלה בביה”ח איכילוב. החשוד שוחרר בתנאים מגבילים ובהם מעצר בית למשך 5 ימים, והחקירה בעניינו תמשיך בהליך רגיל.

מעצרם של החשודים, הבעל והאישה, הוארך מעת לעת בבימ”ש השלום בפ”ת.

ביום חמישי האחרון הוארך מעצרם ב- 5 ימים עד ליום 24.6.19. במעמד הדיון הוגשה נגד שניהם הצהרת תובע בדבר הכוונה של הפרקליטות להגיש נגדם כתב אישום ובקשת מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים כנגדם.

צפויים מעצרים נוספים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות