לפיד צייץ: ‘ישראל מדינת כל אזרחיה’ – וחולל סערה

למרות הניסיונות הנואשים של 'כחול לבן' להתקרב אל החרדים, מועמד המפלגה לראשות הממשלה פרסם שורת ציוצים בהם תקף שוב את הציבור החרדי על רקע חוק הגיוס • צייץ ש"ישראל צריכה להיות מדינת כל אזרחיה", אבל חזר בו אחרי תגובות קשות • סמוטריץ': "יאיר ידידי, הלכת לאיבוד"
אריה ריבקינד
י"ח סיון התשע"ט / 21.06.2019 15:32

‘כחול לבן’ מנסה להתקרב לחרדים? יאיר לפיד ידאג לתקוע מקלות בגלגלים: המועמד לראשות הממשלה ברוטציה של ‘כחול לבן’, ח”כ יאיר לפיד, פרסם היום (שישי) שורת ציוצים שבהם תקף את החרדים וטען שוב כי רוב החרדים צריכים להתגייס לצה”ל בשל עיקרון השוויון.

לפיד גם טען כי “ישראל צריכה להיות מדינת כל אזרחיה”.

הכל החל כאשר לפיד הגיב בטוויטר לראיון שהעניק שר התחבורה הנכנס בצלאל סמוטריץ’ לעיתון ‘ישראל היום’.

“בצלאל, בחייאת, לפחות תבדוק את העובדות”, כתב לפיד. “העלייה בשיעור המתגייסים הייתה כי העברתי את חוק הגיוס. מה שאתם מסרבים להבין זה שהילדים שלנו לא פחות חשובים ולא פחות ערכיים הם פשוט לא מוכנים להיות פראיירים יותר”.

לפיד הוסיף: “אם צעיר חילוני בגיל 18 חייב להתגייס, גם צעיר חרדי. אפשר לעשות התאמות אבל העיקרון שכולם חייבים לשרת את המדינה וכולם שווים בפני החוק הוא מקודש.

“ועוד משהו סמוטריץ׳, ישראל צריכה להיות מדינת כל אזרחיה. ערכיה של הקהילה הגאה לא מעוותים ואני אשמח שהרבה יהודים יגורו בגליל. וגם בגולן ובנגב”.‎

יו”ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ’ הגיב בתדהמה לדבריו וכתב: “מדינת כל אזרחיה?! מה קרה למדינה יהודית ודמוקרטית?! יאיר ידידי, הלכת לאיבוד”.

לאחר מכן פרסם סמוטריץ’ ציוץ נוסף בו כתב: “יאיר לפיד, מועמד כחול לבן לראשות הממשלה: ‘ישראל צריכה להיות מדינת כל אזרחיה’. תודה יאיר שהוצאת את זה בסוף. כל מילה נוספת מיותרת”.

אחרי שקיבל עשרות תגובות סוערות, פרסם לפיד הבהרה: “מישהו ממש, אבל ממש לא הבין מה הוא קורא. אני נגד מדינת כל אזרחיה באופן מוחלט וכל חיי. ישראל מדינה יהודית ודמוקרטית וכזו תישאר. מה שכתבתי התייחס לזכויות הלהט”בים”.

שר החוץ, ישראל כ”ץ, הגיב בחריפות לאמירה של לפיד: “אמירתו של יאיר לפיד מהיום: ‘ישראל צריכה להיות מדינת כל אזרחיה’, היא אמירה אנטי-ציונית חמורה ומקוממת.

את המונח ‘מדינת כל אזרחיה’ המציא עזמי בשארה לפני עשרות שנים, כאשר עמד בראש ועד הסטודנטים הערבים באוניברסיטה העברית, בתום מלחמת יום הכיפורים, ופעל למחיקת ציביונה וזהותה היהודית של מדינת ישראל.

האסטרטגיה היתה פשוטה: אם אי אפשר לנצח את מדינת ישראל מבחוץ – בואו נהרוס אותה מבפנים.

בהמשך הקים את בל״ד, שזה היה העיקרון המנחה של פעילותה, ובסוף נתפס כבוגד במדינה וברח לקאטר. ישראל היא ‘מדינת הלאום של העם היהודי’, ומוגדרת כמדינה יהודית – ודמוקרטית, שמעניקה זכויות אזרחיות שוות לכל אזרחיה.

מנהיג ששואף להיות ראש ממשלה, אינו יכול לאמץ את סיסמת האוייב במתכוון, או בהיסח הדעת”.

כפי שדווח בחרדים 10, השבוע תקף משה יעלון בחריפות את יאיר לפיד, וטען כי “הוא הפך לנטל שעושה לנו נזק”.

 

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כשלפיד אמר ש 55+5=61 הוא גם טען שמישהו ממש לא הבין אותו.
    21/06/2019 17:54
    דוד
  1. יאיר בחייאת, לפחות תבין שאתה לא מבין.

  2. מדינת הלאום אינה מדינת כל אזרחינה
    22/06/2019 21:07
    יהודה אלידע
  3. ממה לפיד הזדעזע? לבסוף הוא הבין מה הרציונל מאחורי “חוק הלאום”? לפני זה הוא חשב שהניסוח הרהוט “מדינת כל אזרחיה” רלוונטי לישראל כפי שאפשר ליישם אותו בניו-זילנד או דנמרק? מסתבר שגם “ליברל” מושבע כמו לפיד מסוגל לקלוט שאי אפשר ליישם את חוק השבות בצורה שלא מעניקה ערך מוסף לזהות היהודית. זו תובנה פשוטה שלא מחייבת תעודת בגרות, מספיק להפסיק לרמות את עצמנו. נכון להיום, התיאור מדינת כל אזרחיה משמעותו, מדינה שלא מוכנה לקלוט עולים/מהגרים, אני לא מכיר מדינה אחת בעולם שאין לה קריטריונים לא-שיוויוניים כשמדובר בהענקת אזרחות למבקשים להצטרף לקהילה הלאומית שלה.

  4. להתפטר
    23/06/2019 03:04
    מאיר
  5. כחול לבן חייבים לתפטר מלפיד הוא נטל עליהם.