זה מה ש’החינוך העצמאי’ נזכרו להודיע כ-3 חודשים אחרי התקיפה

הרב אליעזר סורוצקין שיגר רק היום מכתב אל "הורי תלמידות 'בית יעקב'" ביישוב החרדי בו בוצעה ההתעללות בילדה בת 7: "לחזור ולשנן כמיטב יכולתכם עם בנותיכם, את כללי המוגנות האישית" • בניגוד לעדויות - כותב המנכ"ל: "מתחילת התהליך אנו נעזרים בהדרכת הגורמים המוסמכים, אנשי המקצוע והחוק"
חיים טוויל
י"ח סיון התשע"ט / 21.06.2019 15:07

תקיפת הילדה החרדית: מנכ”ל החינוך העצמאי, הרב אליעזר סורוצקין, שיגר היום (שישי) מכתב אל “הורי תלמידות בתי הספר ‘בית יעקב'” ביישוב החרדי בו בוצעה ההתעללות בילדה בת 7.

“כתמיד כן עתה, בתי הספר ערוכים בס”ד לשמירה על שלומן וחינוכן של תלמידות ‘בית יעקב’ בבתי הספר ועל הכנתן לחיים בדרך הראויה, דרך התורה והליכות בית יעקב”, פותח המנכ”ל.

“מתוך אחריות לשלום הבנות, הננו להבהיר, כי בימים אלו עוסקת המערכת בבירור מקרה מסויים בתחום המוגנות בעיר, כאשר מתחילת התהליך, אנו נעזרים בהדרכת הגורמים  המוסמכים, אנשי המקצוע והחוק הפועלים בעירנו ועל דעת רב העיר”.

יצוין, כי בניגוד לדברי המנכ”ל, על פי העדויות במשטרה של המנהלת וסגנית המנהלת של בית הספר – בית הספר לא נעזר מיד בגורמים המוסמכים. גם משרד החינוך לא עודכן בפרשה עד הגשת כתב האישום בתחילת השבוע.

לפי העדויות במשטרה, הילדה בת ה-7 הותקפה ביום שישי ה-5 באפריל-כ”ט אדר ב’. עם זאת, הצוות החינוכי בבית הספר עודכן ביום ראשון שלאחר מכן – ב’ ניסן. ביום שני, גם המנהלת עודכנה.

“ביום שני הודיעה לי הסגנית שלי, שהאימא של הילדה התקשרה אליה, וסיפרה לה שהילדה ביום שישי האחרון איחרה הביתה”, סיפרה המנהלת בעדותה. “היא סיפרה שככל הנראה הילדה נפגעה, והם חושדים בפועל של בית הספר”.

יום לאחר עדכון המנהלת, התקיימו הבחירות הכלליות לכנסת ה-21 ולא התקיימו לימודים בבית הספר, אך ביום רביעי ה-10 באפריל-ה’ ניסן, הגיעה הילדה לבית הספר והצוות החינוכי עדכן את רכזת השכבה של הילדה.

“מעבר לזה לא עשינו שום דבר”, אמרה המנהלת בעדותה. “מאז היה חופש, ולא הייתי בתמונה כלל, ומי שהמשיך לטפל זאת הסגנית שלי”.

רק ב-15 באפריל-י’ ניסן, כ-10 ימים לאחר שהתרחשה התקיפה, הגיעו ההורים לתחנת המשטרה והחליטו להגיש תלונה.

הרב אלעיעזר סורוצקין. צילום: יעקב נחומי, פלאש90

בשל ביקורת מצד הורים ביישוב החרדי והחששות, כותב המנכ”ל: “מטעמי ‘והצנע לכת’, נכון יהיה לאפשר למערכת כולה להתמודד עם נושא זה כראוי ולסייע לתהליך תוך מתן אמון מלא ובטחון הדדי, שלנו בכם – ההורים, ושלכם – בנו”.

“פניה זו באה להבהיר, כי יש למצות את תהליך הבירור על ידי רשויות החוק, תוך התמקדות בהגברת הבטחון האישי  של כל תלמידה באשר היא, הן בבית, הן בשטחי בית הספר, והן בדרכה מביתה לבית הספר ובחזרה”.

למרות שמאז התקיפה חלפו כבר  כמעט שלושה חודשים, רק היום – בתום שנת הלימודים – מבקש המנכ”ל מההורים לשנן את כללי המוגנות, ומבטיח כי גם בכיתות ירוענו הכללים.

“אנו מבקשים מכם ההורים לחזור ולשנן כמיטב יכולתכם עם בנותיכם, את כללי המוגנות האישית וגם אנו נעשה זאת בכיתות, באמצעות צוות בית הספר – לצורך ריענון כללים אלה”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    העדות של המנהלת מצמררת
    22/06/2019 23:30
    צבי
  1. פשוט לקרוא ולא להאמין
    “לא עשינו שום דבר”
    סליחה מה בדיוק התפקיד שלך אם לא לטפל במקרה כזה
    במה את כן עוסקת באורך הגרביונים של הילדות
    או באלף ואחד שטויות אחרות
    אני מקווה שהחינוך העצמאי ידיח לאלתר את המנהלת ואת הסגנית

  2. הורים חרדים לכו לאסוף את הילדים
    23/06/2019 00:49
    אנה
  3. שלכם.מדינה שלמה סובלת עם מקרים כאלו.עד סוף יסודי לכו איתם במיוחד באזור כזה.

    • אסתר   23/06/2019 02:36

      צודקת בהחלט. אמא או אבא צריכים להחזיר את הבת הבייתה. ילדה קטנה לא חוזרת לבד.מה זאת אומרת.