מרגש: 100 סיימו מסכת לזכר זכריה באומל הי”ד וקיבלו ‘חולצת ציצית’

בישיבת 'שעלבים' סיימו מעל מאה בחורים מסכת לעילוי נשמתו של הקדוש זכריה באומל הי"ד, שהובא לקבר ישראל לפני שלושה חודשים • חולצת-הציצית חולקה לתלמידים בשל העובדה שהציצית של זכריה נמצאה לידו בעת שאותר בקברו בסוריה
יוני גרין
י"ח סיון התשע"ט / 21.06.2019 12:00

בישיבה התיכונית שעלבים סיימו מעל מאה בחורים מסכת לעילוי נשמתו של הקדוש זכריה באומל הי”ד.

תלמידי הישיבה קיבלו חולצת-ציצית לזכרו של זכריה הי”ד שנפל בקרב סולטן יעקוב והובא לפני כשלושה חודשים לקבר ישראל, לאחר 37 שנים. על החולצות-ציצית נכתב: “נלך בדרכך אח קדוש – ציצית תמיד נקפיד ללבוש”.

חולצת-הציצית חולקה לתלמידים בשל העובדה שהציצית של זכריה נמצאה לידו בעת שאותר בקברו בסוריה.

“סיפורו, הכולל את הבאתו למנוחת עולמים השנה בארץ ישראל, נלמד בכיתות ונגע בלב כל תלמיד, והעובדה כי גופתו נמצאה עם הציצית שלו העניקה כוח לכל אחד להתחזק במצווה זו”, מספר הרב אלעד ברנד, מרבני הישיבה. “הרגשנו בישיבה כי יש ללכת לאורו ולכן חולקו חולצות ציצית עם תמונתו של זכריה והכיתוב: ‘נלך בדרכך – אח קדוש ציצית תמיד נקפיד ללבוש’.כל תלמידי הישיבה היו לבושים בחולצה זו.

“שיתפנו את משפחת באומל במהלך הזה, והדבר חימם את ליבם ועל אף שלא יכלו להגיע לערב, שלחו את ברכתם בסרטון מרגש.

“כך יצא שבשבוע של פרשת שלח בה מוזכרת מצוות הציצית, עולה המצווה הזו על נס בעת סיום שנת הלימודים ועם שליחת תלמידנו אל ימי החופש הגדול כשהלב קשור ללימוד התורה ולמצוות הציצית ומשמשים להם כלים לנצל את זמן החופשה באופן מועיל ומשמעותי”.

הרב שמואל קאופמן והרב אלחנן ליבנה, מרבני הישיבה, סיפרו בסיפוק רב על אלפי שעות לימוד התורה המצטברות במסגרת הפרוייקט.

ראש הישיבה הרב גרשון שחור אמר: ”אין דבר טוב וראוי יותר מסיום שנת הלימודים בסיום מסכת, עם תחושת גאווה גדולה על לימוד התורה הפרטי בתוך כלל המסיימים”.

את הערב ליווה הרב שמואל אליהו שחיזק את הבחורים.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות