פרץ: “קחי מספר 2” • סביבת שקד: היא לא תתפשר על פחות מהראשון

בסביבתה של שרת המשפטים לשעבר מתעקשים: רק אם היא תעמוד בראשות איחוד הימין - תקבל הרשימה מספר גדול של מנדטים,  שיאפשר הקמת ממשלת ימין עם החרדים - בלי ליברמן • פרץ הקים כבר צוות מו"מ: רוצים לשבץ את שקד במקום השני ואת בנט ברביעי, אחרי סמוטריץ׳
חרדים 10
י"ח סיון התשע"ט / 20.06.2019 22:35

יו”ר מפלגת הבית היהודי, הרב רפי פרץ, הציע הבוקר (חמישי) רשמית את המקום השני ברשימת איחוד מפלגות הימין לשרת המשפטים לשעבר איילת שקד – אך הדגיש: “מוכן לתת לך את מספר 2 ברשימה, לא 1”.

הרב פרץ הוסיף כי הוא קורא גם ליו”ר זהות משה פייגלין וליו”ר הימין החדש נפתלי בנט להצטרף לרשימת הימין המאוחדת. “מושיט יד אמיצה לכולם, שנשים הכל בצד ונדון על הכל. יכולים להגיע לאיחוד כל מפלגות הימין כדי שנתניהו יהיה ראש הממשלה”.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, יו”ר הבית היהודי הקים כבר צוות משא ומתן מיוחד כדי להביא לרשימה מאוחדת של כל מפלגות הימין. בבית היהודי רוצים לשבץ את שקד במקום השני ואת בנט במקום הרביעי, אחרי סמוטריץ׳.

אולם הערב דווח בערוץ 7, כי בסביבת השרה לשעבר מעריכים כי היא לא תתפשר על פחות מהמקום הראשון.

על פי מקורבים לשקד, רק אם היא תעמוד בראשות איחוד הימין – תקבל הרשימה מספר גדול של מנדטים,  שיאפשר הקמת ממשלת ימין עם החרדים, וללא אביגדור ליברמן.

בסביבתה אומרים, כי בלי שקד בראש, הרשימה המאוחדת לא צפויה להתרומם מבחינת מנדטים. “אם היא לא תהיה במקום הראשון היא לא תתמודד לכנסת או שתשקול לעשות זאת במסגרת פוליטית אחרת”, הם אומרים.

“אלו לא מאבקי אגו אלא התעקשות שמבוססת על ניתוח פוליטי, במטרה להבטיח הקמת ממשלת ימין. כל מהלך אחר עלול להסתיים בישיבה באופוזיציה”.

סמוטריץ: לנטוש את מלחמות האגו והכבוד

באיחוד הלאומי קראו היום למפלגות הימין לנטוש את מלחמות האגו והכבוד, את ההשמצות התקשורתיות וההאשמות ההדדיות, ולסכם כבר עכשיו על ריצה משותפת בבחירות הקרובות.

לפני שבוע התייחס סמוטריץ’ לעימותים בתוך מחנה הימין ואמר: “המחלוקות בינינו הן שוליות. אנחנו ציבור אידאולוגי וככאלה יש בינינו ויכוחים נוקבים וצריך לנהל אותם מתוך הבנה שאלה ואלו דברי אלוקים חיים. האחריות הכבדה על הכתפיים שלנו מחייבת אותנו להתרכז במשותף, להתגבר על אגו וללכת ביחד. אהיה הראשון לוותר על תפקידי האישי כדי שההליכה המשותפת הזו תצליח”.

הוא הוסיף: “הקמת ממשלת ימין אחרי הבחירות היא ממש לא מובנת מאליה. נצטרך לעבוד קשה מאוד בחודשים הקרובים כדי שזה יקרה, ובראש ובראשונה להתאחד. אני עוזב כמעט הכל והולך להשקיע את כל זמני ומרצי כדי להביא את האחדות הזו. עם כולם כולם כולם”,

עם זאת, לפני שלושה שבועות תקף יו”ר האיחוד הלאומי את הקריאות להעמיד בראש איחוד של מפלגות ימין את שרת המשפטים לשעבר: “אם איילת שקד רוצה לחזור סבבה, אבל מאיפה הרצון להיות מספר 1? נטשת, פילגת והובלת לסחרור שכל מדינת ישראל נמצאת בו. אני לא חושב שיש סיבה בעולם שהיא תהיה מספר 1”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות