מנדלבליט: הפרדה בין גברים לנשים בקורסי נהיגה מונעת – אינה חוקית

היועץ המשפטי פסל את האישור של משרד התחבורה להפרדה, מחשש שהדבר עלול לבסס הפרדה גם בתחומים אחרים • עם זאת, התיר לקבוצות עצמאיות לבקש מהמשרד קורס נפרד
חרדים 10
י"ז סיון התשע"ט / 20.06.2019 18:46

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט  קובע  כי האישור שהעניק  משרד התחבורה לפני כמה שנים להפרדה בין גברים לנשים בקורסים לנהיגה מונעת אינו חוקי – והורה לבטל את הקורסים הנפרדים.

ההנחיה ניתנה לאחר שהוגשו תלונות של ארגוני נשים, שטענו כי נשים הופלו לרעה בקורסים של נהיגה מונעת – שיועדו לגברים בלבד.

עם זאת, מנדלבליט התיר לקבוצות שהתארגנו באופן עצמאי לפנות למשרד התחבורה ולבקש קורס נפרד.

על פי דיווח באתר ‘הארץ’, מנדלבליט נימק את החלטתו בכך שחוק איסור הפליה במוצרים ובשירותים אוסר על הבחנות לא רלוונטיות בין גברים ונשים, כמו בין קבוצות אחרות.

מנדלבליט הסביר כי הפגיעה העלולה להיווצר מקורסים נפרדים היא ביסוס והרחבה של ‘מרחבי חיים’ שההבחנה הנעשית בהם בין גברים לנשים אינה רלוונטית.

“לא מדובר בתאי שירותים, גם לא בחוף רחצה נפרד. לא בטוח שקביעה כזאת תצליח לעמוד לאורך זמן מול ממשלה הדוהרת לנרמל את ההפרדה בין גברים לנשים — בצבא, באקדמיה ובמקומות העבודה, תחילה בקרב חרדים ודתיים ובהמשך גם במרחב הציבורי”, הסביר.

ממשרד התחבורה נמסר ל’הארץ’, כי הוא “מקיים קורסי נהיגה מונעת לכלל האוכלוסייה ולקבוצות מעורבות. עם זאת, לפי הכרעת היועץ המשפטי לממשלה, המשרד רשאי לקיים קורסי נהיגה מונעת לקבוצת נרשמים שהתאגדה באופן עצמאי כקבוצה נפרדת”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מנדלבליט
    21/06/2019 00:04
    טוביה
  1. מנדלבליט מתעסק ומסוגל להתמודד עם נושאים שוליים בלבד.בנושאים רציניים הוא פודל וצריך שנתניהו יחליט במקומו.

    • גל   21/06/2019 13:47

      ב 100%.יעזור לחבר שלו…