שביט שלשל מהפה. זה מה שנתניהו והח”כים ענו לראש המוסד המתנשא

ראש הממשלה מגיב לדברי ראש המוסד לשעבר שבתי שביט על בוחרי הליכוד • ח"כ עוזי דיין: "אמר צרור שטויות" • מירי רגב: "אתה יכול להחליף את העם שבחר בנו? נסה"
אריה ריבקינד
י"ז סיון התשע"ט / 20.06.2019 10:46

גל תגובות חריפות בימין על דברי ראש המוסד לשעבר, שבתי שביט, בראיון שהעניק ל’מעריב’, לפיהם “בוחרי נתניהו הם אנשים חסרי דעת, חסרי הבנה. הבייס הפוליטי שלו זה אנשים שהסף הנורמטיבי שלהם הוא בגובה דשא”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתגובה ראשונה לראיון: ‏”הם קראו לנו צ’חצ’חים, מנשקי קמעות, ‘בוטים’, ועכשיו אנחנו ‘אנשים חסרי דעת'”, צייץ נתניהו, “אין גבול להתנשאות של השמאל על בוחרי הליכוד. התשובה שלנו תגיע בקלפי”.

שרת התרבות והספורט, ח”כ מירי רגב, הגיבה גם היא לדברי שביט: “שביט, אתה הוא חסר הדעת האמיתי שאינו מבין דבר וחצי דבר בדמוקרטיה. אתה יכול להחליף את העם שבחר בנו? נסה”.

היא הוסיפה: “אתה צריך להתבייש ולהתנצל בפני הציבור על אמירה מבזה שמגיעה מתוך התנשאות מזוקקת. אצלנו קוראים לזה ‘בלא חשומה’ – בלי בושה. אתה פשוט חסר בושה. ואתם, חבורת אנשי השמאל, תמשיכו לזלזל בנו ולקרוא לנו בשלל שמות כמו בוטים, עדר של בהמות ומנשקי מזוזות – ואנחנו נמשיך להנהיג ולהוביל את המדינה בבטחה”.

השרה גילה גמליאל: “פעם צ’חצ’חים ומשתטחי קברים, היום ‘בוטים’ וחסרי דעת. תודה לך שבתאי שביט על התזכורת לתמונת המצב העגומה בשמאל – גזענות, זלזול והתנשאות כלפי ציבור שלם של בוחרי ליכוד. ישראל היא דמוקרטיה והעם חכם. על דבריך – נגיב בהתאם בקלפי בספטמבר הקרוב”.

השר אופיר אקוניס: “אני כבר לא מדבר על ההתנשאות. וגם לא על הזלזול הקיצוני בבני אדם. אני רק שואל: מהן מקורות השנאה שלו ושל חבריו – ובהשראת מי הסגנון הנבוב והירוד הזה?”

ח”כ ניר ברקת הציע לשביט להתנצל: “מניסיוני כראש העיר ירושלים וכאזרח במדינת ישראל, למדתי שכשאתה מכבד אנשים עם דעות שונות משלך, אפשר לחיות טוב יותר ביחד, למרות הניגודים. העלבה, הכפשה, התנשאות וזלזול בזולת תמיד משיגים את ההיפך”.

הוא הוסיף: “לא קרבת לבבות באמירתך שבוחרי הליכוד ואני בתוכם ‘אנשים שהסף הנורמטיבי שלהם בגובה הדשא’. אם תרצה אי פעם שיקשיבו לך, אני מציע לך להתנצל”.

ח”כ עוזי דיין אמר בתגובה לדברים, כי שביט, “לא התרגל לכך שההגמוניה עברה מהמתנשאים ל’עמך’ ישראל ואמר צרור שטויות המעיד על סף אינטליגנציה בגובה דשא”.

ח”כ מאי גולן מהליכוד: “דבריו ההזויים והחולניים של ראש המוסד לשעבר שבי שביט, מוכיחים עד כמה הניתוק של אליטת השמאל גדול מרוב העם. זה כבר לא רק עמדות פוליטיות שונות והעדפה כזו או אחרת, זו נטו גזענות על בסיס שנאה, בוז ולעג למי שלא חושב כמוך.

“לא ניעלב מההשוואה לדשא, כי הדשא שלנו הרבה יותר יפה והרבה יותר ירוק”.

ח”כ אופיר סופר מהבית היהודי: “‏תמיד כיף לקבל תזכורת כל פעם מחדש מה חושבים בצד השני על בוחרי הימין ואוהבי המסורת”.

ח”כ אסנת מארק מהליכוד: “גם גובה הדשא לא נמוך מספיק ביחס לרמה של הדברים האומללים שאמר שביט על ציבור של מליון וחצי איש מאזרחי ישראל. הדברים מבזים בעיקר אותו.

“בוחרי הליכוד הם ציבור ענק ומגוון של אנשים טובים, ציוניים אוהבי הארץ, ולשמחתי הם גם הולכים ומתרבים מבחירות לבחירות. כנראה שהם חכמים יותר ממה ששביט חושב ולא נותנים לאמירות מעוררות הרחמים הללו לבלבל אותם”.

ח״כ עמיר פרץ מהעבודה הגיב: “שבתי, יש לך חלק בביטחון ישראל אבל להצטרף למועדון ההתנשאות היא לא הדרך. יש לנו מאבק אידאולוגי מול הימין של סמוטריץ ונתניהו ועלינו להוות מגדלור של אור ואחדות לקהלים שלא פתחנו בפניהם את הדלת כדי שירגישו שותפים. אני רוצה להפיל את החומות ולוודא שדווקא הקהלים החדשים יהיו מפתח הניצחון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ע
    21/06/2019 13:49
    מנו
  1. עמיר פרץ אתה מיגדלור חשוך מה אתה יכול להאיר ואתה חשוך כמו כל השמאלנים במיפלגה שלך שמעת שהג’נג’ת אמרה ולא הגבת על מי אתה בה לעבוד מיגדלור אליק אתה נישמע כמו מוקיון טפל קודם כל בגזענים במיפלגה שלך