שליח הממשל: “לשים שומר חמוש בכל בית כנסת ומוסד יהודי בארה”ב”

שליח הממשל האמריקני למאבק באנטישמיות בכנס הבינלאומי הגדול בעולם למאבק ב-BDS: "מנהיגים אירופאיים מתייחסים לאנטישמיות ברצינות ומאוד נבוכים מכך ש-75 שנה לאחר השואה באירופה יהודים פוחדים לצאת מביתם, פוחדים לחיי ילדיהם, פוחדים לבוש כיפות. זוהי בושה"
נתן פרל
ט"ז סיון התשע"ט / 19.06.2019 13:19

מאות מנהיגים ופעילים פרו ישראליים מ-30 מדינות שונות משתתפים בירושלים בכנס הבינלאומי הגדול בעולם למאבק ב-BDS בהשתתפות  – שמקיים בירושלים המשרד לנושאים אסטרטגיים בראשות השר גלעד ארדן.

שליח הממשל האמריקני למאבק באנטישמיות, אלן קאר, אמר בכנס, בשיחה עם עורך הג’רוזלם פוסט יעקב כץ: “אנטי ציונות היא שנאה טהורה של יהודים. ה-BDS הוא אנטישמי”.

הוא הביע דאגה בעיקר מהאנטישמיות בקמפוסים ברחבי ארה”ב, אותה כינה “סכנה לעתיד הקהילה היהודית באמריקה. בארה”ב נאומים אנטישמים מוגנים תחת החוקה במסגרת חופש הדיבור. התשובה היא לא צנזורה אלא היא חייבת להיות גינוי”.

לדבריו, “ההבחנה בין אנטישמיות חדשה לישנה היא מאוד מסוכנת, וכי “יש להציב שומר חמוש בכל בית כנסת ומוסד יהודי בארה”ב”.

בהתייחסות לחקיקה אמריקנית ולהחלטה שהעביר הבונדסטאג הגרמני לאחרונה שהשווה את ה-BDS לאנטישמיות – אמר קאר: “החקיקה הפדרלית נגד ה-BDS תעלה להצבעה בקונגרס וזה מאוד חשוב. החוק שעבר בגרמניה לא עבר במקרה. זה קרה בגלל שארה”ב, מדינת ישראל וארגונים יהודיים עושים עבודה חשובה. גרמניה אומרת שה-BDS היום הוא גרסה ממוחזרת וממותגת של אנטישמיות. האבחנה הזו היא משמעותית וזה כתוצאה מעבודת של רבים מהיושבים בקהל מולי” – משתתפי הקואליציה הבינלאומית למען ישראל שהקים המשרד לנושאים אסטרטגיים.

קאר התייחס בדבריו לכך שהנשיא טראמפ רואה באנטישמיות “רעל אלים” והסביר את המדיניות של ארה”ב: “יהודים חייבים להרגיש בטוחים. מי שיוצא נגד יהודים אנחנו נצא נגדו. מי שמחפש להרוס את מדינת ישראל אנחנו נהרוס אותו. הנשיא והממשל כולו מתכוונים לזה”.

קאר התייחס לסקר שנערך באירופה, לפיו 80-90% מהיהודים רואים באנטישמיות בעיה חמורה ושליש מהם שוקלים לעזוב את המדינה. לטענתו, מנהיגים אירופאיים מתייחסים לזה ברצינות ומאוד נבוכים מכך ש-75 שנה לאחר השואה באירופה יהודים פוחדים לצאת מביתם, פוחדים לחיי ילדיהם, פוחדים לחבוש כיפות. “זוהי בושה. מנהיגים מכל הדרגים באירופה אומרים שחייבים לעצור את זה”.

הפרקליט הצבאי הראשי, אלוף שרון אפק, התייחס בנאומו לאתגרים המשפטיים בהתמודדות עם ארגוני הטרור – ואמר: “חמאס מפר את המשפט הבין-לאומי, מחזיק בידיו אזרחים ישראלים וגופות חיילים בעזה מבלי לתת למשפחותיהם מידע או לאפשר לצלב האדום לבקרם”. למרות זאת, ציין הפצ”ר: “צה”ל ימשיך ויפעל בהתאם לכללים המשפטיים המחייבים, גם לנוכח התנהלות יריבינו בשדה הקרב ובזירה הבין-לאומית”.

הפצ”ר הוסיף: “במסגרת הקמפיין המשפטי של הרשות הפלסטינית, הם מנסים ללא הרף לקדם חקירה של בית הדין הפלילי בינלאומי (ICC) נגד ישראל. אנו רואים בכך שימוש לרעה במוסדות המשפט, כדי לקדם מטרות פוליטיות. מאמצים אלה חותרים תחת הלגיטימציה של ה-ICC.

“לתפיסתנו, ל-ICC אין סמכות לדון בסכסוך הישראלי-פלסטיני. אבל גם אם היתה בידו סמכות שכזאת, ישראל היא מדינה שומרת חוק, עם מערכת אכיפת חוק חזקה ועצמאית. מעשיה של ישראל הם אינם עניינה של ה-ICC” .

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות