‘סיפור גדול. שיטות מתוחכמות שלא נתקלנו’: איך הוברחו מאות מנתב”ג?

תת-ניצב אלי אסייג ברשת ב': "החשודים במעורבות בהברחת הזרים אינם עובדי רשות שדות התעופה, אלא מחברות פרטיות שנמצאות בנתב"ג" • ראש מערך האבטחה לשעבר בנתב"ג: "אף אחד לא מפקח על מי שכבר קיבל רישיון, אחרת לא יהיה לזה סוף"
חרדים 10
י"ד סיון התשע"ט / 17.06.2019 13:42

שישה חשודים נעצרו הבוקר (שני), ושמונה נוספים עוכבו לחקירה, בחשד שהיו מעורבים בהברחת מאות אזרחים גיאורגים דרך נתב”ג לישראל.

ראש מערך האבטחה בנתב”ג לשעבר פיני שיף, אמר בריאיון לתוכנית ‘בחצי היום’ עם אסתי פרז בכאן רשת ב: “זה סיפור גדול ובעייתי, אבל אין שום קשר לאבטחה”.

לדברי שיף, בנמל התעופה פועלים גופים פרטיים רבים, שמרגע שקיבלו את האישור לפעול בשטח המבצעי של הטיסות – הפיקוח עליהם בלתי אפשרי.

“נתב”ג זו עיר גדולה מאוד שלחלק מהמועסקים בה, גופים פרטיים שעובדים בזיכיון, יש גישה לשטח המבצעי – בכך כוונתי למטוס ולתחומים מוגבלים”, אמר שיף. “מתן הרישיון הוא תהליך מבוקר להפליא, ומי שלא זכאי – לא יקבל רישיון. אבל אף אחד לא מפקח על מי שכבר קיבל רישיון, אחרת לא יהיה לזה סוף.

“סביב מטוס פועלים המון גופים – מתדלקים, מביאי המזון וכו’. כל אלה הורשו להיות בצד המבצעי של נמל התעופה בן גוריון. הייתה פה עבירה על חוק הכניסה לישראל, והאמון עליה הוא משרד הפנים”.

תת-ניצב אלי אסייג הסביר בריאיון ל’בחצי היום’, כי החשודים שנעצרו אינם עובדים של רשות שדות התעופה, אלא עובדי חברות פרטיות שנמצאות במתחם נתב”ג, ויש להם אישור להתנייד באופן חופשי במתחם.

“יהיו מעצרים נוספים, יש תוכנית חקירה מסודרת ובסוף נגיע לכל האנשים המעורבים”, אמר אסייג.

הקצין הוסיף: “המודיעין שהגיע אלינו עסק בגיאורגים, שנכנסו דרך נתב”ג בשיטות מתוחכמות שלא נתקלנו בהן עד עכשיו. הם קיבלו סיוע מחברות עורכי דין שפעלו בנתב”ג. הרשת החלה לפעול בחו”ל והמשיכה בארץ, ומחומר החקירה שברשותנו עולה כי הגיאורגים באו לעבוד בשטחי ישראל. בחקירה גלויה נוכל להגיע לפרטים נוספים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות