נתניהו הורשעה בתיק המעונות; הפרקליטות: נשקול תביעה אזרחית נגדה

נשיא בית משפט השלום בירושלים אישר את הסדר הטיעון והעונש שנקבע: קנס בסך 5,000 ש"ח ופיצוי בסך 45 אלף ש"ח • פרקליטה: "שפכו את דמה של מרשתי. 20 מיליון שקל הוצאו בחקירה הזאת"
חיים טוויל
י"ג סיון התשע"ט / 16.06.2019 16:06

תיק המעונות: רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, הורשעה היום (ראשון) על ידי נשיא בית משפט השלום בירושלים, השופט אביטל חן, בעבירה של “ניצול מכוון של טעות הזולת”.

בהתאם להסדר הטיעון שהושג בין הצדדים, תשלם נתניהו קנס בסך 5,000 שקלים ופיצוי למדינה בסך 45 אלף שקלים.

נתניהו ביקשה לפרוס את התשלום לעשרה תשלומים והשופט נענה לבקשתה.

במהלך הדיון אמר נציג הפרקליטות, כי במשא ומתן להסדר טיעון עשתה הפרקליטות ויתורים משמעותיים. עם זאת, הוא הדגיש כי הודאתה של נתניהו בעבירה פלילית מבטאת לקיחת אחריות מצידה על מעשיה.

עו”ד יוסי כהן, סנגורה של שרה נתניהו, אמר בדיון: “שפכו את דמה של מרשתי. 20 מיליון שקל הוצאו בחקירה הזאת. חקרו אותה כאילו היא ארגון פשע. מה מצאו בסוף? כמה חמגשיות”.

כהן ציין כי לא יבקש כעת להתמודד עם סוגיית הקלון: “אנחנו שומרים לעצמנו את הזכות לעשות זאת בהמשך. אם יהיה בכך צורך בעתיד נטען אז”.

הוא הוסיף: “אני מתקשה לומר מה חשתי בקשר לעונש הלא כתוב שקיבלה מרשתי, זה מסוג העונשים החמורים ביותר שאדם קיבל. המטרה הייתה להפיל את בעלה ואת הממשלה.

“מבקר המדינה החליט לערוך דוח ביניים על מעונות ראש הממשלה, זה קרה באופן תקדימי. הדוח הזה היה האות למסע הציד”.

פרקליט מחוז ירושלים, עורך הדין דני ויטמן, אמר בצהרים, בריאיון לאסתי פרז בתוכנית ‘בחצי היום’, בכאן רשת ב, כי הפרקליטות בוחנת גם את האפשרות להגשת תביעה אזרחית נגד רעיית ראש הממשלה.

עו”ד ויטמן אמר כי המדינה דחתה את דרישתה של נתניהו להתחייב שלא לתבוע ממנה את יתרת הסכום בתביעה אזרחית.

עוד הוסיף עו”ד ויטמן כי הסדר הטיעון משרת את האינטרס הציבורי וממחיש את עקרון האכיפה השיוויונית. הוא ציין כי רעיית ראש הממשלה הודתה בעבירה פלילית שהמרחק בינה לבין הגרסה המקורית שהציגו מרשיה, הוא מרחק של שנות אור.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות