ראש כולל שהעיד פוטר, שמשת רכב נופצה I הפרשה של הרב טל

ראש הכולל שהעיד בבית הדין המיוחד של הגר"א וייס, הבוחן את הטענות נגד ראש מוסדות 'תורת החיים', על תפקודו הלקוי של הרב שמואל טל - פוטר • נופצה שמשת רכב של אחד ממתנגדיו של הרב שמואל טל ביישוב יד בנימין • הגאון רבי שמואל אליהו דורש מבית הדין לבטל את הפיטורים
חרדים 10
י"א סיון התשע"ט / 13.06.2019 23:20

אלמוני ניפץ את שמשת רכבו של תושב יד בנימין שהעיד לאחרונה בבית הדין הרבני המיוחד, בראשו עומד הגר”א וייס, הבוחן את הטענות נגד הרב שמואל טל, ראש מוסדות ‘תורת החיים’ – בעיקר בנוגע להתנהלותו הבעייתית לכאורה אל מול נשים נשואות.

לפי דווח בערוץ 7, הוגשה תלונה במשטרה.

ממוסדות ‘תורת החיים’ נמסר: ”בעקבות מקרה מצער שקרה היום ביישוב ובו ניזוק רכב אנו חוזרים וקוראים לכולם לנהוג באיפוק. לאור האירוע הזה והאירוע שאירע לפני מספר שבועות כנגד ביתו של הרב טל, אנו מבקשים מכולם לנהוג בדרכי שלום ואחדות”.

באתר ‘כיפה’ דווח אמש, כי ראש הכולל של ישיבת ‘תורת החיים’ ביד בנימין, פוטר מתפקידו לאחר שהעיד בבית הדין על תפקודו של הרב טל.

גורם רבני אמר ל’כיפה’, כי הוא חושש שצעד זה ימנע מעדים נוספים להעיד כנגד הרב טל בבית הדין.

ראש הכולל הופיע בשבוע שעבר בבית הדין המיוחד והעיד על תפקודו הלקוי של הרב שמואל טל, כפי שהוא רואה אותו כראש הכולל ואת השפעתו הרעה, לטענתו על חינוך האברכים.

לאחר שנודע הדבר בישיבה, ההנהלה החליטה לסיים את תפקידו של הרב, ופיטוריו ייכנסו לתוקפם בתחילת השנה הבאה.

לפי הדיווח ב’כיפה’, בעקבות המקרה, רבה של העיר צפת, הגאון רבי שמואל אליהו, דורש מבית הדין לבטל את פיטוריו של ראש הכולל.

“העובדה שעדים מפוטרים מעבודתם בישיבת תורת החיים היא בלתי נסבלת”, כתב הרב אליהו. “היא משדרת לכל אנשי הקהילה שאסור לבא לבית הדין להעיד. זו התנהלות שעלולה להקשות על בית הדין לעמוד על חקר האמת. מי יודע כמה עדים מפחדים לבא ביודעם את סגנון ההתנהלות של הרב טל.

“ההתנהלות הזו מנוגדת לסיכום שהיה לי עם הרה”ג אשר וייס שליט”א שלא ירדפו את אנשי הקהילה שחושבים אחרת מהרב טל”.

ממוסדות תורת החיים נמסר: “הרב הבין כי ישנו קושי שימשיך לחנך את התלמידים ומנגד לדבר סרה על הרב טל, שייסד את המוסדות ועל כן הוא בחר, מיוזמתו, שלא להמשיך ללמד בשנה הבאה ואנו מצרים על כך ומאחלים לו דרך צלחה”.

• עוד בנושא:

האשמות חמורות נגד ראש הישיבה קורעות את “הקהילה הקדושה”

‘כבשת הרש’: הרב שמואל אליהו במכתב מטלטל נגד הרב שמואל טל

ראש ישיבה, אישה נשואה וגירושין שבוצעו בגלל ‘רוח הקודש’ • צפו

הרב וההטבות: כך הצליחו ‘תורת החיים’ להוציא מהמדינה מיליונים

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אחים אהובים:
    14/06/2019 08:32
    דורש דמים
  1. אל תתפתו לקבל לשון הרע ואף לפרסמו בעבור בצע רייטינג. מדובר בעלילה שפלה. היהודי שמלמד בכולל בחר מדעתו לעזוב שנה הבאה. אמנם לצערנו הוא לא רץ לתקשורת לומר שזה לא נכון, כי הוא מתנגד עכשיו לרב טל ולדרך הישיבה, אך למי שישאל אותו יאמר בפירוש שהוא החליט בלי קשר לא להמשיך בשנה הבאה. אבל התקשורת תעשה את עבודתה, ותשפוך דמים.”ואם זה נאמר בתקשורת, כנראה שזה נכון” .

  2. צריך לסגור את האתר הזה
    14/06/2019 11:14
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. אתם מפרסמים סתם לשון הרע.
    אין מה להתעסק עם הסיפור הזה כל עוד בית דין לא פרסמו את פסקם.

  4. כמה אי דיוקים וסילופים
    14/06/2019 12:36
    מנשה
  5. ראש הכולל החליט שגם ככה לא ימשיך בשנה הבאה, ובעקבות זאת הרשה לעצמו לדבר עם התלמידים נגד הרב, בזמן העבודה. כשדיברו איתו על כך וסיכמו הדדית על עזיבת התפקיד, מנהלי הישיבה בכלל *לא ידעו* שהוא הלך להעיד. אדרבה, לאף אחד אין בעיה שמישהו יעיד.
    ולגבי האירוע עם הרכב – אכן מצער מאוד. אבל שכחו לציין שזהו אירוע האלימות הפיזית הרביעי בסיפור הזה. *שלושת האחרים* (זריקת ביצים על בית, ושני פינצ’ורי רכבים) אירעו דווקא על ידי הצד שמתנגד לרב טל.

  6. לכל מחרחרי הריב, כתבים ורבנים פוליטיקאים, רודפי צדיקים וקהילות
    16/06/2019 08:42
    דוד
  7. לא נירא ולא נפחד מרשעותכם ומדרכיכם. יושב בשמים ישחק וישלם לכם.
    כבר נתנבא עליכם דוד המלך, על דרככם ועל סופכם:
    יַכְרֵת ה’ כָּל שִׂפְתֵי חֲלָקוֹת לָשׁוֹן מְדַבֶּרֶת גְּדֹלוֹת. אשֶׁר אָמְרוּ לִלְשֹׁנֵנוּ נַגְבִּיר שְׂפָתֵינוּ אִתָּנוּ מִי אָדוֹן לָנוּ. הַוּוֹת תַּחְשֹׁב לְשׁוֹנֶךָ, כְּתַעַר מְלֻטָּשׁ עֹשֵׂה רְמִיָּה. אָהַבְתָּ רָּע מִטּוֹב, שֶׁקֶר מִדַּבֵּר צֶדֶק, סֶלָה. אָהַבְתָּ כָל דִּבְרֵי בָלַע, לְשׁוֹן מִרְמָה. גַּם אֵל יִתָּצְךָ לָנֶצַח, יַחְתְּךָ וְיִסָּחֲךָ מֵאֹהֶל, וְשֵׁרֶשְׁךָ מֵאֶרֶץ חַיִּים, סֶלָה. וְיִרְאוּ צַדִּיקִים וְיִירָאוּ, וְעָלָיו יִשְׂחָקוּ: “הִנֵּה הַגֶּבֶר לֹא יָשִׂים אֱלֹהִים מָעוּזּוֹ, וַיִּבְטַח בְּרֹב עָשְׁרוֹ, יָעֹז בְּהַוָּתוֹ”. וַאֲנִי כְּזַיִת רַעֲנָן בְּבֵית אֱלֹהִים, בָּטַחְתִּי בְחֶסֶד אֱלֹהִים, עוֹלָם וָעֶד.

  8. עד לפה הגיעו תלמידי תורת החיים?
    16/06/2019 12:24
    ..
  9. תמוה מאוד.

  10. את מי עוד ניסה הרב אליהו לחסל?
    16/06/2019 18:06
    עוף טרי
  11. חפשו בגוגל: העובדים שפוטרו בגלל הרב שמואל אליהו