איילת שקד מנהלת מגעים לעמוד בראש של רשימת ימין מאוחדת

השרה לשעבר ואנשיה מנהלים מגעים כדי למקם אותה במקום הראשון ברשימת ימין מאוחדת • סקר: הכי מתאימה להנהיג מפלגה מאוחדת של הימין
חרדים 10
ד' סיון התשע"ט / 06.06.2019 21:41

האם איילת שקד תעמוד בראש רשימת ימין מאוחדת? הערב (חמישי) פורסם במהדורה המרכזית של חדשות 12, כי השרה לשעבר קיימה פגישות עם גורמים בימין שיש להם או למי מטעמם מפלגות רשומות על שמם.

לפי הדיווח, בפגישות אלו נבחנה האפשרות ששקד תיקח את מפלגת המדף הזו, תעמוד בראשה וכך תגיע למשא ומתן עם יתר המפלגות בימין מעמדת כוח – כזאת שתיתן לה אולי גושפנקא רשמית לעמוד בראש הרשימה שתתגבש.

שתי מפלגות מדף עמדו על הפרק: מפלגת ‘תקווה’ של חבר הכנסת לשעבר אריה אלדד והשנייה היא מפלגת אח”י –  הפלטפורמה איתה נכנס ח”כ אלי בן דהן מהבית היהודי אל הליכוד.

המגעים הללו הובילו גורמים בכירים באחת ממפלגות הימין להגיב בלעג. בכיר באחת ממפלגות הימין אמר לחדשות 12: “שקד מתנהגת כמו ציפי לבני של הימין, בכל יום פועלת מול מפלגה אחרת. יש תחושה שהיא רק מחפשת מקום נוח לחנות בו”.

אולם אנשי שקד, הגרסה אחרת לגמרי: בסביבתה טוענים שההצעות הללו אכן הוצעו לה, אבל היא בשום פנים לא יזמה אותן ולא דחפה אותן. להיפך – היא דחתה אותן על הסף.

הערב אמרו בסביבת השרה לשעבר: “אין לשקד כוונה לעמוד בראש מפלגה חדשה, רק האופציות שכבר קיימות הן רלוונטיות”. שקד עצמה לא התייחסה לידיעה.

מובילה בסקר

סקר של מכון ‘מאגר מוחות’, שהזמין עיתון ‘בשבע’, בחן את עמדות הציבור הדתי-לאומי בשאלה: מי המתאים ביותר להנהגת מפלגה מאוחדת של הימין הציוני-דתי.

32% מהנשאלים השיבו כי לדעתם איילת שקד צריכה לעמוד בראש המפלגה.

בפער גדול אחרי שקד ענו 19% מהנשאלים כי נפתלי בנט צריך לעמוד בראש המפלגה המאוחדת.

17% אמרו כי הרב רפי פרץ הוא המתאים ביותר לעמוד בראש הרשימה, ו-14% הצביעו על בצלאל סמוטריץ’.

8% מהנשאלים ענו כי לדעתם עו”ד איתמר בן גביר יהיה המועמד הכי מתאים  להנהגת מפלגת ימין ציוני-דתי מאוחדת.

רק 3% אמרו כי לדעתם מי שיתאים ביותר להנהגת המפלגה הוא משה פייגלין.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות