נתיב החסד רכשה את בר כל: תאלץ למכור ארבעה סניפים

רשת 'נתיב החסד' של שמואל אטיאס קיבלה אישור מרשות התחרות לרכוש את רשת 'בר כל' מידי איש העסקים מנחם כרמל • כתנאי להשלמת העסקה נדרשת 'נתיב החסד' למכור ארבעה סניפים מתוך 45 לצד שלישי - שלושה מתוכם בבני ברק • עד כה מנתה 'נתיב החסד' כ-25 סניפים
חרדים 10
ג' סיון התשע"ט / 06.06.2019 17:47

מיזוג ענק בשוק הקמעונאות במגזר החרדי: לפי דיווח ב’גלובס’, רשות התחרות אישרה היום (חמישי) לרשת ‘נתיב החסד’ שבבעלות איש העסקים שמואל אטיאס לרכוש את רשת ‘בר כל’ שבבעלות מנחם כרמל, מראשי ‘הפלג’ הירושלמי’.

העסקה הוגשה לאישור הממונה על התחרות מאחר שמדובר בשתי רשתות שיווק דומיננטיות במגזר החרדי. בשל כך, ברשות דרשו מנתיב החסד לוותר על ארבעה סניפים – ולמכור אותם לצד שלישי,  כך שהיא תוכל לרכוש 41 מתוך 45 הסניפים של בר כל.

שלושה מתוך הסניפים הם בעיר בני ברק.

הרוכשת, נתיב החסד, מחזיקה בבעלותה רשת בפריסה ארצית ובנוסף פעילות סיטונאית משמעותית תחת השם ‘קשת גיבורים’. לרשת יש גם מותג פרטי תחת השם “מעולה” המשווק לחנויות המגזר ומתחרה במותג “טעמן”.

לפי גלובס, בענף מעריכים כי מחזור המכירות השנתי של נתיב החסד נע בין 200 מיליון ל-300 מיליון שקל. היא דומיננטית בערים בני-ברק, אשדוד, חיפה ומודיעין עלית ומונה כ-25 סניפים, חנויות קטנות ששטחן 200 עד 400 מ”ר. לפי אותן הערכות, רשת נתיב החסד צפויה להכפיל את גודלה בעקבות העסקה. כך שבהנחה שהמיזוג יצא לפועל, יחד עם הפעילות הסיטונאית שבבעלותה, היא צפויה להגיע למחזור שנתי המתקרב למיליארד שקל.

מחזור המכירות השנתי של המוכרת, בר כל, לפי הערכות גורמים בענף, נע בין 500-600 מיליון שקל.

מבר כל נמסר בתגובה ל’גלובס’, כאשר העסקה הוגשה לאישור: “רשת בר כל הוקמה על ידי הרב מנחם כרמל לפני כ-25 שנה במטרה לעזור למשפחות ברוכות ילדים ולציבור האברכים. אנחנו מנהלים בימים אלו מו”מ רציני ומתקדם עם רשת נתיב החסד לרכישת רשת בר כל. אנו בשלב של הבנות ועקרונות. אך ממתינים לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים לאישור העיסקה”.

לפי הודעת הרשת, “הבסיס להבנות שהושגו עומד על כך שרשת נתיב החסד שפועלת גם בעזרה למשפחות ברוכות הילדים וציבור האברכים תמשיך את הקו שלנו ושלהם בשמירה על מחירים מוזלים לעזרה ולסיוע למשפחות ברוכות הילדים וציבור האברכים. כמו כן נתיב החסד תמשיך להעסיק את כל עובדי הרשת כך שאף עובד לא ייפגע”.

עוד הוסיפו בחברה: “הרב מנחם כרמל מתכוון להשקיע את כל המשאבים שלו בפתרון מצוקת הדיור, נושא שהוא פועל בו כבר עשרות שנים. בין היתר בבנייה של כ-1,500 יח”ד בבית שמש ומאות יח”ד בנתיבות ובבני ברק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות