מועמדת החרדים למשרת המבקר סוכלה בגלל ציוץ של אלדד יניב?

גורמים חרדים טוענים שהסיבה להסרת התמיכה במועמדת שלהם לתפקיד מבקר המדינה, היא ציוץ של אלדד יניב שסיפר על קשרי חברות בין השניים • יניב לרשת ב: "יאיר מנהל את המדינה. בנימין נתניהו הוא רק פרזנטור"
חרדים 10
ט"ז אייר התשע"ט / 21.05.2019 10:18

גורמים פוליטיים במפלגות החרדיות טוענים כי ההחלטה להוריד מן הפרק את המועמדות של עו״ד מיכל רוזנבוים לתפקיד מבקרת המדינה נבעה מכך שפעיל השמאל אלדד יניב כתב ברשתות החברתיות שרוזנבוים היא חברתו.

לאחר מכן יאיר נתניהו ניהל דיון ברשת עם אלדד יניב בנושא ולטענת הגורמים הדבר הוביל להסרת המועמדות. כך דווח בחדשות “כאן”.

לפי ההודעה הרשמית של לשכת ראש הממשלה, ההחלטה להעמיד לבחירה מטעם הקואליציה את מתניהו אנגלמן נובעת מההתגייסות של מפלגת כחול לבן מאחורי המועמדות של גיורא רום.

אלדד יניב התייחס לדברים בתוכנית קלמן ליברמן בכאן רשת ב, ואמר: “ישראל מונהגת על ידי משטר בלפור. מנהיג המדינה הוא יאיר נתניהו או שרה נתניהו, ובנימין נתניהו זה רק פרזנטור שמתנהל כראש ממשלה. אתה מבין שבתהליך כזה, שפעם התייחסו אליו בחרדת קודש, עכשיו מתנהל ככה, שמפשפשים בקשריהם של המועמדים – כנהוג במשטרים.

“במדינה דמוקרטית אפשר להעלות על הדעת שאנשי אופוזיציה לא ממונים לתפקיד, זה בכלל שיקול? זה בלתי נתפס. ממתי זה שיקול בכלל? ונניח שאני מאוד מיודד עם גדעון סער, ממתי זה שיקול”.

הסבר נוסף שעלה לפסילת רוזנבוים הוא העובדה שבמהלך פרק זמן מסוים בעברה הייתה קשורה למשרד עורכי דין, שאליו היה קשור גם יריבו הפוליטי של נתניהו – גדעון סער.

מהליכוד נמסר בתגובה לדברי יניב: “אלדד יניב שוב מקשקש עצמו לדעת. ההחלטה של ראש הממשלה לתמוך במועמדותו של רו”ח מתניהו אנגלמן לא נבעה משום ציוץ, אלא מרצונו של ראש הממשלה לאחד את הקואליציה סביב מועמד אחד ולהימנע ממאבק פנימי בין שני מועמדים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות