מלחמה? סמוטריץ’ לביבי: אני דורש שותפות עם ש”ס במשרד הדתות

יו"ר האיחוד הלאומי נועד עם ראש הממשלה והשר יריב לוין בנוגע להקמת הקואליציה והבהיר להם: מדובר בתנאי סף לכניסה לממשלה • "אין סיבה לתת לש"ס שליטה בלעדית במשרד. יש כאן צורך בשותפות, ייתכן בצורה של סגן שר עם חלוקת תפקידים משמעותית"
חרדים 10
י"א ניסן התשע"ט / 16.04.2019 09:48

יו”ר האיחוד הלאומי, ח”כ בצלאל סמוטריץ’, נועד אמש (שני) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם השר יריב לוין – העומד בראש צוות המו”מ הקואליציוני של הליכוד.

הפגישה נועדה בעיקר להבעת רצון טוב, בניית אמון ויצירת דיאלוג והייתה באווירה חיובית.

לפי דיווח של ניצן קידר בעורץ 7, בפגישה עלו על השולחן כמה סוגיות – כשסמוטריץ’ מבליט את הדרישה לפיה משרד הדתות לא יהיה בשליטה בלעדית של ש”ס ותהיה גם לבית היהודי-איחוד לאומי השפעה משמעותית בו, הן ברמת הרבנות הראשית והן ברמת בתי הדין הרבניים.

גורם באיחוד מפלגות הימין אמר  לערוץ 7: “גם אם במפלגה לא יקבלו את תיק הדתות כפי שמסתמן, לא יוותרו על דריסת רגל משמעותית והדבר הובהר לנתניהו בצורה הברורה ביותר. לבית היהודי-איחוד לאומי יש הרבה מה לומר בתחומי הדת ויש גם הרבה מה לתקן ולשפר במערכות הללו”.

הוא הוסיף: “יש שאלות שאין במהות ויכוח עליהן עם ש”ס אבל אין סיבה לתת להם שליטה בלעדית במשרד. יש כאן צורך בשותפות, ייתכן בצורה של סגן שר עם חלוקת תפקידים משמעותית ומתן סמכויות ברורות מראש כדי שהדברים ייעשו באופן שיוויוני”.

במפגש נאמר לסמוטריץ’ שהדבר עלול להוות בעיה במגעים מול ש”ס, שייתכן שלא תסכים לוותר על שליטה מלאה במשרד הדתות, אך סמוטריץ’ הבהיר כי מדובר בחלק מדרישות מפלגתו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות