ריבלין: מצפים לאחדות • אשכנזי: “לא נשב בממשלה שאתה מציע”

מירי רגב לנשיא: "נתניהו קיבל את אמון הציבור ברמה האישית והליכוד ברמה הלאומית" • נציגי כחול לבן המליצו לריבלין להטיל את הרכבת הממשלה על בני גנץ • ומה השיב יריב לוין כשנשאל: "מה יהיה אם לא ימליצו 61 חברי כנסת על ראשות הממשלה על נתניהו?"
אריה ריבקינד
י' ניסן התשע"ט / 15.04.2019 11:24

נשיא המדינה ראובן ריבלין החל הבוקר (שני) בהתייעצויות עם הסיעות שנבחרו לכנסת ה-21, כדי לשמוע מהן על מי הן ממליצות להטיל את הרכבת הממשלה.

הראשונים להיכנס היו נציגי הליכוד, שהמליצו על ראש הממשלה בנימין נתניהו.

השר יריב לוין, שהוביל את המשלחת, פתח את דבריו באיחולי החלמה מלאה לרעייתו של הנשיא ריבלין, המאושפזת בבית החולים.

“אנחנו שמחים להיות כאן בשם סיעת הליכוד שהיא הסיעה הגדולה ביותר בכנסת, הסיעה שהצביעו עבורה מספר המצביעים הגדול ביותר, ואנחנו כמובן רוצים להמליץ בפניך על בנימין נתניהו כמי שזכה באמון הרב ביותר ובתמיכה הציבורית הרבה ביותר על מנת להרכיב את הממשלה הבאה”, אמר השר לוין לנשיא.

השרה מירי רגב אמרה לנשיא: “נתניהו קיבל את אמון הציבור ברמה האישית והליכוד ברמה הלאומית. למרות כל מה שקרה ופרסום המלצות הציבור אמר את דברו ואנחנו מאמינים וסומכים על נתניהו שיוביל את מדינת ישראל”.

הנשיא שאל את השר לוין: “מה יהיה אם לא ימליצו 61 חברי כנסת על ראשות הממשלה על נתניהו, אני שואל בצורה תאורטית”.

השר לוין: “בהנחה שלא יהיו ממליצים של 61 אנחנו עדיין הסיעה הגדולה ביותר ועם רוב הממליצים, ולנתניהו יש את הסיכוי הגדול ביותר להרכיב ממשלה, כך שגם במקרה כזה יש להטיל את הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו”.

בסיום הפגישה אמר ריבלין: “שמעתי את המלצתכם. בישראל יש עם שמורכב מקבוצות וקריאתי אליכם לאחדות. העם מצפה לאחדות והאתגרים לא פשוטים. צריך לחפש את המגשר שבנינו למרות חילוקי הדעות”.

נציגי כחול לבן המליצו על יו”ר המפלגה בני גנץ להרכבת הממשלה.

גבי אשכנזי, שהוביל את המשלחת, אמר בפגישה: “הבחירות היו סוערות ואנחנו מכבדים את החלטת העם. באופן לא מפתיע נמליץ על גנץ. אנחנו גאים בהישג שהשגנו בפרק זמן קצר. נמשיך לשרת את אותם מצביעים ואת הציבור”.

אורנה ברביבי אמרה לנשיא: “הבית הזה מייצג את הממלכתיות ולצערי חל כרסום בממלכתיות. מכבדים את רצון הבוחר”.

הנשיא ראובן ריבלין הציע למפלגת כחול לבן לבחור בממשלת אחדות: “רבים בישראל מבקשים לראות קירוב לבבות. לא רוצה להשתמש במילה אחדות כי יש לה פן פוליטי. כאשר עומדים בפנינו אתגרים מדינים ביטחונים וכלכלים ואזרחים. שאלות חברתיות וצריך לטפל בהם ברגישות. שאלתי, אם יוצע לכם ללא תנאים מוקדמים להצטרף לממשלה לא של האיש שאתם ממליצים עליו, האם הייתם שוקלים אותה?”

אשכנזי השיב כי לא יוכלו להיענות להצעה שכזו. “אנחנו באים משירות המדינה ומעולם לא בדקנו מה יש מתחת לקסדה של חייל כזה או אחר. אני חושב שאומר בכנות שזה לא מפתיע. שאלנו ובררנו עם עצמנו. לאחר מחשבה ולא בקלות דעת אנחנו חושבים שבנסיבות הקיימות לא נוכל לשרת בממשלה שאתה מציע. במציאות הזאת לא נוכל לשבת בממשלה כזאת. נפעל למען עם ישראל אבל לא בתוך ממשלה שלא בראשות גנץ. כל דבר שמשרת את האחדות נפעל למענו”.

צביקה האוזר אמר לנשיא כי תשובתו של אשכנזי היא על דעת כל חלקי סיעת כחול לבן. “התשובה היא אחודה. את הציבור אפשר לשרת גם מהאופוזיציה. מה שצריך להתנגד נתנגד ומה שצריך לתמוך נתמוך”.

אחרי סיעת כחול לבן הגיעו נציגי סיעת ש”ס.

בהמשך יגיעו למשכן הנשיא נציגי יהדות התורה וחד”ש-תע”ל. סבב ההתייעצויות יסתיים מחר כשנציגי העבודה, ישראל ביתנו, איחוד מפלגות הימין, מרצ כולנו ורע”מ-בל”ד ייפגשו עם ריבלין.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות