התקווה האחרונה של בנט ושקד נגוזה: רק פתק פסול אחד לימין החדש

אחרי התלונות על פסילה מאסיבית של פתקים: בנט עיין היום בחומרים הגולמיים של ועדות הספירה של המעטפות הכפולות • הבדיקה התבצעה בפיקוח ועדת הבחירות ובנוכחות עורכי דין של הימין החדש • לימין החדש חסרו כ-1700 קולות, כדי לעבור את אחוז החסימה של הכנסת ה-21
אריה ריבקינד
ט' ניסן התשע"ט / 14.04.2019 20:26

שר החינוך נפתלי בנט עיין היום (ראשון) בחומרים הגולמיים של ועדות הספירה של המעטפות הכפולות, יחד עם נציגים של מפלגת הימין החדש.

לאחר עיון בחומרים לא נמצאו פתקי הצבעה פסולים לרשימת הימין החדש, למעט פתק אחד בלבד פסול שנפסל לפי החוק.

בנט הורשה לעיין בפרוטוקולים של 300 קלפיות שהכילו מעטפות כפולות, ולגביהן נטען כי ההצבעה לא הייתה תקינה, לאחר שיו”ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, אישר לו לעשות זאת לפנים משורת הדין.

הבדיקה התבצעה בפיקוח של ועדת הבחירות ובנוכחות עורכי דין שמייצגים את הימין החדש.

למפלגתם של איילת שקד ונפתלי בנט היו חסרים כ-1700 קולות, כדי לעבור את אחוז החסימה ולהיכנס לכנסת ה-21.

ההחלטה לבצע בדיקה מחודשת התקבלה לאחר שראשי הימין החדש התלוננו שהיו טעויות בספירת הקולות וכי התבצעה פסילה מאסיבית של פתקי הימין החדש.

לטענתם, המעטפות הכפולות נפתחו ללא תיעוד של מספרם בפרוטוקולים, וחלק מהמעטפות נפתחו כאשר רק נציגים ממפלגה אחת היו נוכחים.

מוקדם יותר היום נשמעה ביקורת חריגה מצד ועדת הבחירות כלפי התנהלות ראשי הימין החדש בימים האחרונים.

בהודעה מיוחדת שפרסמה הוועדה נאמר: “החל מיום רביעי, ה- 10.4.19, מיד לאחר יום הבחירות החלו הנציגים הבכירים ביותר בימין החדש לעמוד בקשר עם בכירים בועדת הבחירות המרכזית לצורך בירור טענותיהם”.

בוועדה ציינו עוד כי יו”ר ועדת הבחירות המרכזית, המשנה לנשיא בית המשפט העליון, השופט חנן מלצר, התיר באופן חריג ולפנים משורת הדין, לנציגי הימין החדש לעיין בחומרים מהקלפיות המיוחדות. “זאת ועוד, כל פניה של נציגי הימין החדש, בכל אמצעי שהוא, נבדקה מיד עם קבלתה ומבלי להידרש לפורמליסטיקה וטפסים”.

בוועדה תקפו: “לנוכח כל זאת, הועדה רואה בחומרה רבה את הפצת מצג השווא על ידי הימין החדש, לפיו היו אי סדרים בספירת הקולות המיוחדים, ואת אי ההכרה בניסיונותיה של הוועדה להעמיד לרשותם את המידע הנדרש”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות