מלצר: תוצאות האמת יפורסמו עד חצות I הימין החדש: “אל תפרסם!”

תוצאות הבחירות הסופיות יפורסמו עד חצות • השופט מלצר: ''זיהינו תקלה טכנית בממשק בין מערכת הליבה של הוועדה ובין אתר האינטרנט שמפרסם תוצאות לציבור" • במהלך היום הגיעה שרת המשפטים איילת שקד לוועדה, וכך גם יו"ר מרצ, תמר זנדברג
דוד ליבוביץ
ו' ניסן התשע"ט / 11.04.2019 19:44

ממשיכים לכסוס ציפורניים: יו”ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, הודיע הערב (חמישי) כי תוצאות הבחירות יפורסמו עד חצות.

”זיהינו תקלה טכנית בממשק בין מערכת הליבה של הוועדה ובין אתר האינטרנט שמפרסם תוצאות לציבור”, הסביר השופט מלצר.

מלצר הוסיף, כי ייתכנו שינויים בתוצאות גם בהמשך: “יכולים עדיין לחול שינויים מסוימים בעקבות הליכי בקרה שגרתיים הננקטים על ידינו. צוותי הבקרה של ועדת הבחירות זיהו הבוקר תקלה טכנית שהסתבר כי מקורה בממשק הייצוא המעביר את נתוני המעטפות הכפולות ממערכת הליבה של ועדת הבחירות לאתר”.

בהיבט הבטחוני אמר מלצר: “אני מבקש להדגיש כי במהלך היום כולו עמדתי בקשר רצוף עם גורמי הביטחון שאישרו בפני שאין מידע הקושר את התקלה לאירועי סייבר”.

אלא שמפלגת ‘הימין החדש’ שיגרה מאוחר יותר דרישה ליו”ר ועדת הבחירות המרכזית, שלא לפרסם הלילה בחצות את תוצאות ספירת קולות החיילים והמעטפות הכפולות.

לפי המפלגה, לאורך היום התקבלו במטה המפלגה כ-1,000 פניות על תקלות וכשלים בהליכי ההצבעה בבחירות, הן בקלפיות ברחבי הארץ והן בקולות החיילים.

״יש כאן אי סדרים במימדי ענק, נילחם עד הקול האחרון״, נמסר מהימין החדש.

עם זאת, השופט מלצר החליט לפרסם כמתוכנן את התוצאות הסופיות. בכך דחה למעשה את בקשות הדחייה של הימין החדש.

מוקדם יותר היום הסתיימה ספירת המעטפות הכפולות הסתיימה, אך טענות לאי סדרים ולבעיות טכניות מנעו את הכרזת התוצאות הסופיות.

מי שעומדת במרכז תשומת הלב היא מפלגת הימין החדש של נפתלי בנט ואיילת שקד, שנמצאת כרגע מתחת לאחוז החסימה. משעות הבוקר טוענים במפלגה לאי סדרים בספירה, בעיקר לאור העובדה שאתר האינטרנט המציג את התוצאות קרס ולא עובד.

גורמים בוועדה הביעו תמיהה בפני אתר ‘מעריב’ על הדיווחים בדבר חלוקת המנדטים.

לדבריהם, “התוצאות נספרות בחדר סגור. אף אחד לא הוציא משם תוצאות. הדיווחים הם באחריות המפרסמים”. עם זאת, גורמים בוועדה טוענים כי ככל הידוע להם הימין החדש לא עבר את אחוז החסימה.

במהלך היום הגיעה שרת המשפטים איילת שקד לוועדה, ושוחחה עם היועץ המשפטי שלה, ככל הנראה כדי ללמוד מקרוב אחר תמונת המצב של הימין החדש.

באופן דומה, גם יו”ר מרצ, תמר זנדברג, הגיעה לוועדה, זאת לאחר שהגיעו אליה דיווחים על חשד לאי סדרים ואולי אף התערבות פוליטית בספירת הקולות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות