ביי ביי: אבי גבאי וטל רוסו שוקלים ללכת הביתה אחרי המפלה הצורבת

לאור התבוסה בבחירות: גבאי צפוי לפרוש מראשות המפלגה • גם מספר 2 טל רוסו, ששוריין על ידי גבאי, שוקל את המשך דרכו ומתכנן לפרוש • בעבודה צפויים להכריז על פריימריז • עד אז עשוי להיות ממונה יו"ר זמני למפלגה
חרדים 10
ו' ניסן התשע"ט / 11.04.2019 17:33

יו”ר העבודה, אבי גבאי, שוקל לפרוש מתפקידו לאור התבוסה הצורבת של המפלגה בבחירות. כך אומרים היום (חמישי) גורמים במפלגה.

לדבריהם, הודעת הפרישה תצא ככל הנראה בתחילת השבוע הבא.

על פי אותם גורמים, ייתכן שהבחירות הפנימיות בעבודה יוקדמו, ועד למועד קיומן ימונה יו”ר זמני.

עם זאת, לפי שעה גבאי לא צפוי להתפטר מהכנסת, לאחר שיושבע.

בחדשות 12 דווח, לעומת זאת, כי גבאי שוקל לפרוש.

לפי הדיווח, גם טל רוסו, ששוריין במקום השני על ידי גבאי, הודיע כי הוא שוקל לפרוש. הסיבה: הרצון לאפשר למרב מיכאלי להיכנס לכנסת ה-21.

אם אכן גבאי ורוסו יפרשו, מי שייכנס במקומם יהיו מרב מיכאלי ועומר בר לב.

יו”ר העבודה אבי גבאי פרסם אחר הצהרים הודעה בה נאמר:

“אני מכיר ויודע מהו כובד המשקל והאחריות שמונחים על כתפיו של יושב ראש מפלגת העבודה. אמשיך לפעול למען תנועת העבודה והציבור בישראל וב- 30/4 אשבע אמונים כחבר בכנסת ישראל ואשרת את הציבור מהאופוזיציה.

בימים הקרובים אקיים התייעצויות עם חברי הכנסת של מפלגת העבודה לגבי הקדמת מועד הפריימריז לתפקיד יו”ר מפלגת העבודה ואפשרויות נוספות שעומדות על הפרק”.

כפי שדווח בחרדים 10, מזכ”ל מפלגת העבודה, ערן חרמוני, נועד היום עם יו”ר המפלגה אבי גבאי – ולאחר הפגישה כתב: “הבהרתי לגבאי כי לאור תוצאת הבחירות ההרסנית, עליו לקחת אחריות ולהתפטר לאלתר מתפקיד יו”ר מפלגת העבודה, כפי שהיה עליו לעשות עוד בערב ההפסד”.

לדבריו, “כמזכ”ל המפלגה, עליי וגם על אחרים שהמפלגה הזו חשובה להם, מוטלת החובה להגיד את הדברים בצורה ברורה: כל יו”ר אחר שהיה מביא תוצאה מעין זו היה מתפטר”.

הוא הבהיר: “ההתפטרות של גבאי כשלעצמה רחוקה מלהביא את הישועה, אך בלעדיה לא נוכל להתחיל במלאכת השיקום והבניה, שצפויה להיות סזיפית וארוכת טווח.

“למפלגת העבודה תפקיד חשוב בדמוקרטיה הישראלית ובגיבוש אלטרנטיבה עם סדר יום של שמאל ציוני וסוציאל-דמוקרטי.”

גם איתן כבל, יריבו של אבי גבאי, אמר אמש: “עצוב שאנחנו צריכים לבקש ממנו במחילה לקום ולהתפטר. בעולם העסקים, אם הוא היה מביא חברה למצב כזה, הארגז היה מחכה בחוץ והמונית הייתה על חשבונו. אין כאן שום השחזת סכינים, זה מביך להגיד את זה – יש כללים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות