החרדים מודאגים: ליברמן ולפיד מתאמים בוינה גוש חוסם חילוני

האם יו"ר ישראל ביתנו ויאיר לפיד מתאמים עמדות להקמת גוש שיחסום את החרדים? • העיתונאי שמעון ריקלין: "ליברמן בוינה. שלאף בוינה. לפיד לא מכחיש את הציוץ של ספי עובדיה שהוא יהיה בוינה. מה כל זה אומר?"
אריה ריבקינד
ו' ניסן התשע"ט / 11.04.2019 17:06

האם אביגדור ליברמן מבשל ממשלה חילונית שתדיר את המפלגות החרדיות?

אתמול המריא יו”ר ישראל ביתנו  – שבלעדי 5 המנדטים שלו יש קואליציה של 60 בלבד – לחופשה אצל ידידו, איש העסקים מרטין שלאף, בבירת אוסטריה, מבלי שקיים קשר עם ראש הממשלה.

במקביל, קיים חשד שיאיר לפיד, שיצא לחופשה בצרפת, יקיים עצירת ביניים בוינה, כדי לתאם עמו עמדות להקמת קואליציה חילונית, שתותיר את הנציגים החרדים בחוץ.

העיתונאי רביב דרוקר מחדשות 13 צייץ אתמול: “מחשבה פרועה: בלי איווט אין לנתניהו ממשלה. מה אם איווט אומר – אני איכנס רק לממשלת אחדות של נתניהו וגנץ בלי חרדים? זה חוסך לו את הצורך לחזור לתיק הביטחון ול’הכריע’ את החמאס, זה יאפשר לו לקבל את האג’נדה האזרחית שלו, הוא יזכה באהדה ציבורית רחבה ולביבי אין אלטרנטיבה למהלך הזה. שחמט”.

בצהרים צייץ הכתב הפוליטי של חדשות 13: “מטפטף עוד קצת בנזין למחשבתו הפרועה של עמיתי: יאיר לפיד צולם הבוקר בנתב״ג. שאלתי את סביבתו לאן? אמרו כולם כאיש אחד: ‘לסופ״ש, לא יודעים’.

“אחרי נבירה נוספת מתברר שהיעד הסופי הוא פריז, אבל יש קונקשין באמצע. יאיר לפיד, תגיד לנו שזה לא בוינה ונרד מהעניין. חוץ מזה – תבלה”.

עיתונאי הימין שמעון ריקלין הגיב: “ליברמן בוינה. שלאף בוינה. לפיד לא מכחיש את הציוץ של ספי עובדיה שהוא יהיה בוינה. מה כל זה אומר?”

לפני כשבועיים דיווח ספי עובדיה בחדשות 13, כי יו”ר יש עתיד יאיר לפיד ויו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן נפגשו   במסעדה בתל אביב.

יעקב ריבלין, הפרשן הפוליטי של בקהילה, הגיב על הפרסום: “מאז שלפיד וליברמן תיאמו עמדות בחוק הגיוס חשדתי. אחרי הפגישה היום אני כמעט בטוח. אם נתניהו לא יוכל להקים ממשלה בלי ליברמן, הנ״ל יודיע שהוא לא מצטרף בלי לפיד. ברית אחים לממשלה החילונית לה הוא מטיף כל הזמן בתעמולת הבחירות”.

כפי שדווח בחרדים 10, לפני כחודשיים פנה יו״ר מפלגת ישראל ביתנו במכתב לראשי המפלגות המייצגות את הציבור החילוני-מסורתי-דתי, והציע להם להקים גוש שיקדם אמנה בנושא דת ומדינה  – ויחסום את החרדים.

”בשנים האחרונות אנו עדים לכרסום הולך וגדל בסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה ובניסיונות בלתי פוסקים מצד המפלגות החרדיות לכפות על הציבור החילוני-מסורתי בישראל אורח חיים בעל צביון דתי-חרדי”, פתח ליברמן.

“כנבחרי ציבור, איננו יכולים לאפשר למציאות זו להמשיך להתנהל על מי מנוחות ועלינו לעשות כל שביכולתנו על מנת לשנותה. למרות השוני והפערים האידאולוגים בינינו בנושאים מדיניים-ביטחוניים וכלכליים-חברתיים, אני סבור כי בסוגיות דת ומדינה אנו מחזיקים בתפיסת עולם דומה”.

ליברמן מציע: ”אני קורא לכם לחתום על אמנה משותפת, בנושא דת ומדינה על מנת למנוע מהמפלגות החרדיות לנצל את חילוקי הדעות בינינו ולסחור בנושאי דת ומדינה. לא משנה איזו קואליציה תקום, לא משנה מי יעמוד בראש אותה קואליציה, כל המפלגות הציוניות תתחייבנה לא לוותר ולא לסטות מהאמנה המשותפת, ולא לאפשר מקח וממכר בנושאי דת ומדינה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    טמבל
    11/04/2019 18:40
    חצקל
  1. …אל דאגה יאכל שם את ליברמן הדוב הרוסי.חזיר גרמני..מילה זו מילה..ולחשוב שזה היה ממונה על ביטחון המדינה..אבל כלל בידינו “” אם ה” לא ישמור עיר שווא שקד שומר”.. שימשיך לזמום כל מיני תחבולות..הקב”ה ימחק אותו..