מייסד אתר ההדלפות שהטריף את העולם נעצר בשגרירות אקוודור • צפו

לאחר שקיבל מחסה במשך 7 שנים בשגרירות אקוודור באנגליה, נעצר הבוקר ג'וליאן אסאנג' מייסד האתר 'ויקיליקס' • המעצר התאפשר לאחר שבוטל מעמד מבקש המקלט של מייסד אתר ההדלפות
נתן פרל
ו' ניסן התשע"ט / 11.04.2019 13:34

מייסד אתר ‘ויקיליקס’ – ג’וליאן אסאנג’, נעצר הבוקר (חמישי) בשגרירות אקוודור בלונדון.

אסאנג’ הבריטי קיבל מקלט במשך 7 שנים בשגרירות אקוודור בלונדון, אולם הבוקר הוא נעצר לאחר בקשת שוודיה להסגירו בגין עבירות של מעשים חמורים.

המעצר התאפשר לאחר שאקוודור ביטלה את מעמד מבקש המקלט של אסאנג’, ואפשרה למשטרת לונדון להיכנס לבניין השגרירות.

שר הפנים הבריטי הודיע כי מייסד אתר ההדלפות יועמד לדין בפני מערכת המשפט הבריטית.

נשיא אקוודור אמר לאחר המעצר כי מעמד מבקש המקלט של אסאנג’ הוסר בעקבות “הפרות חוזרות ונשנות של מוסכמות בינלאומיות ונהלי היום יום”.

מוויקיליקס נמסר: “אקוודר ביטלה בצורה לא חוקית מעמד של מבקש מקלט תוך עבירה על החוק הבינלאומי. הוא נעצר על ידי משטרת בריטניה בתוך השגרירות האקוודורית לפני מספר דקות”.

בשנת 2007 הקים אסאנג’ אתר אינטרנט שהציג ידיעות שהודלפו למערכת האתר בעילום שם, למרות הגבלות צנזורה, סיווג ביטחוני או הגנת הפרטיות.

בין היתר, חשף האתר כי מנהיגי העולם הערבי מוטרדים מסוגיית הגרעין האיראנית לא פחות מאשר ישראל, ושהם אף תומכים בפתרון צבאי לבעיית איראן.

עוד פרסם האתר כי במסמך של חברת ביון אמריקנית נכתב כי ישראל סיפקה לרוסיה צפנים של מל”טים שמכרה לגאורגיה, ובתמורה סיפקה לה מוסקבה צפנים של מערכת הגנה המשמשת את איראן.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות