הימין החדש לא יעבור בגלל 1000 קולות? “אנו דורשים ספירה חוזרת”

בימין החדש דרשו לספור מחדש את הקולות: "לא ניתן לגנוב את הבחירות • סמוטריץ': "נצטרף לדרישה, יש פה ריח רע מאוד" • ועדת הבחירות: "בשל התוצאות הצמודות תהליכי הבדיקה נמשכים" • חבר ועדת הבחירות, אברהם וובר: "אחוז החסימה עלה ולכן הימין החדש כנראה לא עובר"
אריה ריבקינד
ו' ניסן התשע"ט / 11.04.2019 11:57

האם מפלגת הימין החדש תיכנס לכנסת? משקיפים מטעם הימין החדש מדווחים על אי סדרים שמתרחשים לטענתם בספירת הקולות בוועדת הבחירות המרכזית.

“מישהו גונב את בחירות לימין. לא נותנים לנו להיכנס להשקיף”, טוענים משקיפי המפלגה שנותרו לדבריהם מאחורי דלתות סגורות.

“עד שש בבוקר הימין החדש קיבל קולות חיילים שהכניסו אותו לכנסת עם 4 מנדטים, גוש הימין גדל ל-67”, מציינים המשקיפים. “לפתע אסרו על כניסת משקיפים להקלדות, האתר של וועדת הבחירות ‘נתקע’, מספרי הימין החדש פתאום ירדו, והימין החדש יצא מהכנסת, מרצ ‘קיבלה עוד מנדט מהחיילים’ וגוש הימין ירד מ-67 ל-64”.

בעקבות הטענות אומרים גורמים במפלגה: “אנחנו נדרוש ספירה חוזרת ולא ניתן לקומבינת הקלפיות לעבוד”.

מוועדת הבחירות המרכזית נמסר לאחר שנשמעו טענות הימין החדש: “ספירת המעטפות הכפולות שנערכה בכנסת הסתיימה, וכמו בכל מערכת הבחירות, החל תהליך של בדיקה ובקרה הנדרשים, על הנתונים שהוזנו לתוך מערכת המחשוב, טרם פרסום התוצאות. נוכח, התוצאות הצמודות והמשמעות של כל קול שיכול לגרום לתנודות בחלוקת המנדטים, ולמען שמירה על טוהר הבחירות, מודיע ועדת הבחירות כי תהליכי הבדיקה והבקרה נמשכים. עם סיומן של הבדיקות תימסר הודעה נוספת”.

מאוחר יותר נמסר מוועדת הבחירות על הפער בין הנתונים שהוזנו לאתר של הוועדה לבין נתוני האמת: “התגלתה תקלה טכנית שגרמה לתקלות משניות בעניין המעטפות הכפולות – כך שחלק מהתוצאות לא נקלטו. הדבר גרם לבעיית סינכרון עם אתר האינטרנט ונוצר פער בין המצביעים לפתקים”.

ח”כ בצלאל סמוטריץ’ מאיחוד מפלגות הימין הצטרף לדרישה של הימין החדש לספירה חוזרת ואמר: “אנחנו נצטרף לדרישת שקד ובנט לספירה מחודשת של קולות החיילים. יש פה ריח רע מאוד של ניסיון מכוון להעלים מנדטים של הימין ואסור בשום אופן לתת לזה לקרות”.

הרב רפי פרץ שמר על ממלכתיות: “בשעות האחרונות אנחנו ניזונים משמועות אין סוף בעניין ספירת קולות החיילים. יש לי אמון מלא בשופט חנן מלצר ואנחנו נמתין באחריות ובשיקול דעת להודעה רשמית מטעם וועדת הבחירות”.

חבר ועדת הבחירות המרכזית אברהם וובר אמר בריאיון לקרן מרציאנו ואודי סגל בגלי צה”ל: “אחוז החסימה עלה ולכן הימין החדש כנראה לא עובר בגלל מחסור של אלף קולות”.

עם זאת, טרם פורסמה תוצאה רשמית ומעודכנת מאז הבוקר, לאחר שדווח כי הימין החדש הגיע ל-3.26% מהקולות – מאית אחוז יותר מאחוז החסימה.

אם הימין החדש תעבור באופן סופי את אחוז החסימה, מפלגת כחול לבן תאבד 2 מנדטים.

בנוסף, באיחוד הימין יאבדו מנדט ועידית סילמן לא תיכנס לרשימה, כך גם איתמר בן גביר, נציג עוצמה יהודית. ביהדות התורה גם כן יאבדו מנדט אחד ולכן יצחק פינדרוס לא יכהן בכנסת ה-21.

אם הם יעברו – כך תראה הכנסת הבאה: הליכוד 35, כחול לבן 33, ש”ס 8, יהדות התורה 7, עבודה 6, חד”ש-תע”ל 6, ישראל ביתנו 5, כולנו 4, איחוד הימין 4, הימין החדש 4, רע”ם-בל”ד 4 ומרצ 4. משמעות הדבר היא שמאז הגושים ישתנה: גוש הימין-חרדים יעלה ל-67 מנדטים וגוש המרכז-שמאל יירד ל-53 מנדטים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות