היועץ האסטרטגי של כחול לבן מגלה למי המצביעים החדשים נוטים

היועץ של כחול לבן, ישראל בכר: "בהצבעה לפי המבנה האלקטורלי של המגזר היהודי, המספרים הם 40-60 לטובת הימין. יש כאן פער אדיר של 50% שכמעט בלתי ניתן לסגור אותו.. הצלחנו להביא מנדטים מהימין" • החמיא לראש הממשלה: "הוא בהחלט קמפיינר מאוד מאוד כישרוני"
חרדים 10
ו' ניסן התשע"ט / 11.04.2019 10:50

ישראל בכר, מי ששימש יועץ אסטרטגי בקמפיין הבחירות של כחול לבן, סיפר הבוקר (חמישי) בתכניתם של עמית סגל וירון דקל ברשת ב’ על מאחורי הקלעים של מהלך האיחוד בין בני גנץ, יאיר לפיד ומשה יעלון.

“אני המלצתי לעשות את זה, ובני גנץ החליט. הוא חזר מפגישה שלא צלחה עם אורלי לוי-אבקסיס. אמרתי לו – אם זה ככה, המלצתי היא שתלך לאיחוד עם לפיד. היה ברור שאם הוא לא יתאחד מהר, הם ייכנסו לקניבליזציה אחד מול השני על קהל די דומה”.

בכר ניסה להסביר את הפערים הגדולים בין גוש הימין לשמאל.

“בהצבעה לפי המבנה האלקטורלי של המגזר היהודי, המספרים הם 40-60 לטובת הימין. יש כאן פער אדיר של 50% שכמעט בלתי ניתן לסגור אותו. אפשר לצמצם אותו.

“ביום ראשון ראינו במחקרים שלנו ששלושה מנדטים ממצביעי הליכוד של 2015 מצביעים לנו. במרכז שנוטה לימין קיבלנו שליש מהקולות. נתניהו קיבל ‘פיצוי’ מאותו איבוד של הקולות, ממצביעים חדשים והכנסה של כל האגף של האיחוד הלאומי”.

לדבריו, “הקמפיין כן הצליח להביא מנדטים מהימין. לא מספיק כמו שרצינו, אבל הצליח. בסופו של יום הפיצוי האלקטורלי הוא לא חד-צדדי. יש זרימה של קולות, והמצביעים החדשים בישראל נוטים במובהק ימינה”.

בכר  דיבר גם על הפריצה לטלפון של גנץ וטען: “התחושה הייתה שזה כן מעיב על הקמפיין, כי זה מייצר סדר יום אחר שאתה לא רוצה אותו. זה מייצר הפרעות. זו בהחלט הייתה הפרעה כי אתה רוצה לדבר יותר על מהות”.

בכר החמיא לראש הממשלה ואמר: “הוא בהחלט קמפיינר מאוד מאוד כישרוני. עבדתי איתו תקופה ארוכה. אם הוא מנוצח? ימים יגידו, אף אחד לא נשאר לנצח. בסוף יש תהליך שגם בימין לא מצליח לקום שום מנהיג חלופי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות