ספירת הקולות הסתיימה: עדיין לא ברור האם הימין החדש בפנים

דרמה בוועדת הבחירות המרכזית: שעות ארוכות לאחר שהחלה ספירת המעטפות הכפולות הוועדה טרם פרסמה את התוצאות הרשמיות • גורל מפלגת הימין החדש עומד על הכף: במפלגה דורשים לערוך ספירה חוזרת לחלק מן הקולות • הימין החדש: "גונבים את הבחירות לימין, לא ניתן"
יוני גרין
ו' ניסן התשע"ט / 11.04.2019 10:26

חוסר ודאות בוועדת הבחירות המרכזית: פער של מעט יותר מ-60 אלף קולות בין סיכום הקולות הכשרים של כל המפלגות בבחירות למספר המופיע באתר הוועדה עשוי לחרוץ את גורל מפלגת ‘הימין החדש’.

על פי הנתונים המופיעים באתר ועדת הבחירות, החל משעת בוקר מוקדמת קיבלה מפלגת הימין החדש 3.26 אחוזים מכלל הקולות, בשעה שאחוז החסימה עומד על 3.25 אחוז מהקולות, המשמעות: המפלגה עברה את אחוז החסימה.

אלא שבדיקה של כלל הקולות הכשרים שהוענקו לכל המפלגות שהתמודדו בבחירות לכנסת מראה שהמספר הוא 4,291,707, בשעה שמספר הקולות הכשרים המופיע באתר הוא 4,231,424.

מדובר בפער של 60,283 קולות, אשר עשוי להכריע את גורלה של מפלגת הימין החדש, האם תעבור את אחוז החסימה או תישאר מתחתיו.

בתוך כך, בימין החדש דורשים לערוך בדיקה חוזרת של חלק מהקולות וטוענים כי בשלב מסוים משקיפים מטעמם הוצאו מתוך וועדת הבחירות.

לטענת אנשי הימין החדש, משקיפים מטעם המפלגה מדווחים שדברים מוזרים מאד קורים כרגע בוועדת הבחירות.

“מישהו גונב את בחירות לימין. לא נותנים לנו להיכנס להשקיף. עד 6 בבוקר הימין החדש קיבל קולות חיילים שהכניסו אותו לכנסת עם 4 מנדטים, גוש הימין גדל ל-67.

“לפתע אסרו על כניסת משקיפים להקלדות, האתר של וועדת הבחירות ‘נתקע’, מספרי הימין החדש פתאום ירדו, והימין החדש יצא מהכנסת, מרצ ‘קיבלה עוד מנדט מהחיילים’ וגוש הימין ירד מ-67 ל-64. אנחנו נדרוש ספירה חוזרת ולא ניתן לקומבינת הקלפיות לעבוד”, אמרו.

בשעות הבוקר המוקדמות הסתמנה תמונה אחרת: על פי התוצאות הראשוניות המעטפות הכפולות העבירו את הימין החדש של בנט ושקד מעל אחוז החסימה על חשבון כחול לבן שאיבדה שני מנדטים ואיחוד מפלגות הימין שאיבדה מנדט אחד.

כאמור, בשלב זה אין כל ודאות שאלו תוצאות האמת.

נפתלי בנט אמר הבוקר ל’כאן’: “אני מתפלל להשם ונלחם על כל קול. שיהיה בוקר טוב״.

מוועדת הבחירות המרכזית נמסר לקראת הצהרים:

“ספירת המעטפות הכפולות שנערכה בכנסת הסתיימה, וכמו בכל מערכת הבחירות, החל תהליך של בדיקה ובקרה הנדרשים, על הנתונים שהוזנו לתוך מערכת המחשוב, טרם פירסום התוצאות.

“נוכח, התוצאות הצמודות והמשמעות של כל קול שיכול לגרום לתנודות בחלוקת המנדטים, ולמען שמירה על טוהר הבחירות, מודיע ועדת הבחירות כי תהליכי הבדיקה והבקרה נמשכים.

“עם סיומן של הבדיקות תימסר הודעה נוספת”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות