הוא קוסם? הוא מכשף. אין קמפיינר טוב ממנו. לא היה גאון פוליטי כזה

עמית סגל סבור ש"אין מילים לתאר את התופעה הזו שקוראים לה נתניהו" - האיש שהצליח למחוק מתחרים ולהגיע לניצחון, כשמעל ראשו 3 תיקים • יואב קרקובסקי: "הפעם ההישג רשום על שמו יותר גדול, זוהר ומנצנץ" • יוסי ורטר: "ה'התאבדות' שלו ביממה האחרונה היתה לא פחות ממדהימה"
חרדים 10
ה' ניסן התשע"ט / 10.04.2019 17:23

“לא היה גאון פוליטי כזה”, צייץ אמש, כאשר התבהרה תמונת המנדטים, הפרשן הפוליטי עמית סגל בחשבון הטוויטר הפופולרי שלו.

איך באמת מסבירים את תופעת נתניהו?

הנה מה שכתבו אמש והבוקר כמה מן הפרשנים.

עמית סגל, במאמר שפרסם במאקו, כתב: “בנימין נתניהו מאה צעדים לפני כולם, אך הפעם אנחנו רואים שזה מעבר לגאונות פוליטית. הניצחון של נתניהו מוביל אותנו לרבדים העמוקים של החברה הישראלית.

“למרות שלושה כתבי אישום, למרות מפלגה יריבה שמתאחדת, מאמצת את כל עמדותיו של נתניהו, ומגייסת שלושה גנרלים ויאיר לפיד – הוא עדיין עם 35 מנדטים. ואם ‘כחול לבן’ היו אומרים משהו שחורג מהטון של ראש הממשלה, הם היו נמחקים בדיוק כמו מפלגת העבודה”.

סגל מזכיר ש”על הדרך נתניהו באמת מחק את העבודה, הוריד את השמאל הישראלי לשפל שלא היה מאז קום המדינה, מחק את בנט ושקד, הוריד את פייגלין מתחת לאחוז החסימה ואת כל שאר המפלגות הוריד אל גבול אחוז החסימה”.

“אפשר בעצם לסכם את זה כך”, כותב סגל: “באוקטובר האחרון הייתה הרמת כוסית לראש השנה ונתניהו אמר: ’35 מנדטים זה הישג סביר, 40 מנדטים זה כבר הישג ממש’. כרגע הוא עומד על 35 מנדטים, אי אפשר לדעת מה יהיה עד סוף הלילה, אך להערכתי איחוד עם ליברמן וכחלון, שיוביל למעל 40, נמצא על השולחן.

“זו תופעה מדהימה, אין מילים לתאר את התופעה הזו שקוראים לה נתניהו”.

“אין קמפיינר טוב ממנו בעולם המערבי”

הפרשן הפוליטי יואב קרקובסקי מ’כאן’, כתב הבוקר: “בנימין נתניהו מוכיח פעם נוספת שאין קמפיינר טוב ממנו בכל העולם המערבי. הוא יודע מה בוחריו רוצים, הוא יודע מה מפעיל אותם והוא יודע לעשות את זה לגמרי לבדו.

“אפקט מנדלבליט – שעוד צפוי ללוות אותנו בשבועות הקרובים עד קיומו של השימוע, לצד הפרסומים הצפויים מתוך תיקי החקירה שיופשרו מהיום לעורכי הדין – נעלם לחלוטין. אם הבוחרים הושפעו מן הפרסומים, הם הצביעו במעטפותיהם ונתנו את אמונם לראש ממשלה.

“אחרי בחירות 2015 נתניהו חש אופוריה. הוא הרגיש שהגיע ל-30 המנדטים לבדו, ללא סיוע של ממש מאיש מחברי סיעת הליכוד. הפעם ההישג רשום על שמו באופן עוד יותר גדול, זוהר ומנצנץ”.

קרקובסקי מזכיר: “הוא היה הקמפיינר לבדו – ללא חברי סיעה, אבל גם ללא אנשי מקצוע. נתניהו הפגין את כל כישורי השיווק שלו ואת המיומנות הפוליטית הבולטת. הפעם ההישג הועצם – כבר לא 30 מנדטים, אלא 35. הישג אדיר שעשוי להפוך אותו לחזק הרבה יותר גם נגד שותפיו הקואליציוניים הישנים והמוחלשים”.

אומרים על  נתניהו שהוא קוסם. הוא הרבה יותר מזה

יוסי ורטר, הפרשן הפוליטי של ‘הארץ’, כתב הבוקר: “ישראל 2019 בחרה נתניהו, בפעם החמישית ב-23 השנים האחרונות… אומרים על בנימין נתניהו שהוא קוסם. הוא הרבה יותר מזה. הוא מכשף”.

ורטר מציין, כי “מול נתניהו התייצבה הפעם ההנהגה הכי אפקטיבית שמחנה המרכז-שמאל יכול היה להציב. בני גנץ וחבריו בכחול לבן גרפו גם הם 35 מנדטים, תוצאה יוצאת מן הכלל, ואיתה הם ילכו לאופוזיציה וימתינו לימים טובים יותר”.

לדעתו, “ה’התאבדות’ של נתניהו ביממה האחרונה היתה לא פחות ממדהימה. מה שהוא עשה ב-2015 בסרטון אחד, הוא נאלץ לעשות הפעם עם עשרות. בכל כמה דקות לאורך יום הבחירות הוא הוציא הודעות היסטריות, חלקן שקריות, או מגובות בנתונים מומצאים. מי שפטר בזלזול את שליפת ‘שלטון הימין הסכנה’ מהתיקייה שהעלתה אבק על הדסקטופ בארבע השנים האחרונות, בבחינת קריאת ‘זאב זאב’, ראה כיצד הקריאה הזו, במכפלה הנכונה, חוזרת להיות אפקטיבית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שכחתם את הקב"ה. זה באמת נתניהו?
    14/04/2019 15:06
    דוד
  1. שכחתם את הקב”ה. זה באמת נתניהו?