אחוז ההצבעה ב-20:00: 61.3 אחוז • מרצ: תנו עוד שעה לערבים להצביע

השופט חנן מלצר: פתקים שהושחתו במתכוון ייספרו ככשרים • צו מניעה ארעי כנגד חלוקת קופסאות הנרות של ש"ס • אימן עודה: אני יודע שזה ביידיש, אבל גוועאלד • למה הנשיא כמעט בכה? מי היכה את מי בביתר עלית ולמה נעצר אדם בקלפי במודיעין עלית? • חרדים 10 עם כל העדכונים
חרדים 10
ד' ניסן התשע"ט / 09.04.2019 09:45

בשעה 7:00 נפתחו הבוקר (שלישי) מרבית הקלפיות ברחבי הארץ. 6,339,729  בעלי זכות הצבעה יוכלו להצביע במאות קלפיות שנפרסו לאורכה ולרוחבה של הארץ. קלפיות קטנות, שמספר המצביעים בה הוא כ-300 בלבד נפתחות בשעה 8:00.

דריכות רבה של גורמי האכיפה השונים בסמוך לקלפיות. שוטרים וסדרנים נערכים למנוע פרובוקציות, אירועים אלימים ובעיקר תעמולת בחירות סמוכה מדי למתחם הקלפי, תעמולה האסורה על פי החוק.

מוקד מיוחד מרכז אליו תלונות של אזרחים ושל מטות המפלגות המפזרות משקיפים מטעמן על מנת למנוע תקלות ושיבושים.

עדכונים שוטפים: 

21:15  – נכון לשעה 20:00 אחוז ההצבעה עמד על 61.3%. זאת, לעומת 62.4% בבחירות 2015 באותה השעה

21:10  –  מפלגת מרצ הגישה ליו”ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, בקשה להאריך בשעה את זמן ההצבעה בקלפיות במגזר הערבי לנוכח נתוני ההצבעה הנמוכים. במרצ טוענים כי חשיפת השימוש במצלמות סמויות בקלפיות במגזר הערבי גרמה למצביעים ערבים רבים שלא להגיע לקלפיות להצביע.

20:40  – יו”ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, קבע כי במידה שבקלפי אחת יימצא יותר מפתק אחד שהושחת בזדון ייספרו הפתקים ככשרים. ההחלטה התקבלה בעקבות תלונות מפלגת כחול לבן על השחתה מכוונת של פתקי ההצבעה למפלגה.

20:40  – איתמר בן גביר מאיחוד מפלגות הימין ל’כאן’ על הפרסומים כי שיעור ההצבעה ביו”ש נמוך: “הציבור ביהודה ושומרון הוא ציבור של מסירות נפש אבל אם הוא לא רוצה שיגרשו אותו מהבית, חייבים לצאת להצביע ולהוציא את כולם עכשיו לקלפי”.

20:14  –  יו”ר גשר אורלי לוי אבקסיס תחליט אם להגיע למטה המפלגה רק לאחר שתצפה בתוצאות המדגם ב-22:00. במפלגה משדרים אופטימיות רבה ואומרים: “יש סחף גדול לכיוון המפלגה, אך לצד זאת יש מתח גדול”.

20:11 – ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק לחדשות 13: “האפשרות שמפלגת העבודה תתכווץ ושמרצ תשפשף את אחוז החסימה משקפת טעות אסטרטגית גדולה של מחנה השינוי”.

20:11 – יו״ר מרצ, ח״כ תמר זנדברג, בדרכה לכפר קאסם לעודד הצבעה בחברה הערבית. חשש שהמנעות הערבים תשאיר את מרצ מתחת לאחוז החסימה.

20:00 – ברמקולים מהמסגדים נשמעות אינספור קריאות לצאת לקלפיות, וגם באמצעות רכבים שמסתובבים עם רמקולים. במיוחד ביישובי דרום, מנסים להלהיט את האנשים וכך גם לשכנע אותם לצאת מהבית להשתתף בבחירות.

20:00 – ח”כ איימן עודה: “‏ממשיכים בכל הכוח, עוברים מבית לבית וקוראים לאנשים לצאת להצביע. חלום הבלהות שלנו, שהוא הפנטזיה של ראש הממשלה – כנסת ללא ייצוג לערבים, פתאום נראה כמו אופציה מציאותית. יודע שגוועאלד זה ביידיש, אבל הדאגה לעתיד של הילדים שלנו היא אוניברסלית”.

19:10 – שיעור ההצבעה בבחירות לכנסת ה-21 עומד נכון לשעה 18:00 על 52 אחוז. זאת לעומת 54.6 אחוז בשעה המקבילה בבחירות לכנסת ה-20.

18:52 – העיתונאי בן כספית לחדשות 13: “מפלגת העבודה בקניבליזציה מטורפת – הם יודעים את זה. בסוף עלול להיווצר מצב שמרצ מחוסלת, העבודה מתגמדת ונתניהו ראש ממשלה”.

18:52 – יו”ר מרצ לשעבר זהבה גלאון לחדשות 13: “אסור לבוחרי מרצ ללכת שבי אחרי גנץ. שלושה גנרלים – זה מה שהם יודעים לתת בראש לראש ממשלה אחד?”

18:52 – יו”ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, מבהיר בהחלטה חדשה שפרסם כי אין ראיות שאיחוד מפלגות הימין עומד מאחורי הפצת הסרטון וקטע השמע המטעה מהעבר בהם קוראים בנט ושקד להצביע ‘טב’.

18:35 –  ח”כ יאיר לפיד קורא לציבור לצאת ולהצביע לאור נתוני הצבעה צמודים. “חבר’ה זה השעות האחרונות של הקמפיין אל תאמינו לאף מילה שנתניהו עכשיו מוציא. הקרב צמוד, אם לא תוציאו עכשיו את כולם מהבית תשלחו אותם לקלפי להצביע כחול לבן לשים את הפתק של ‘פה’ לא ננצח בבחירות. אנחנו דקה מהניצחון, צריך אתכם. לכו להצביע”.

18:25 שיעור ההצבעה בצה”ל עומד נכון לשעה זו על 59 אחוז. גבוה ב- 2% ביחס לשעה הזהה בבחירות 2015.

17:55 – שיעור ההצבעה עד לשעה 16:00 עומד על 42.8%. מדובר בירידה של 2.6% לעומת בחירות 2015.

17:55 – איחוד מפלגות הימין הודיע לכל הפעילים על דחיית האירוע המפלגתי בכפר המכבייה לשעה 22:30. במקביל ניתנה הוראה לפעילים לא לנטוש את הקלפיות בהן הם מוצבים עד לדקה האחרונה של ההצבעה.

17:55 – גנץ ולפיד כינסו ישיבת חירום עקב נתוני ההצבעה הצמודים. על פי נתוני מדגם האמת הקרב בין המפלגות צמוד. גנץ יוצא בהצהרה מיוחדת לציבור בשעה 18:00.

17:26 – שרת המשפטים איילת שקד לבוחרי הציונות הדתית: “ביבי שותה אותנו בקשית עם הגעוואלד שלו, כאילו הוא לא ראש ממשלה וגם הרב פרץ עשה געוואלד שעובד”.

17:16 –  האירוע המרכזי של הליכוד הערב בהיכל שלמה נדחה מ-20:00 ל-23:00 עקב אחוזי הצבעה נמוכים מאוד במעוזי הליכוד.

17:15 – שיעור ההצבעה במגזר הערבי: דודי חסיד, מנכ”ל TNS והסוקר ראשי של כאן חדשות: ”אחוזי ההצבעה שאנחנו מזהים במגזר הערבי הם הנמוכים ביותר שראיתי בשעות כאלה, בהשוואה להרבה מערכות בחירות בעבר”.

17:03 –  ברשימות הערביות צופים שיפור בשיעורי ההצבעה לקראת שעות הערב, סמוך לסגירת הקלפיות. פעילי המפלגות וכלי תקשורת ערביים בארץ מדווחים על נוכחות דלילה של מצביעים ביישובים הערביים. סקרים שנעשו לפני הבחירות חזו שיעור הצבעה של כ-50 אחוזים. כך דווח בכאן.

17:02 – יו”ר ועדת הבחירות השופט חנן מלצר על הטענות להשחתת הפתקים בקלפיות: “הוריתי למשטרה לחקור את התופעה ונעשו כבר פעולות בנושא. הודעתי שאני אשקול להכשיר את כל הפתקים האלה – אם אראה שזאת תופעה המונית”.

16:55 – ראש הממשלה נתניהו שהיה בדרכו לאשדוד קיבל עדכון בדרך על אחוזי ההצבעה הנמוכים במעוזי הליכוד. ראש הממשלה ביטל את האירוע והוא יכנס בעוד זמן קצר דיון חירום במעון ראש הממשלה בירושלים בהשתתפות מטה הבחירות ונציגי השטח.

16:24 – ראש הממשלה הגיע לחוף פולג בנתניה וקרא למתרחצים לצאת מהמים וללכת להצביע. ”לפיד וגנץ מובילים עלינו. הם מנצחים”, טען נתניהו, ”יאיר לפיד יהיה ראש ממשלה והוא יקים ממשלת שמאל עם מרצ, העבודה והמפלגות הערביות. צאו מהמים, צאו מהקניונים, צאו מהבתים. תצביעו מחל לליכוד. חייבים לסגור את הפער. חייבים להציל את הימין. תתעוררו”.

15:59 – הודעה שיצאה מהמטה המשותף של הרשימות הערביות: “שיעור ההצבעה במגזר הערבי הינו 20%, שיעור ההצבעה הכללי הוא 35%. צאו לקלפיות, לא ייתכן שנאפשר לימין להדיר אותנו”.

15:38 – עתירת מרצ נגד ש”ס בטענה כי הם מחלקים מתנות מחוץ לקלפיות בירושלים התקבלה. הוצא צו מניעה ארעי כנגד חלוקת קופסאות הנרות.

15:30 –  בביתר עילית אירעה תקיפה של סדרן בקלפי בידי אדם שהתעקש להצביע בקלפי שאינה באזור מגוריו. החשוד עוכב לחקירה במשטרה בסיומה שוחרר בתנאים מגבילים.

15:30 – במודיעין עלית הגיע אדם לקלפי הצביע בת.ז אחת, ולאחר שעורר את חשד יושב ראש הקלפי נבדק על ידי השוטרים והציג תעודת זהות אחרת. נבדק החשד להתחזות.

15:30 – ברחבי הארץ נפתחו במשטרה מספר תיקי חקירה בעקבות מקרים בודדים בהם עלה החשד לשוחד, מרמה והתחזות בכל הנוגע להצבעה לבחירות לכנסת ה-21.

15:24 – ישראל ביתנו הגישה תלונה נגד בנט ושקד על הפצת סמסים והודעות קוליות המכוונות לציבור דוברי הרוסית. לפיהן ישראל ביתנו אינה עוברת את אחוז החסימה ולכן כדאי להצביע לימין החדש. במקביל, נשלחות הודעות טלפוניות על ידי אדם המתחזה בקולו ליבגני סובה, מספר 3 ברשימת ישראל ביתנו  ובו מסר דומה. ישראל ביתנו: “בנט ושקד בייאוש ובהיסטריה, משקרים וממציאים המצאות עלינו, זה לא יעזור להם”.

15:11 – הבחירות לכנסת: שיעור ההצבעה עומד נכון לשעה 14:00 על 35.8%, לעומת 36.6 בבחירות 2015.

14:51 –‘הפלג הירושלמי’ מכחישים ידיעות על תמיכם במשה פייגלין. “מול ניסיונות מחוצפים בעיקר מצד ‘זהות’ להפיץ מידע כוזב על מגמת הצבעה בפלג הירושלמי לטובת מפלגת זהות, אנו מבהירים: הציבור הנמנה על הפלג הירושלמי לא מצביע, לא יצביע ופוסל לחלוטין הצבעה למפלגת זהות ולמפלגת עוצמה יהודית”

14:45 –  כ-160 אלף נסיעות ברכבת בוצעו היום עד השעה 14:00. ברכבת צופים כ-250 אלף נסיעות עד סוף היום. עומסים נרשמים בתחנות ירושלים נבון, תחנות תל אביב ותחנת גן החיות התנכ”י. במהלך יום הבחירות, מתאפשרת נסיעה ברכבת ללא תשלום.

14:44 – הישראלים מגהצים: מנתוני שב״א עולה כי מאז השעה 10:00 מורגשת פעילות ערה בכרטיסי אשראי – למעלה מ-20% יותר בהשוואה לימי חול.

14:44 – בעקבות מכתב איומים שנשלח הבוקר לחבר הכנסת בצלאל סמוטריץ’ במשכן הכנסת, קצין האבטחה של הכנסת הורה לתגבר את האבטחה סביבו. לא מדובר בליווי צמוד, אולם שוטרים הגיעו הבוקר לביתו. עוד הוצבו מצלמות מסביב לביתו, כשהמשטרה עורכת פטרולים במקום ותגברה את האבטחה סביב הבית.

14:13 – חשד לניסיון הונאה במהלך הצבעה ב’סורוקה’: מנהל המחלקה הפנימית בבית החולים הבחין בכמה חסידי גור שעוברים במחלקה ומנסים לשכנע מטופלים להצביע ואף להשתמש בתעודת הזהות שלהם ולהצביע במקום. ‏הוא הזעיק את אנשי הביטחון ואלה הזמינו את המשטרה.  ‏נפתחה חקירה. כך דיווח אלמוג בוקר.

13:03 – אחוז ההצבעה נכון לשעה 12:00 – כ-24.8%. זאת לעומת 26.9% בבחירות של שנת 2015.

יו״ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין

13:01 – מציאת המצלמות הנסתרות בקלפיות: כמה פעילים עוכבו סמוך לקלפיות, תושאלו ושוחררו. על פי המשטרה, לא מדובר כרגע בחקירה פורמלית, אזהרה או מעצר. כך דווח בכאן.

12:51 – במוקד 100 של משטרת ישראל התקבל דיווח אודות מאבטח אזרחי אשר פלט כדור בעת שפרק את נשקו בשטח חולי במתחם קלפיות בחולון. אין נפגעים ואין נזק, שוטרים במקום בודקים את נסיבות האירוע.

12:44 – 58 קלפיות נפתחו בשעה 08:30 ב-28 בתי סוהר ברחבי הארץ. פוטנציאל המצביעים בקרב האסירים עומד על כ-8,000. בשירות בתי הסוהר ציינו כי סטטוס אחוזי הצבעה נכון לשעה 12:15 ברמה ארצית עומד על כ-50%. הקלפיות המוצבות בבתי הסוהר צפויות להסגר בשעה 20:00 ולאחר מכן תיאספנה על ידי ועדות הקלפי.

12:40 – עו”ד קובי מצא, נציג הליכוד במליאת ועדת הבחירות המרכזית, על המצלמות הנסתרות בקלפיות לרשת ב: “לא מדובר במצלמות נסתרות, אלא מצלמות גלויות בדגש על מגזר שבו יש חשש כבד לזיופים. המצלמות נועדו לשמור על טוהר הבחירות”.

12:25 – בעקבות מציאת המצלמות הנסתרות בקלפיות, השופט חנן מלצר יגיש בדקות הקרובות תלונה במשטרה. בחדשות כאן דווח כי בשלב זה נעצרו שני חשודים.

12:17 – בעקבות יריד קניות המתקיים בשעות אלו, חניוני מרכז הירידים, גני יהושע והיכל שלמה מלאים עד אפס מקום. כמו כן, כל הצירים המובילים לאזור חסומים לתנועה. במשטרת התנועה ביקשו מהנהגים להשתמש בדרכים חלופיות.

12:03 – מרצ בעתירה לועדת הבחירות נגד ש”ס: “פעילי שס מחלקים מחוץ לקלפיות בירושלים נרות נשמה עם תמונתו של הרב עובדיה יוסף – מדובר בתעמולה אסורה על פי חוק”.

צילום: דוברות מרצ

12:01 – כ-80 אלף מטיילים פוקדים בשעה זו את שמורות הטבע והגנים הלאומיים. ברשות הטבע והגנים נערכו ליום השבתון של הבחירות עם שלל פעילויות לכל המשפחה.

11:52 – ראש הממשלה נתניהו הצביע בקלפי בירושלים: “יש לנו הרבה מה לעשות אבל לצורך כך צריך שכל מי שקנה את הבלוף של התקשורת שייצא להצביע”. נתניהו נשאל על הצבת המצלמות בקלפיות במגזר הערבי וענה: “צריכות להיות מצלמות בכל מקום כדי להבטיח הצבעה כשרה”.

11:50 – פעילי ישראל ביתנו מדווחים כי אין פתקי הצבעה עם האות ל’ של המפלגה, בקלפיות רבות ברחבי הארץ: נתניה, בת ים, לוד, נתיבות, חדרה ואור עקיבא. במפלגה הגישו תלונה לוועדת הבחירות.

11:50 – יו”ר האיחוד הלאומי הצביע בקדומים ותקף את כחול לבן: “גנץ, תתבייש. למות בשדה הקרב הציונות הדתית יכולה אבל לא להחזיק בתיקי החינוך והמשפטים?”

11:30 – לפנות בוקר בסניף של תנועת בל”ד בעראבה התקבל דיווח על סימני ירי במקום. נסיבות המקרה בבדיקה של המשטרה.

11:30 – בנצרת יו”ר קלפי נתפס כשהוא מנסה לגנוב מעטפות הצבעה ועוכב לחקירה במשטרה.

11:30 – בעקבות מספר מקרים של חשד לאי סדרים בתוך קלפיות באזור הצפון, המשטרה פועלת במוקדים אלו בתיאום מול וועדת הבחירות בכדי לשמור על הסדר הציבורי ולמנוע פגיעה בטוהר הבחירות וחשאיות ההצבעה.

11:30 – בכפר מזרעה, אדם שהתחזה ליו”ר ועדת הקלפי והחזיק ברשותו תעודת יו״ר מזויפת עוכב לחקירה במשטרה.

11:30 – בהרצליה התעורר חשד לזיוף באחת הקלפיות, כשאדם הגיע להצביע ומצא שכבר הצביעו בשמו. הוא הופנה להגשת תלונה במשטרה.

11:20 – הקלטה ראשונה דלפה לרשת: עמיר פרץ ועופר שלח מדברים על דיל שסגרו עם ערבים. שמעון ריקלין מפרסם הקלטה על דיל שנסגר עם ערבים לגבי כחול לבן ומפלגת העבודה:

11:19 – רשימת חד”ש-תע”ל הגישה תלונה לוועדת הבחירות בבקשה להוציא באופן מיידי את המצלמות שהותקנו בקלפיות בישובים הערביים: “הימין הקיצוני מבין היטב את הכוח שלנו בהפלת השלטון וחוצה כל גבול בניסיון להתערב ולמנוע מהאזרחים הערבים להצביע. אבל גם אנחנו מבינים את כוחנו”.

11:00 – אחוז ההצבעה עד השעה 10: 12.9%. נמוך מעט מבחירות 2015. אז הנתון היה 13.7% בשעה זו.

10:54 – הליכוד מינה כ-1300 איש עם מצלמות נסתרות כדי לפקח על זיופים בקלפיות שבהן יש חשש לזיופים, ובפרט במגזר הערבי. הושקע כסף רב במעגלי האבטחה עבור הפקחים. מנכ”לית ועדת הבחירות המרכזית: “אסור לחברי ועדות קלפי לצלם את הליך הבחירה, אלא רק באירועים חריגים לצורך תיעודם”.

10:40 – השרה מירי רגב קראה לבוחרים לצאת להצביע לליכוד: “שלטון הימין בסכנה, אנחנו כרגע מפסידים בסקרים. יש הרבה מאוד מצביעי ימין שחושבים שהבחירות בכיס שלנו. אם המפלגות יהיו 5 או 7 מנדטים, אלה ‘שומנים עודפים’ אנחנו צריכים את ה’שומנים’ האלה”.

10:31 – ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח הבוקר הודעה לתומכי הליכוד: “אני קורא לכם: לכו להצביע. אם תישארו בבית, נפסיד. לפיד יהיה ראש הממשלה ותקום ממשלת שמאל עם העבודה ומרצ. אבל אם תבואו להצביע – ננצח ונמנע הקמת ממשלת שמאל. לכל מי שמתכוון להישאר בבית או מתלבט – הצביעו מחל”.

10:30 – מטה הארגון של תנועת הליכוד: ב-26 קלפיות בפתח תקווה נעלמו כל פתקי ההצבעה של המפלגה.

זנדברג בוחרת. צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

10:30 – ‏יו”ר ‎מרצ תמר זנדברג הצביעה בתל אביב והביעה חשש מתוצאות הבחירות: “אני קצת מודאגת, אנחנו נמצאים במקום מסוכן. אם מרצ נופלת הגוש נופל. צריך לבדוק שאין זליגות ונסיגות החוצה. אם חס וחלילה קורה משהו, ביבי נתניהו מנצח”.

10:18 – יו”ר האופוזיציה לשעבר יצחק הרצוג הצביע וכתב בחשבון הטוויטר שלו: “הפעם מצביעים בלי גדודי צלמים. הפעם תורם של אחרים. אל תגידו יום יבוא, הביאו את היום. יום בחירות מוצלח ישראל”.

10:18 – “ח״כ מוטי יוגב מפיץ פייק נגד השרים בנט ושקד”. כך טוענים בימין החדש. תלונה הוגשה לוועדת הבחירות.

10:17 – משה גפני הגיע למעונו של הגאון רבי מאיר מאזוז, לקבל את ברכת הדרך, יחד עם רבי שמואל קרליץ בנו של הגאון רבי נסים קרליץ – מי שהיה גורם מרכזי בדרך לאחדות בין הסיעות. ראש הישיבה בירך אותו שתהיה הצלחה גדולה. גפני התחייב כי בכנסת הקרובה יהיה שליח נאמן לרב, ויפעל עבור הערכים והציבור הספרדי באחדות בכל נושא ועניין.

09:56 – יו”ר יחד אלי ישי: “משכתי את ההתמודדות ברשימת יחד, אך בשל כשל טכני עדיין יש במספר קלפיות את פתקי אותיות הרשימה. שופט ועדת הבחירות הורה להסירם. אם בכל זאת נתקלתם באותיות רשימת ‘יחד’, נא להודיע למזכיר ועדת הקלפי שיסירם”.

09:55 – מרצ עתרה לוועדת הבחירות נגד ש”ס בטענה כי פעילי המפלגה מחלקים נרות נשמה עם תמונת הרב עובדיה יוסף בניגוד לחוק.

09:50 – שלט של ראש הממשלה הושחת בכניסה לרמת ישי שבצפון על ידי אלמונים. המשטרה פתחה בחקירה.

09:48 – חבר ועדת הבחירות בטמרה פירסם בפייסבוק, כי ברשותו של חבר אחר בוועדה מטעם הליכוד נמצאה מצלמה נסתרת שנועדה לתעד את המתרחש בקלפי. תלונה הוגשה לוועדת הבחירות המרכזי.

09:40 – חסידי חב”ד, שאינם מעורבים בשום מפלגה פוליטית, מנצלים את יום הבחירות כדי להניח תפילין למיליוני הבאים אל הקלפיות. זה המנשר שהוציאו:

09:40 – נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין הצביע בירושלים ואמר לעיתונאים כי הוא מקווה שבפעם הבאה יבוא להצביע עם רעייתו נחמה, המאושפזת בימים אלה בבית החולים בלינסון, לאחר השתלת ריאה. “חמישים שנה שאנו מצביעים יחד. מלא תקווה שגם בפעם הבאה אצביע יחד איתה”, אמר בקול חנוק.

09:34 – יו”ר ועדת הבחירות השופט חנן מלצר שב ומדגיש את איסור שידור תעמולה ביום הבחירות: “אני מתכוון להפעיל כל סנקציה שברשותי, לרבות האפשרות להורות על העמדה לדין”.

09:34 – שר החינוך ויו״ר הימין החדש, נפתלי בנט, הגיע להצביע במשכן לאומנויות ומוסיקה ברעננה, מלווה ברעייתו גילת. עם הגיעו לקלפי, אמר בנט: “היום הוא יום הבוחר. אני רוצה לבקש מכולם להצביע נ׳ לימין החדש. אנחנו אנשים טובים שעושים טוב לעם ישראל ומאמינים בעם ישראל. אל תאמינו לגוועאלדים מכל הכיוונים, הכל בסדר”.

09:24 – אחמד טיבי: קלפיות רבות ביישובים ערביים עם פתקים בעברית בלבד ללא פתקים בערבית בניגוד לחוק. נציגי ליכוד מסתובבים בין הקלפיות עם מצלמות נסתרות בניגוד לחוק.

08:59 –יו”ר מפלגת כחול לבן, בני גנץ, יסע הבוקר לבית הקברות בכפר אחים ויעלה לקבר הוריו הטמונים במקום.

08:50 – יו”ר הימין החדש שרת המשפטים איילת שקד הצביעה בקלפי בבית קמחי בתל אביב. שקד הגיעה להצבעה עם בעלה אופיר ובנם אורי. “נתניהו יהיה ראש הממשלה בכל מקרה. השאלה אם יקים ממשלת שמאל עם גנץ או ממשלת ימין אמיתית עם שקד ובנט. מי שרוצה ימין חייב להצביע רק נ הימין החדש”.

08:31 – פעילי ישראל ביתנו גילו הבוקר כי במספר קלפיות באשדוד ובצפת נעלמו פתקי ל של המפלגה. רק לאחר פנייתם הובאו פתקים וצורפו לקלפי.

08:31 – מנכ”לית ועדת הבחירות אורלי עדס: “עשרות קלפיות לא נפתחו בגלל שחברי ועדות קלפי לא הגיעו”.

08:24 – שר האוצר ויו”ר כולנו הצביע הבוקר בקלפי בבית הספר היסודי הריאלי בחיפה. בכניסה לקלפי אמר השר כחלון: “לכו להצביע, תשפיעו. ארבע שנים תוכלו להנות מההצבעה שלכם. כולנו תשחזר את ההישג מהבחירות הקודמות, אין ספק בכלל. אני מרגיש את האווירה. בשבוע האחרון יש סחף ואנשים חוזרים לכולנו. הם מבינים מי עבד עבורם ומי עבד עבור עצמו”.

צילום: דוברות שס

07:57 יו”ר ש”ס אריה דרעי הצביע הבוקר בקלפי בשכונתו. “לכל מצביעי ש”ס בכל הארץ – צאו להצביע. חייבים ש”ס חזקה כדי לשמור על הציביון היהודי במדינה, על השבת, המסורת והנשמה היהודית. חייבים ש״ס חזקה כדי שנמשיך להיות פה לשכבות המוחלשות שרק אנו דואגים להם”.

07:45 – יו”ר ש”ס, השר אריה, דרעי הגיע הבוקר לקברו של הגר”ע יוסף זצ”ל. בסיום התפילה על קברו אמר דרעי: ”כשם שבחייך זכינו לקדש שם שמיים, כך נזכה היום למלא את שליחותך ולקדש שם שמיים ולהחזיר עטרה ליושנה”.

07:42 – דיווחים על עיכובים בפתיחת הקלפיות ברחבי הארץ. הקלפי בה היה אמור להצביע השר כחלון בבית הספר הריאלי בחיפה עוד לא נפתחה, כמו גם הקלפי שבה אמור להצביע בני גנץ בראש העין – בה נצפו תורים ארוכים.

07:40 – יו”ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, התראיין ברשת ב’ לרגל יום הבחירות. “מערכת הבחירות הזאת הייתה בהחלט סוערת. הייתה פעילות גדולה ברשתות החברתיות וחלק מהאמוציות הועלו לשם והיו תופעות שהייתי מעדיף שלא תהינה קיימות, אבל בעבר חלק מהאמוציות הועלו לאלימות פיזית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    געוואלד
    09/04/2019 20:25
    געוואלד
  1. האיות הנכון הוא געוואלד.
    ע משמשת כצירי.