6,339,729 יוצאים היום אל הקלפיות: מה אחוז החסימה וכמה זה מנדט?

בשעה 07:00 בבוקר נפתחו 10,400 קלפיות ברחבי הארץ, ומיליוני אזרחי ישראל יצביעו עבור הרשימה המועדפת עליהם • מתי הקלפיות נפתחות בכל מקום? מתי נסגרות? כמה היה ה'מודד למנדט' בבחירות לכנסת ה־20? ואיך יזרמו התוצאות למרכז השליטה של ועדת הבחירות המרכזית?
אריה ריבקינד
ד' ניסן התשע"ט / 09.04.2019 01:06

ישראל הולכת לקלפי: 6,339,729 אזרחי ישראל יוכלו לממש החל מהבוקר (שלישי) את זכותם הדמוקרטים ולהצביע בבחירות לכנסת ה-21.

בשעה 07:00 בבוקר ייפתחו כ-10,000 קלפיות ברחבי הארץ שיישארו פתוחות ברצף עד השעה 22:00 בלילה, אז יפורסמו מדגמי הטלוויזיה שינסו לנבא מי ירכיב את הממשלה הבאה.

תוצאות האמת יפורסמו ביום רביעי בבוקר.

ביישובים עד 350 תושבים הקלפיות ייפתחו בשעה 08:00 וייסגרו בשעה 20:00. כך גם בבתי החולים ובבתי הסוהר והמעצר.

הזכות לבחור נתונה לכל אזרח ישראלי שביום הבחירות לכנסת הוא בן שמונה-עשרה שנים ומעלה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה יצביעו בשעה 10:30 בקלפי בביה”ס ‘פולה בן גוריון’ בירושלים. יו”ר מפלגת ‘כחול לבן’ בני גנץ יצביע בשעה 08:00 יחד עם רעייתו רויטל בבית הספר נופים בראש העין.

יום הבחירות הוא יום שבתון, אולם שירותי תחבורה ציבורית ושירותים ציבוריים אחרים אותם קבעה ועדת הבחירות המרכזית – מסעדות, מפעלי מים וחשמל, בתי חולים, כוחות הצלה ועוד – פועלים כסדרם.

התחבורה הציבורית הבין-עירונית פועלת חינם החל מהשעה 20:00 אמש.

אחוז ההצבעה ואחוז החסימה

בקומה הראשונה של משכן הכנסת הוקם מרכז שליטה, שיפקח על התנהלות הבחירות בכל רחבי הארץ ואליו יועברו דיווחים טלפוניים על תקלות בתהליך ההצבעה, כגון איחורים, אי־סדרים, אלימות בקלפיות ובסביבתן ועוד.

בכל שעתיים יימסרו למרכז השליטה פרטים על ממדי ההצבעה בכל רחבי הארץ, ולאחר נעילת הקלפיות תחל בכנסת ספירת הקולות.

אחוז החסימה עומד כיום על 3.25% מכלל הקולות הכשרים, שהם כ־140 אלף קולות. לפיכך, רק מפלגות שיקבלו יותר מ־3.25% מהקולות ייכנסו לכנסת ויזכו לייצוג של ארבעה ח”כים או יותר.

בבחירות לכנסת ה־20 ה’מודד למנדט’ עמד על כ־35 אלף קולות, חישוב הנעשה על ידי חלוקת מספר הקולות הכשרים של המפלגות שמשתתפות ל־120 ח”כים.

מעטפות כפולות וקולות החיילים

מצביעים בשיטה זו בעלי זכות הצבעה שאינם יכולים להצביע בקלפי שבאזור מגוריהם, בעיקר חיילים בשירות סדיר ובמילואים וכן חולים בבתי החולים, אסירים ועצורים בבתי הכלא, מוגבלים שרשאים להצביע בקלפיות נודדות ונציגים רשמיים של ישראל בחו”ל.

ההצבעה שלהם מתבצעת במעטפה כפולה, כדי להבטיח שלא תהיה כפילות והם יצביעו פעמיים.

החיילים המשרתים במקומות מרוחקים כבר הצביעו ביומיים האחרונים, כאשר שלוש הקלפיות הראשונות נפתחו במוצ”ש בשעה 22:01.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות