שבוע לבחירות: יחסי שס ויהדות התורה עלו על שרטון? “הם נואשים”

האם יהדות התורה וש"ס לקראת עימות? התכנית של דגל התורה לקיים מסע בחירות עם הגר"ח קנייבסקי בבאר שבע וטבריה מכעיסה את השסניקים • דרעי: "שכל אחד יעבוד הכי חזק בזירה שלו" • מרגי: "מה ביהדות התורה יודעים שאיננו יודעים?" • עורך פשקאוויל: "אתם מקוששים קולות של כל מי שאפשר ובוכים?"
אריה ריבקינד
כ"ו אדר ב' התשע"ט / 02.04.2019 20:32

כאילו לא היה מספיק ההסכם של יהדות התורה עם מפלגת ‘יחד’ של אלי ישי, שהרתיח את אריה דרעי – וכעת מנסה המפלגה האחות גם לנגוס בקולותיו.

לקראת יום הבחירות מתכננים ב’דגל התורה’ לצאת עם הגר”ח קנייבסקי למסע בחירות, בין היתר לערים באר שבע וטבריה, בהן קיים ציבור מסורתי גדול המזוהה עם ש”ס.

המהלך עורר זעם רב בש”ס.

היום, בשיחה עם השדרן מנחם טוקר ברדיו ‘קול חי’, אמר יו”ר ש”ס: “אני רוצה להגדיל את כל הכוח החרדי בכנסת, לכן לא רציתי בשום מצב שתהיה מתיחות או מריבה בין יהדות התורה לש”ס”.

דרעי תקף את ‘דגל’, עמה צעד בבחירות המוניצפליות יד-ביד: “במקום ללכת לבאר שבע וטבריה – שכל אחד יעבוד הכי חזק בזירה שלו”.

גם יו”ר ועדת החינוך, ח”כ יעקב מרגי תקף: “מה ביהדות התורה יודעים שאיננו יודעים? שחלק גדול מהאדמו”רים והחסידים לא מצביע בבחירות האלה; שהחרדים העובדים מאסו בהם והם מחפשים בית; שעולם הישיבות יודע ממזמן ששס היא הכתובת לבני התורה. אם זה לא כך אז למה הם נואשים ומחפשים לקושש קולות במגרשה של תנועת שס?”

איש היח”צ אברהם רוזינשטיין הגיב למרגי: “אתה אדם שאני מאוד מעריך ואני מאמין שזו רק פליטת מקלדת. כחרדי עובד ובוגר עולם הישיבות ‘לא מאסתי’ אף פעם ביהדות התורה. בבחירות פונים לכל הקהלים. נקודה. מי שלא מבין את זה, לא במשחק”.

מוטי רובינשטיין, עורך ‘פאשקוויל’ הגיב: “מצחיק שח”כ מש”ס כותב על יהדות התורה ‘הם נואשים’. אולי תפרסמו מהם גבולות המגרש של תנועת ש”ס מול הגבולות של הליכוד? אתם מקוששים קולות של כל מי שאפשר ובוכים שמקוששים את הקולות שלכם?”

מוטי, מה מרגי לא אמר נכון?

רובינשטיין: “לא כתבתי שלא טען נכון. הטרמינולוגיה שלו לא נכונה. בוא נגיד שאם יש מי שנואש, זה שס ולא יהדות התורה. ובנושא המגרש הביתי, לדעתי טענתו מגוחכת. אסור ליהדות התורה לבקש מאנשים שיצביעו עבורה? גבולות המגרש מטושטשים מאוד אם בכלל קיימים”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות