למה עליזה בלוך ביקשה להעביר חרדים שזכו בדירה לשכונה אחרת

עליזה בלוך ביקשה מכחלון להעביר חרדים שזכו ב'מחיר למשתכן' לשכונה אחרת: "ברור שכל אדם יכול לבחור איפה לגור - אבל חובתי המוסרית להגיד מה יהיה צביון השכונה, שלא יבואו בתלונות" • "חילונים שזכו בדירות בשכונה החרדית, והתכוונו להשתמש בה כדירה להשקעה - זה לגיטימי"
חרדים 10
כ"ו אדר ב' התשע"ט / 02.04.2019 10:55

ראש עיריית בית שמש, עליזה בלוך, התראיינה היום (שלישי) לאסף ליברמן וקלמן ליבסקינד בתוכנית ‘קלמן ליברמן’ בכאן רשת ב וסיפרה מדוע ביקשה משר האוצר משה כחלון לבדוק אפשרות של העברת חרדים שזכו בדירה בפרויקט מחיר למשתכן לשכונה אחרת בעיר.

“חובתי המוסרית להגיד לתושבים מה יהיה צביון השכונה שהם יגרו בה – שכונת נווה שמיר לא מתאימה לחרדים”, אמרה.

בלוך הסבירה מדוע שכונת נווה שמיר לא מתאימה לטעמה לחרדים: “שכונת נווה שמיר מיועדת לציבור הכללי – ויהיו בה פחות בתי כנסת ויותר מרכזי נופש. כרגע זאת שכונה שמיועדת גם לאנשי קבע. ברור שכל אדם יכול לבחור איפה הוא רוצה לגור – אבל חובתי המוסרית להגיד מה יהיה צביון השכונה כדי שתושבים לא יבואו בתלונות”.

בלוך הדגישה: “אין תושב לא רצוי בעיר, ואין תושב שמישהו יגיד לו איפה לגור”.

לדבריה, “היום העיר בתנופת בנייה מאוד גדולה, וזה מרגש מאוד לראות כל כך הרבה אנשים שרוצים לגור פה. כרגע מוקמות שתי שכונות מודרניות, איכותיות מאוד, חדשות בעיר. יש שכונה אחרת שהוגרלה במחיר למשתכן, רמת בית שמש ד’, שהיא שכונה עם צביון חרדי. זה אומר שיהיה בה יותר בתי כנסת, יותר מקוואות, יותר תלמודי תורה”.

על הגרלות מחיר למשתכן אמרה: “יש תושבים חילונים שזכו בדירות בשכונה ד’, השכונה החרדית, והתכוונו להשתמש בה כדירה להשקעה – זה לגיטימי וזה בסדר גמור. עכשיו יש המון אנשים שרוצים לבוא לגור בבית שמש וזה גם כן בסדר. אולם, חובתי המוסרית להגיד לתושבים מה יהיה צביון השכונה כדי שאף אחד אחר כך לא יגיד ‘רגע אבל הבטיחו לי ככה וככה’ – ולכן פניתי למשרד האוצר, כדי לאפשר לתושבים לגור בשכונה שמתאימה להם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות