גנץ: אגיד לביבי “בלי סמוטריץ” • על לפיד ובוגי: “באף אחד אני לא בטוח”

בקלטות שפורסמו בחדשות 13 נשמע בני גנץ כשהוא לא פוסל ישיבה כשר בממשלת נתניה:. ''ממשלת אחדות. נוציא איזשהו סידור" • על חבריו להנהגה: "באף אחד מהשלושה אני לא בטוח. אני לא בטוח באף אחד"
חרדים 10
כ"ה אדר ב' התשע"ט / 31.03.2019 21:07

יו”ר כחול לבן מובך שוב: הקלטות של בני גנץ מפורומים סגורים שפורסמו הערב (ראשון) בחדשות 13, מלמדות שיו”ר כחול לבן לא פוסל ישיבת כשר בממשלת נתניהו, לאחר הבחירות לכנסת.

“נגיד שהוא (נתניהו) ינצח את הבחירות, שבוע אחרי זה טראמפ שם תכנית ועם ישראל מסתכל על בני גנץ ואומר: ‘בוא נאתרג את הנתניהו הזה’, כי אחרת סמוטריץ’ יהרוג לנו את האופציה האחרונה לעשות משהו.

”אז כשאני אגיע לרגע הזה, אני צריך לראות. ואז אני אגיד לנתניהו: ‘סליחה, זה בלי סמוטריץ’, זה בלי זה, זה בלי זה, זה כחול לבן-ליכוד, בוא נדבר. ממשלת אחדות בין כחול לבן לבין ליכוד. אתה, מהיום שמתחיל המשפט שלך, נכנס לנבצרות של חודשיים עד שהמשפט שלך נגמר’, לא יודע בדיוק מה, נוציא איזשהו סידור”.

בהקלטות נשמע גנץ משתלח בנתניהו וטוען כי ראש הממשלה מכר את המדינה תמורת כסף: “צוללות שאף אחד לא צריך אותן. (נתניהו) אישר למצרים צוללות שאף אחד לא צריך אותן. הדוד שלו מוכר פלדה והוא מקבל מזה עמלות, הוא מעלה את המחיר. הוא ימכור את הביטחון שלנו … על מה אנחנו מדברים? על מה אנחנו מדברים? פשוט מכר את המדינה”.

בהקלטה נוספת, גנץ מתייחס למי שהחליף בלשכת הרמטכ”ל, והפך מספר ארבע ברשימתו, גבי אשכנזי: “ראינו את הכתבה (-הריאיון שהעניק אשכנזי לעיתונאית דנה ויס) ביחד אצלו בבית, כל הארבעה. הוא היה נורא לחוץ לפני שזה שודר. הוא הזיע, מסכן. ממש הזיע. הוא היה הרבה יותר רגוע אחר כך, כי פרגנו לו”.

בריאיון שהעניק אשכנזי לחדשות 12 הוא נמנע מלענות על השאלה מי מבין ארבעת המועמדים המובילים ברשימת כחול לבן ראוי ביותר לכהן כראש הממשלה. בני גנץ לא אהב את זה.

“מה שיש לי להגיד לו – אני אגיד לו בארבע עיניים”, אמר גנץ בהקלטה. “אני חושב שהוא לא היה בסדר, הוא היה צריך להגיד: ‘בני יהיה ראש ממשלה מצוין. הוא בתוך הסיפור הזה. כבר שנה וחצי הוא נערך לסיפור הזה. אני הצטרפתי אליו לאחרונה, אני אחריו. הוא יותר מתאים ממני בשלב הזה להיות ראש ממשלה ואחר כך נראה'”.

מהקלטות עולה שבני גנץ כבר למד כמה דברים על העולם הפוליטי.

אחרי הביקורת על אשכנזי, זה מה שיש לבני גנץ לומר על שותפיו הנוספים – יאיר לפיד ומשה יעלון: ”באף אחד אני לא בטוח. באף אחד מהשלושה (-לפיד, יעלון ואשכנזי) אני לא בטוח. אני לא בטוח באף אחד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות