בהלוויה הוכרזו הממשיכים של “הרב לנדא”: בנו והגר”ש רוזנבלט

אחדות חסידית-ליטאית בבני ברק: בהלוויה הוכתרו בנו של הגרמי"ל לנדא זצ"ל - רבי חיים יצחק אייזיק, ורבי שבח צבי רוזנבלט, ממקורבי הגר"ח קניבסקי לרבני העיר: "כל ענייני הדת והכשרות בעיר יתנהלו על ידי הרבנים הגאונים" • בנו הגרחי"א יהיה ה'ממשיך' במערכת הכשרות 'הרב לנדא'
יוסף גרינבוים
כ"ד אדר ב' התשע"ט / 31.03.2019 11:40

‘הממשיכים’ של הגרמי”ל לנדא זצ”ל: במהלך ההלוויה של רבה של בני ברק הוכרז רשמית, על דעת רבני העיר ומועצות גדולי התורה הליטאית והחסידית, על מינוי שני רבנים לעיר בני ברק – אחד חסידי ואחד ליטאי.

במסגרת האחדות, כרב החסידי יכהן הגאון רבי חיים יצחק אייזיק לנדא, בנו של הגרמי”ל זצ”ל, שינהל את ענייני הכשרות והדת בעיר התורה וחסידות, יחד עם הגאון רבי שבח צבי רוזנבלט, ממקורבי הגר”ח קנייבסקי, תוך שיתוף פעולה מלא.

ההסדר הושג בתיווכו של ראש העיר בני ברק ומזכיר מועצת גדולי התורה אברהם רובינשטיין, שמאז אמש פעל בהוראת הגר”ח קנייבסקי והגרי”ג אדלשטיין למנות את הרבנים, תוך שיתוף פעולה מלא עם החסידים – ובראשם האדמו”ר מגור.

ראש עיריית בניברק אברהם רובינשטיין הכריז במסע ההלוויה: “על דעת גדולי התורה, אדמו”רים, ראשי הישיבות ורבני העיר, הוחלט כי כל ענייני הדת והכשרות בעיר יתנהלו על ידי הרבנים הגאונים בנו וממלא-מקומו על פי בקשתו הרב חיים יצחק אייזיק לנדא שליט”א והרב שבח צבי רוזנבלט שליט”א בשיתוף פעולה מלא. והאמת והשלום אהבו”.

הגאון רבי שבח צבי רוזנבלט מכהן כראש רשת בתי הוראה בבני ברק, אלעד ומודיעין עילית. הוא מכהן גם כרב קהילות בבני ברק, במודיעין עילית ובאחסימך, וחבר בד”ץ שארית ישראל.

הוא תלמידו של הגר”נ קרליץ ומקורבו של הגר”ח קנייבסקי.

הגאון רבי שבח רוזנבלט, משמאל. צילום: ויקיפדיה

בראש מערכת הכשרות ‘הרב לנדא’ יעמוד הגאון רבי חיים יצחק אייזיק לנדא, לאחר שאביו הגרמי”ל זצ”ל הביע את רצונו כבר בחייו, כאשר מינה לפני כשנתיים את בנו כמנהל מערכת הכשרות בפועל.

לפי דיווח של ‘מוֹקֵד חַבַּ”ד’,  בהתאם לצוואת הגאב”ד בני ברק זצ”ל ולסיכומים עם הגורמים השונים בחצרות החסידים והליטאים, בנו הגאון רבי חיים יצחק אייזיק לנדא יוכרז רשמית כממשיך דרכו של אביו במערכת הכשרות ‘הרב לנדא’, הכוללת גם את המקוואות ומחלקת רישום נישואין.

החתן, הגאון רבי יוסף יצחק בלינוב, רב חסידי חב”ד בבני ברק ורב מרכז העיר, ימשיך בתפקידו כאחראי על העירוב וכן יעמוד בראש הכולל ‘פעמי יעקב’ ובראש ‘לשכת ההלכה למעשה’.

יצוין, כי מודעה מטעם הגרמי”ל לנדא זצ”ל על הכשרות במאפיות המצות לפסח פורסמה היום ביומונים החרדיים, בחתימת בנו, “בשם ובשליחות” אביו אב”ד בני ברק שמינה אותו לממשיך דרכו.

המודעה הוזמנה כבר ביום שישי.

החתן, הגרי”י בלינוב. צילום: באדיבות col

הגאון רבי חיים יצחק אייזיק לנדא, תושב העיר צפת, שם כיהן  כר”מ בשיעור ג’ בישיבת חב”ד, היה יד ימינו והמוציא לפועל בכל נושא הכשרות של אביו בשנים האחרונות, במערכת הכשרות שהקים הסבא, הגר”י לנדא זצ”ל.

הבן הצטרף לאביו בצורה רשמית לסיורים במשחטות, וכן ערך עמו סיורים במפעלים שונים להם מעניקה מערכת הכשרות – הכשר.

גיסו, הגאון רבי יוסף יצחק בלינוב, יליד צרפת, רבה של מרכז בני ברק ואחראי העירובין מטעם חמיו הגרמי”ל לנדא זצ”ל – ימשיך, כאמור, בתפקידיו אלה.

אחיו של הגרמי”ל זצ”ל, הגאון רבי אלי לנדא, ימשיך בתפקידו כראש  ישיבת תומכי תמימים בכפר חב”ד, ויהיה אחראי על שנת השמיטה בכשרות ‘הרב לנדא’.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הגה"ח הרב חי"א לנדא
    31/03/2019 12:59
    שלוימי
  1. משמש כר”מ בנגלה, לשיעוריו הנפלאים יצא שם למרחוק ומאות תלמידי ישיבות חב”ד באים במשך שנים לקבל ממנו דרך לימוד בנגלה לצד השפעתו האדירה בדרכי עבודת ה’ והתקשרות לרבי