נשיא ברזיל נחת: ‘אני אוהב ישראל’ • נתניהו: אנו עושים היסטוריה יחד

הנשיא הברזילאי ז'איר בולסונארו התקבל בטקס ממלכתי בנמל התעופה בן גוריון: "אנחנו רוצים להיות כמוכם, כמו שכתוב בתנ״ך" • נתניהו: "פתחנו עידן חדש ביחסים. הישראלים אוהבים את ברזיל" • כחול לבן הגישה עתירה
אריה ריבקינד
כ"ד אדר ב' התשע"ט / 31.03.2019 10:48

ראש הממשלה נתניהו ושרי הממשלה קיבלו הבוקר (ראשון) בטקס ממלכתי בנמל התעופה בן גוריון את נשיא ברזיל, ז’איר בולסנארו, ואת פמלייתו.

במהלך קבלת הפנים נאמו שני האישים.

ראש הממשלה נתניהו פתח ואמר לנשיא הברזילאי: “התרשמתי מהאמונה העמוקה שלך ושל משפחתך במורשת המשותפת שלנו. התרשמתי מהמסירות שלכם לעם הברזילאי, התרשמתי מהרצון העז שלכם לחזק את הקשר בין ישראל לבין ברזיל.

“ידידי הנשיא, אנחנו עושים היסטוריה יחד. פתחנו עידן חדש ביחסים. הישראלים אוהבים את ברזיל, את התרבות התוססת ומעל לכל את החום של העם הברזילאי”.

נתניהו התייחס גם למצב הביטחוני ואמר: “אדוני הנשיא, אתה מגיע לישראל בתקופה מתוחה ולכן הנחיתי להשיר את כוחות צה”ל בפריסה מלאה סביב רצועת עזה. זה כולל טנקים, אטילריה, כוחות יבשה וכוחות אויר. אנחנו ערוכים לכל תרחיש ואם נידרש לכך – גם למערכה רחבה. נעשה מה שצריך למען ביטחון ישראל”.

נשיא ברזיל, שנאם בפורטוגזית, השפה המדוברת בברזיל, פתח את נאומו בארבע מילים בשפה העברית: “אני אוהב את ישראל”.

צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

הוא הוסיף: “אני מתרגש להיות פה. אנחנו רוצים להיות כמוכם, כמו שכתוב בתנ”ך. הידידות בין שני העמים היא היסטורית, צריך לנצל את הפוטנציאל של היחסים בינינו”.

בתוך כך, רשימת כחול לבן לכנסת הגישה עתירה לוועדת הבחירות המרכזית בראשות השופט חנן מלצר נגד אירוע החתימה על הסכמים בילטרליים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ברזיל ז’איר בולסונארו.

כחול לבן הגישה את העתירה בטענה כי קיום אירוע חתימה על הסכמים בילטרליים בבית ראש הממשלה מהווה שימוש בנכסי ציבור לצרכי תעמולה וכי דבר זה אסור על פי חוק.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות