שרים בליכוד: גנץ יכול להיות שר ביטחון אצלנו • נתניהו: הוא לא יהיה

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן. "גנץ לא פסול מלהיות שר הביטחון, אבל הוא לא כשיר להיות ראש ממשלה. הוא לא עומד בלחצים ומדבר שטויות בכל הקמפיין" • נתניהו: "מי שקורס תחת לחץ של קמפיין בחירות - לא יהיה שר ביטחון בממשלתי"
חרדים 10
כ"ד אדר ב' התשע"ט / 31.03.2019 00:03

השר יובל שטייניץ השתתף באירוע ‘שבתרבות’ בעיר פתח תקווה והתייחס לאפשרות שיו״ר כחול לבן בני גנץ, יתמנה לשר הביטחון בממשלת נתניהו הבאה.

על פי הדיווח בחדשות 13, שטייניץ אמר: “הליכוד, אני מעריך, ינצח בבחירות. ייתכן שבני גנץ יבוא ויבקש להיות שר הביטחון בממשלת נתניהו ואנחנו נשקול את כל האופציות”.

גם השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, לא פוסל את האפשרות שיו”ר כחול לבן ימונה לשר הבטחון בממשלה בראשות הליכוד.

בריאיון בתוכנית ‘המגזין’ בחדשות 13, אמר ארדן: “מי שיקבל את קווי היסוד של ממשלת הימין – לא פסול לשבת איתנו. לגנץ יש את הזכויות שלו בתחום הביטחוני, הוא לא כשיר להיות ראש ממשלה, אבל הוא לא פסול מלהיות שר הביטחון”.

לדברי ארדן, “כוונת ראש הממשלה היא קודם כל לפנות לגוש הימין ולהקים קואליציה שדומה לזו שיש לנו היום. אחרי שיהיה את זה – מי שיקבל את קווי היסוד של ממשלת הימין, כל מפלגה, כולל כחול לבן – לא פסולה לשבת איתנו בתנאים שלנו ובתפקידים שיהיו”.

השר התייחס לאמירות שנשמעו בקרב חברי מפלגתו ביחס לגנץ, ואמר: “לא שמעתי אף אחד בליכוד אומר על גנץ שהוא לא נורמלי. לגנץ יש את הזכויות שלו בתחום הביטחוני והוא לא פסול מלהיות שר ביטחון, אבל הוא לא כשיר להיות ראש ממשלה. הוא לא עומד בלחצים ומדבר שטויות בכל הקמפיין”.

בעקבות דבריהם של שטייניץ וארדן, נתניהו הבטיח ששר הביטחון הבא לא יהיה בני גנץ.

”בני גנץ שתומך בהסכם הגרעין המסוכן עם איראן, שתומך בעקירת 90 אלף מתיישבים, שהתנגד לבניית הגדר שהקמתי בגבול מצרים ובלמה כליל את ההסתננות לישראל, שתופר עלילות דם נגדי ושקורס תחת לחץ של קמפיין בחירות – לא יהיה שר ביטחון בממשלתי”, אמר ראש הממשלה.

”מי שרוצה קואליציית שמאל – מצביע ללפיד וגנץ. מי שרוצה קואליציית ימין חייב להצביע רק לליכוד בראשות נתניהו”, הוסיף.

גנץ הגיב על הדברים: “נתניהו לא יהיה שר האוצר בממשלתי. הוא יפסיד בבחירות וילך להתייצב בפני שלושת כתבי האישום שלו ובפני החקירה שהפרקליטות פותחת בפרשת הצוללות תמורת עמלות.

“בסוף השבוע הזה נתניהו הבין שהוא הפסיד את הבחירות. אזרחי ישראל מאסו בשנאת האחים שהוא זורע בעם. הליכוד יהיה שותף מלא בכל ממשלה. נתניהו ושנאת האחים שלו יורחקו מהחיים הציבוריים”.

השר גלעד ארדן פרסם מאוחר יותר הבהרה בטוויטר, בעקבות דבריו בחדשות 13: ”אמרתי בצורה הכי חדה וברורה, שאם תוטל עלינו הרכבת הממשלה, הליכוד יקים ממשלה קודם כל עם גוש הימין! רק אחרי שתקום קואליציית ימין, כל מי שיקבל את קווי היסוד של ממשלת הימין, אינו פסול מלהצטרף. ברור שבני גנץ אינו מועמד מועדף לשר ביטחון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות