שניים חוסלו ו-244 נפצעו • העזתים: חייבו את ישראל להפסיק לפגוע בנו

עשרות אלפים נענו לקריאת חמאס וציינו שנה ל'צעדות השיבה' בהפגנות ליד הגדר • הושלכו מטענים ורימונים לעבד הגדר וכוחות צה''ל • לפחות שני מחבלים חוסלו • שני ילדים עם סכין נתפסו סמוך לגדר המערכת ברצועת עזה: רצו להיכלא בישראל
חיים טוויל
כ"ד אדר ב' התשע"ט / 30.03.2019 21:30

עשרות אלפי ערבים מרצועת עזה הפגינו במהלך השבת סמוך לגדר המערכת, וציינו שנה ל’צעדות השיבה’ ולהתפרעויות בגבול.

חלק מהפורעים ניסו לחבל בגדר המערכת, יידו אבנים, מטענים ורימונים על הגדר ולעבר כוחות צה”ל  – שהיו ערוכים בכוננות גבוהה.

לפחות שני מחבלים חוסלו ועשרות מתפרעים נפצעו, בהם כמה קשה.

בשיא היום הגיע מספר המפגינים לכ-40 אלף. נכון לשעה 18:00 היו כ-6,000 מפרי סדר, שיידו אבנים במספר מוקדים לאורך הגדר ברצועת עזה. מרבית המפגינים היו במרחב המאהלים בעומק השטח.

מוקדם יותר הבוקר, עצרו לוחמי צה”ל שני ילדים סמוך לגדר המערכת בדרום רצועת עזה. על הילדים נתפס סכין.

לאחר תחקור בשטח על ידי הלוחמים, הילדים סיפרו כי הגיעו עם סכין במטרה לחדור לשטח ישראל, להיעצר ולהיכלא. בתום התחקור, הילדים הוחזרו דרך מעבר ארז לשטח רצועת עזה.

גורם מדיני אמר הערב:  ”בזכות המדיניות הישראלית הכוללת תקיפות עוצמתיות של חיל האוויר, אזהרות חריפות שהועברו לחמאס וההיערכות המסיבית של צה”ל שעליה הנחה ראש הממשלה נתניהו – אירועי הגדר עברו בשקט יחסי. ישראל מביעה סיפוק גם ממאמצי ההרגעה מהצד המצרי”.

ראש הממשלה עצמו אמר כי הוא מביע הערכה לכוחות היבשה בפיקוד הדרום, לחיל האוויר ולשאר זרועות הביטחון על “הפעילות התקיפה וההיערכות המסיבית שסייעו להביא לרגיעה”.

דובר צה”ל, תא”ל רונן מנליס, אמר היום: “כמות מפרי הסדר שהגיעו לגדר הייתה קטנה, מדובר בחוליגנים סוררים שחלקם אף הכה את ‘סדרני חמאס’ עם האפודים הכתומים. בסך הכול חמאס שלט באירועים”.

בתוך כך, המשא ומתן בין ארגוני הטרור לבין ישראל בתיווך מצרים נמשך גם הערב, למרות האירועים על הגדר.

לפי דיווח ב’כאן’, מחר, טרם הגעתה של המשלחת המצרית לישראל, צפויה פגישה של המשלחת עם מארגני ‘צעדות השיבה’ וראשי ארגוני הטרור בעזה. בפגישה ידרשו מהמשלחת להטיל על ישראל אחריות על מה שאירע היום – 2 הרוגים ו-244 פצועים –  ולחייב אותה להפסיק לפגוע במפגינים ולעמוד בהתחייבות שלא לפתוח באש חיה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות